"Jos lyöt vielä kerran niin minä tapan sut" .. Tai sitten en
Auttakaa mua. Mieheni on käynyt yhä väkivaltaisemmaksi, ekat lyönnit sain esikoisen synnyttyä kun väsymyksestä puolikuolleena herätin hänet ja pyysin, että voisi hoitaa edes yhden pulloruokinnan.
Aina lupasi muuttaa tapansa, muuten meidän suhteessa paljon hyviä asioita. Mutta nyt lapsia kaksi ja viimeisen parin kk:n aikana miehen käytös muuttunut tosi paljon; en enää osaa ennakoida lyöntejä kuten ennen = mun omalla käytöksellä ei ole mitään merkitytsä. Mies on hermostunut, kireä, arvaamaton koko ajan.
On sanonut, että jos lähden, ei anna mun pitää lapsia, kun oon joskus ottanut eron puheeksi. Hän on töissä, minä kotiäiti, lapset 2 ja kohta 1v, oon hoitanut heidät aina yksin.
Ystävä käskenyt mennä turvakotiin, mutta tuntuu liioitellulta. Mihin kannattaa ottaa yhteyttä ekaksi? Mies ei ole ollut ikinä aggressiivinen lapsia kohtaan kuin korkeintaan sanallaisesti - toisaalta ei heitä paljon jaksakaan, ja minä tosiaan aina hoitanut molemmat. Eilen illalla kävi täysin mitättömästä syystä (vaihdoin kanavaa kun halusin katsoa Unelmien Poikamiestä :D enkä tajunnut että kesken oli joku hänen ohjelmansa , kun oli itse ihan toisessa huoneessa) kimppuuni esikoisen nähden; pyöräytti hiuksista ja lopetti vasta kun lapsi alkoi itkeä.
Olen umpikujassa. Olen yrittänyt ihan kaikkeni. Neuvokaa kiltit, onko jollain kokemusta? En halua lasteni kärsivän.
Kommentit (59)
Ja lisäksi uskoudut tilanteestasi ystävälle, miehesi tsänssit saada huoltajuus loppuvat siihen. Ystäväsi voi todistaa puheeksi ja ruhjeesi puhuvat puolestaan + lääkärinlausunto.
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/nainen-loytyi-kuolleena-janakkal…
Selkäpiitä karmii vieläkin, kun heidän kotinsa ohi kuljen...
Näitä päiviä on jo liikaa
jokainen solu mussa huutaa
jos lyöt vielä kerran niin minä tapan sut
ja lyön jollain jolla sinäkin oot mua hakannut
mä astun harhaan taivaan tieltä
jonnekin pimeään
mut viedään sinne missä ei tarvitse nimeään
Kaikki sanoo sävyyn säälivään
oma vika kun tällaiseen jään
mutten tiedä enää itsekään
ketä pelkään
en ole nainen en yhtään mitään
kidutettu eläin häkissään
Olisitko
hyvä mulle
jos mä oisin mukavampi?
Menen suihkuun
valot päällä
Sä et huuda
enää koskaan
Mutta minä rakastin kaikkea hänessä
olisin halunnut nukkua hänen viereensä unohduksiin
hän oli
kaunis
Voi lapsiparka. Voi vaan kuvitella miten kauheaa on katsoa kun isä vie äitiä hiuksista. Siis että miten sen pienen ihmisen maailmankuva särkyy aivan väistämättä tuhansiksi paloiksi.
Lähde sinne turvakotiin nyt heti. Haluatko, että lapsesi kuvittelevat, että 1. on ihan ok olla väkivallan kohteena ja jotkut ihmiset vain ansaitsevat tulla lyödyksi tai 2. on ihan ok hakata muita ihmisiä, varsinkin puolisoa. No et tietenkään. Vaikka suhteessa olisi kuinka paljon hyviä asioita, voi taloudessasi asuvan rikollisen purkaukset koitua kohtaloksesi. Lento päin seinää tai tuolinkulmaan osunut niska voi viedä lapsiltasi äidin, toisin kuin kukaan yhtään mistään mitään ymmärtävä tuomari.
Kaunis sana, muutama mukava yhteinen hetki ja hyvä elintaso eivät korvaa turvallista, tasaista ja lämmintä kotia, jonka muodostatte vain sinä ja lapsesi ilman rikollista miestäsi.
