Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokia himoitsit ja mistä voit pahoin raskaana ollessasi?

Vierailija
19.07.2012 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himoja ekassa raskaudessa oli keitetyt perunat ja kananmunakastike. Olisko siinä syy esikoispoikani kananmuna-allergiaan? Huonon olon toivat silloin rasvankäry ja liha(erityisesti broileri ja jauheliha). En pystynyt olemaan samassa asunossa silloin, kun jotain oli paistumassa.

Nyt, parhaillaan kuluvan raskaudessa(vk. 22), mulla tekee jälleen liha ja rasvankäry pahaa. Nyt erona se, että pystyn kyllä syömään lihaa - erityisesti naudanpihviä ja pekonia - ainoastaan niiden teon aikana vähän huono olla. Monikaan asia ei mulle maistu - varsinkaan ns. normaali lämmin ruoka. Himoja on salaatti oliivien ja suolakurkun kera salaattikastikkeella, kinkku-kurkkutäytteinen ruisleipä ja mm. Tropicanan Ruby Breakfast-tuoremehu. Tykkään myös Kulmakonditorian tuhdista pekonileivästä(saaristolaisleivällä). Tuoreet marjat on myös hyviä, samoin kuin sienimuhennokset... :) Alkuraskaudessa oli vaikeaa syödä jäätelöä, mutta nyt puolivälissä tykkään syödä amppari-mehujäitä ja joitakin normijätskejä... :)

Vierailija
2/13 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoria raakoja perunoita ja syödä niitä, ainoo tommonen himo mitä ei kyl raskauden jälkeen oo tarvinnu syödä :D kanaa paistaessa tuli paha olo, kahvipurkin avatessa tuli paha olo, muuta en oikein muista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kanaa (tai lihaa, jossa on rakennetta).

Jäätelö ällöttää myös. Mitään mikä on sitkeää.

Tekee mieli mandariineja, raikkaita omenia, kylmäsavupaistia (leikkele). Rahkaa, jogurttia ja puuroa. Mitä tahansa mikä on soseena ja mehujäitä.

Vierailija
4/13 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi ekaa raskautta menivät samalla kaavalla: himoitisn pastaa, riisiä (valkoisia hiilareita siis), rahkaa, jugurttia ja hedelmiä. Ällösin paistettua lihaa ja kalaa, se paistopinta ja käry ällöttivät. Kahdessa seuraavassa noin vahvoja mielitekoja ja ällötyksiä ei ollut. Kurkkua teki mieli koko ajan. Ekassa raskaudessani myös rakastin toasteja ja vikassa halusin aina aamulla puuroa (muuten en sitä syö). Lemppari oli epätterveellinen suklismannapuuro, jota en ole muulloin syönyt, en ennen raskautta tai sen jälkeen.

Vierailija
5/13 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI ruoka oli tasapuolisesti hyvää, jopa inhokkini hernekeitto. Saarioisen Kultakinkku oli ainut joka sai yökötyksen aikaan ja sekin ihan vain sen vuoksi, kun sen pinta oli röpelöinen.

Vierailija
6/13 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin pahoin kaikesta muusta paitsi mannapuurosta ja jäätelöstä (arvatkaa syönkö enää kumpaakaan).

Vierailija
7/13 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan vielä ei ole ällöttänyt mikään, mutta mielitekoja on ollut kaikki rasvainen ja suolainen grilliruoka sekä vastapainoksi raikkaat hedelmät :)

Kahvi on maistunut edelleen hyvältä ja tekee tiukkaa pysyä siinä sallituissa määrissä.

Mielitekoina on tullut makeiset, varsinkin irtokarkit. en normaalisti juuri koskaan syö karkkia ja nyt niitä voisi mussuttaa koko ajan.

Tämä on kyllä ollut helpon raskaus, kun ei ole ollut minkään laista pahoinvointia tai pahempaa väsymystä, ei edellisissäkään mitään pahoja oloja ollut, mutta silloin ei voinut heti aamupalan jälkeen pestä hampaita tai tuli oksennus :(

Vierailija
8/13 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa himon kohteena oli ananas. Tuloksena tyttö. Tokassa kinkku-salamipizza. Tuloksena poika.

Kummassakaan raskaudessa en voinut pahoin. Onnekas minä ;-)

Vierailija
9/13 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin kokopäiväisesti johonkin rv 15 asti. Siihen asti ei tehnyt mieli yhtään mitään, koska voin ihan kaikesta pahoin - myös syömättömyydestä.

Sittemmin oksentelut menivät ohi, mutta vieläkään ei ole mitään tiettyjä himoja. Olen odottanut, josko tulisi jotain "pakko saada nakkeja" mutta ei ole näkynyt...

Alkuaikoina erityistä oksetusta aiheuttivat lämpimät ruoat, varsinkin paistetun lihan haju. Oli tosi ällöä kun mies paistoi iloisena lihaa ja minä istuin toisessa huoneessa ikkunan ääressä hengittämässä ulkoilmaa... Vanhan kahvin haju etoi ja kahvi muutenkin. Myös kirjolohi oli pitkään kammolistalla, se ei vain maistunut hyvältä suussa ja sen oksentaminen oli järkkyä.

Vierailija
10/13 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himoitsen hedelmiä, hedelmäsalaattia (ei purkista missään nimessä), jugurttia, hedelmärahkaa, pirtelöä, jäätelöä, fetaa, mozzarellaa, homejuustoja, niin ja peruonoita oivariinin kanssa.

Voin pahoin lihasta (en ole todellakaan kasvissyöjä), kanasta, hampurilaisista, pizzasta, suolakurkusta, leikkeleistä, kananmunasta, pastasta, oliiveista.

Vierailija
11/13 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lettujen paistokäry alkoi vähän etomaan,samoin jauhelihan haju kun paistoin.

Mieli on tehnyt enemmänkin kaikkea raikasta..

Vierailija
12/13 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaudessa teki mieli krapularuokaa, mausteista lihaa, ranskiksia jne. Loppuraskaudessa olin aivan hulluna appelsiineihin. Olisin voinut syödä niitä koko ajan.

Vierailija
13/13 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa, appelsiineja, mangoja, maitoa tekee mieli. Puolukat sopii _kaikkeen_ ruokaan tosi hyvin. Ajattelen murukeksejä jatkuvasti.

Ällöttää ajatuskin kalasta tai jäätelöstä. Jäätelö on ollut mun suurin herkku koko mun elämän, nyt inhottaa nähdä edes jäätelökioskeja :D Lempikarkit maistuu muovilta. Koko alkuraskauden ällötti porkkanat ja kahvi tosi pahasti, mutta ne on menneet ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän