IL uutinen kahdesta kadonneesta 15-v tytöstä
Mulla heräsi heti ihmetys, MIKSI kaksi tuon ikäistä on päästetty kahdestaan noin kauas matkalle?
Elänkö sitten pumpulissa, mutta oma 15-v ei todellakaan lähtis moiselle matkalle ilman luotettavaa aikuista.
Kommentit (12)
mutta tässä sinulle laiskimus:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012071915862833_uu.shtml
-ei ap
Toki maailma on muuttunut mun nuoruudesta, mutta mä liftasin 15-vuotiaana ympäri Suomea. Ei ollu luotettavaa aikuista lähimaillakaan, saati kännyköitä sun muita. Oltiin sovittu kotiväen kanssa milloin soitan, että tietävät olla puhelimen ääressä. Yleensä puhelut koski sitä, että lisää rahaa tarviis.
Kyllähän 15-vuotiaan on selvittävä junamatkasta katoilematta. Siihen malliin lapset on kasvatettava.
Mulla heräsi heti ihmetys, MIKSI kaksi tuon ikäistä on päästetty kahdestaan noin kauas matkalle? Elänkö sitten pumpulissa, mutta oma 15-v ei todellakaan lähtis moiselle matkalle ilman luotettavaa aikuista.
junalla Rovaniemeltä Riihimäelle. Enkä hetkeäkään epäile etteikö onnistuisi.
"Kyllähän 15-vuotiaan on selvittävä junamatkasta katoilematta. Siihen malliin lapset on kasvatettava. "
Jos asia on näin, niin miksi nuo kaksi 15-vuotiasta suloista tyttöä ovat tällä hetkellä kateissa?
Esim. minun nuoruudessani ei chattailty puolta yötä netissä ties minkä pervojen vanhojen setien kanssa.
t. Maailma tosiaan muuttuu
"Kyllähän 15-vuotiaan on selvittävä junamatkasta katoilematta. Siihen malliin lapset on kasvatettava. " Jos asia on näin, niin miksi nuo kaksi 15-vuotiasta suloista tyttöä ovat tällä hetkellä kateissa? Esim. minun nuoruudessani ei chattailty puolta yötä netissä ties minkä pervojen vanhojen setien kanssa. t. Maailma tosiaan muuttuu
onkohan jotkut festarit tulollaan.
Olin 14v:na kuukauden kielikurssilla Englannissa, eikä siellä toden totta kukaan paljoa perään katellut. 16v:na vietin vuoden USA:ssa vaihdossa. Ja tällä välillä matkustelin ympäri Suomea festareilla yms. Kuljettiin junilla ja busseilla. Oltiinpa joskus viikon telttailureissuillakin. Älkää nyt liioitelko ton yliholhoamisenkaan kanssa, mammat!
Kyl se on ihan kiinni kasvatuksesta miten käy ku ton ikäset päästää reissuun, pärjäävät VARMASTI jos ovat kuuliaisia. Tässä on vaan varmaan joku teinien päähänpisto kurittomuuttaan. Ei ton ikäset tarvi junamatkoille lapsenvahtia.
Ite olin 14 vuotiaana samanikäsen serkun kanssa kielikurissilla kolme viikkoa ja hienosti selvittiin vaikka kaikenlaista tapahtu. On melkosen avuttomaksi lapsi kasvatettu j kokee varmasti kovaa luottamuspulaa vanhemmiltaan jos ton ikänen tarvii maktalle lapsenvahdin.
Mullakin äiti oli kovin ylihuolehtivainen mutta ainakin luotti muhun nuorena :) kyl yläasteikänen päärjää hyvin kun pelisäännöt on sovittu.
jos 15 kesänen ei pärjää junamatkaa yksin, miten se pärjää vain kolme vuotta mylhemmin jolloin moni omilleen muuttaa... osa muuttaa omilleen jopa jo 16 kesäsinä.
älkää kasvattako lapsistanne avuttomia ja estäkö heidän itsenäistymistään.
toivottavasti eivät ole karanneet jonkun mesesedän luokse... huh huh :(
ja joku toinen, joka ei tule mieleen.
en viitsi kommentoida.