Tsemppiä ja voimaa sinulle ap.
provoiletko vain onko perhesurmat jäänet sulta muka huomaamatta??
oo olleet niitä ns.tavallisia, ei mitään hakkaajia?
Ap on päättänyt jäädä, ja etsii koko ajan tekosyytä olla lähtemättä. Mutku mutku mutku.
Tosiasia on se, että jokainen voi lähteä ja saa varmasti apua. Lapsia ei pois oteta äidiltä, vaikka olisi mikä lakimies vastassa.
Laita ne lapsesi etusijalle ja lähde HETI! Sinun lapsesi kasvavat siihen että tuollainen on normaali parisuhde, mieti edes sitä. Jos kerran ystäväsikin on kehottanut menemään turvakotiin niin hän ilmeisesti silloin tietää myös noista pahoinpitelyistä? Sinulla on siis myös todistaja ajatellen lasten huoltajuutta (eli isä ei ole sopiva huoltajaksi). Älä nyt hyvä nainen enää mieti kun olet vielä hengissä, vaan toimi!
Älä ajattele itseäsi keksiessäsi noita tekosyitä, vaan lapsiasi! Hyvänen aika kuka äiti haluaa omien lasten joutuvan pelkäämään ihan oikeaa väkivaltaa joka päivä, kotonaan! Varsinkin jos se kohdistuu omaan äitiin. Mieti millainen oma lapsuutesi olisi ollut. Mitä aikaisemmin lähdet sitä helpompaa (tai siis vähemmän vaikeaa) se on, lapsille ei jää pelosta muistoja eikä sulla ole pelkoa että väkivaltainen mies saisi pitää lapsia. Jotenkin se, että hän on saanut sinut uskomaan että hän, mies joka vieläpä lyö eikä ole lapsia hoitanut, saisi erotilanteessa vauvan ja taaperon huoltajuuden. Ole huoletta, se ei oikeasti ole mahdollista! Olisiko kynnys matalempi soittaa tai vaikka mailata neuvolaan tuen ja avun saamiseksi?
Olimme tyttäreni kanssa turvakodissa pari vuotta sitten. Elämäni paras päätös. Olin ensimmäisen vuoden aivan rikki mutta nyt elämä hymyilee jo. Olen jopa löytänyt uuden suhteen jossa etenemme tosin hyvin hitaasti.
Auttaisin mielelläni jos vain jotenkin osaisin. Minkälaista apua kaipaat? Täällä on jo annettu nuo neuvot että soita naistenlinjalle, mene turvakotiin (ei ole liioittelua), käy lääkärissä kun miehesi on pahoinpidellyt sinut, tee rikosilmoitus, laita avioero vireille (tai tee tämä vasta turvakodissa jos miehesi muuttuu tästä entistä agressiivisemmaksi), kerro läheisillesi (he todennäköisesti jo tietävät muutenkin).
Ei sinun tarvitse enää yrittää liittoasi pelastaa. Se ei sinun yrittämisestäsi enää pelastu. Vaikka taipuisit miten mutkalle tahansa, et pysty miehen hulluutta muuttamaan.
Minkälaista muuta apua vielä tarvitset?
lapsia vahingoittaa enemmän nähdä että äitiä lyödään kuin jos heitä itseään lyötäisiin. Myös oma mieheni, joka joutui pienenä näkemään väkivaltaa kotona, on sanonut samaa.
Miehelläsi ei ole mitään mahdollisuutta pitää lapsia itsellään, jos ja kun toivottavasti eroat. Perusteetonta uhkailua siis.
Ei tuo ole ihmisen elämää; se on selviytymistä, itsepetosta, pelkoa. OIkea elämä on ihan muuta! Ja se oikea elämä on suakin varten! LUota siihen että elämä kantaa, tuo sulle rakkautta!! Eli tietysti lähdet tuollaisesta helvetistä, olet rehellinen, et suojele miestäsi. Siis älä suojele, tietysti hänessäkin on hyvät puolensa ja ehkä voit ymmärtää miksi hän toimii noin. Mutta tuossa tilanteessa et saa ymmärtää vaan pelastaa itsesi. Edes väkivallan uhka ei ole vähäpätöistä- saati että käydään käsiksi. Sinuun EI SAA KOSKEA KOSKAAN, ilman lupaasi. Ja sama koskemattomuus kuuluu lapsillesi- jos he näkevät että suhun käydään kiinni, samalla särkyy heidän oma arvonsa ja koskemattomuutensa. Ja sitten TERAPIAA, jostain johtuu se että olet tuohon päätynyt ja jäänyt selvytymään henkesi kaupalla; olet varmaan ollt ennestää hiukan rikki ja mies on rikkonut sua paljon??? Eli tarvitset apua, jotta saat itsesi ehjäksi. Älä epäile omia tunteitasi ja kokemuksiasi, ne ovat AINOITA OIKEITA!!!! Toivotan sulle sydämestäni rohkeutta; puske ulos tuosta helveltistä, oikea elämä odottaa sua.
Sieltä saat apua kaikkeen! Sulle löytyy uusi koti hyvinkin nopeasti. Et kerro siitä mitään miehellesi. Sossusta saat muuttomiehiin/autoon rahat jos sulla ei ole omaa rahaa riittävästi. SE kaikki tapahtuu hyvin nopeasti jos vain tajuat alkaa toimia. Joku kaunis päivä muuttomiehet soittaa ovikella ja alkavat kantaa tavaroita ulos. Mies ei kerkeä tajuta mitään. Ei voi estää teitä lähtemästä mitenkään. Jos mies käy töissä niin heti kun lähtee niin alat heittää tavaraa säkkeihin. Kaikkea sellaista mitä ehdottomasti tarvitsette. Onko teillä avioehtoa, oletteko naimisissa? Mutta tosiaan minä sain aikoinaan ohjeet että kerää kaikki sellaiset tavarat joita tarvitset ja lähde niin pian kuin mahdollista. Turvakodissakin voi tarvittaessa olla hyvinkin pitkiä aikoja.
Nyt vain Ap alat toimimaan. Ajattele edes lapsiasi jos et itsestäsi välitä!
Jos asut pääkaupunkiseudulla, voin tulla avuksi vaikka hakemaan sinut ja lapsesi autolla. Asun lähellä Helsinkiläistä turvakotia ja voisin viedä teidät sinne.
Ekaksi, pidä huolta, että poistat koneelta sivuhistoriat ym- että mies ei näe nettikeskustelujasi. Kaikki.Tai valitset alunperin "private browsing, yksityinen selaus", mozilla firefoxissa ainakin. Sitten:
1. Soita turvakotiin.Kerro tilanne. Mies pahoinpitelee, se on lisääntynyt ja muuttunut täysin arvaamattomaksi. Sano,että haluat päästä sinne.
2. Mieti, mitkä ovat sellaisia tavaroita, jotka välttämättä tarvitsette mukaan välittömästi- välttämättömyydet, erityisesti tunnearvoa sisältävät (valokuvat ym)
3. Kun mies menee töihin, pakkaa ne tavarat, ota lapset ja mene turvakotiin.
4. Turvakodissa saat apua käytännön asioiden järjestämiseen
5. Otatte turvakodista käsin yhteyden sossuun, selvitätte tilanteen. Sossu auttaa huoltajuuden , asunnon ym kanssa.
6. Teet rikosilmoituksen, sama vaikka näyttö ei sitten riittäisikään, ainakin on sinulla näyttöä, että olet ilmoituksen tehnyt. Lisäksi, voit vielä yllättyä Suomen oikeusjärjestelmästä.
7. Hanki lakimies, turvakoti voi auttaa.
8. Loppuja tavaroita älä hae yksin
9. Älä tapaa miestä yksin ilman toista aikuista.
Kaikki järjestyy kyllä, kun vain aloitat, apua saat kyllä. Entä se ystävä, joka on kehottanut menemään turvakotiin, voisiko auttaa?
...noudata niitä. Varsinkin tuota edellistä. Toimi nainen, sinun tehtäväsi on nyt pelastaa itsesi, jotta voit huolehtia lapsistasi. Saat kyllä elatusmaksut mieheltäsi ja tulet toimeen lasten kanssa.
Tapaamiset järjestetään silloin päiväsaikaan. Jatka vaan imetystä vielä monta kuukautta. Jos isä ei juurikaan lapsistaan edes välitä, tuskin jaksaa pitää tiivisti yhteyttä, ellei tee jonkinlaista "parannusta".
Pidä myös kirjaa uhkailuista, ym. mikäli sellaisia tulee. ja nyt LÄHDET sieltä pois! Lapset kärsivät, jos joutuvat todistamaan väkivaltaa. Se on todella vanhingollista lasten kehitykselle.