Paljonko tällainen pyöräily kuluttaa kaloreita???
Olen tehnyt elämäntaparemontin, jonka myötä olisi tarkoitus myös laihtua, koska ylipainoa on ja paljon.
Olen aloittanut liikunnan, näin aluksi pyöräilemällä, mutta tuolta kalorilaskurin sivuilta ei löydy tarkempaa selvitystä mikä on rauhallista pyöräilyä ja mikä taas reipasta. Siis esim. montako kilometriä tunnissa, että olisi reipas pyöräily tai rauhallinen pyöräily.
Olen käynyt nyt parin viikon ajan joka päivä 22km pyörälenkin ja aikaa siihen kuluu minulta 1h 20min. Minulla vaan ei ole mitään käsitystä paljonko tuo kuluttaa kaloreita? Ja jos menisin tuon saman 22km esim. 30-40minuutissa niin onko se silloin reipasta pyöräilyä vai mitä? Ja onko tuo nykyinen vauhtini rauhallinen?
Painoa minulla on tällä hetkellä 130kg, kuukauden aikana on lähtenyt 14kg eli lähtöpainoni oli 144kg. Toki tiedän, että jossain vaiheessa painon lasku hidastuu ja saattaa jumittaakin.
Kiitos, jos joku joka tietää niin vastaisi kysymykseeni.
Kommentit (9)
Sykemittarilla saisit tarkat tiedot kulutuksesta ja se auttaa paitsi laihdutuksessa myös kunnon kohotuksessa.
Minä sanoisin, että aika normaalivauhtinen pyöräilyt vauhti on 20 km/h ja tuota kovempi on jo reipasta.
Sinun tapauksessasi kulutus on varsin suuri vaikka nopeus ei olisikaan, koska painoa on paljon. Väittäisi että kulutat n. 1100-1400 kaloria nykyisellä painollasi. Mutta kulutus riippuu siis käytännössä myös sykkeestäsi ja sitähän ei voi näillä tiedoilla tietää.
Nopeuden lisääminen ei ehkä ole kuitenkaan se järkevä konsti lisätä kulutusta vaan matkan ja ajan lisääminen. Laihduttamisessa yleensäkin järkivintä on pitkäkestoinen liikunta (jota toki 1h 20 min myös on)
ole.
Vaikeinta minullekin oli alussa se, että mitä voin syödä ja miten paljon. Nyt siihen alkaa olla jo tottunut ja kalorit jäävät alle suosituksen ilman liikuntaakin, tietysti kun paino vähenee niin liikunnastakaan ei tule enää niin paljon lisäkaloreita.
Tarkoituksenani on kunhan jalkani ovat vahvistuneet niin alkaa myös kävellä/juosta ainakin joka toinen päivä.
ap
Aloitin samasta huhtikuussa, tosin painoa oli pikkasen vähemmän. En ole koskaan katsonut kalorien perään, vaan enemmänkin huolehtinut liikunnasta ja oikeasta ravinnosta. Työmatkaa kertyy 32km päivittäin jotka kuljen pyörällä (kaatosateella ym. kuljen autolla). Painoa on lähtenyt 3kk:n aikana kohta 20kg eikä kertaakaan ole ollut tarvetta kytätä kaloreita. Syön terveellisesti ja säännöllisesti (3h välein), herkku päivä kerran kahdessa viikossa jolloin saa vetää niin paljon kuin masu vetää. Vaaka ei tosin heilahda kuin puoli kiloa, korkeintaan kilon. Itse pidin 2 viikkoa päiväkirjaa syömisistä ja syömisajoista jonka avulla totuin rytmiin ja ruokiin mitä "saan" syödä. Tsemppiä äläkä lannistu, vaikka jämähtäisitkin hetkeksi mutta lupaa ettei paluuta ole! :)
minäkin suosittelen sykemittaria, se tsemppaa mukavasti. Esim. Polar rcx3 malli kertoo myös harjoituksen vaikutuksen keholle.
Niin lataa puelimeesi sport tracker sovellus ja kalliille suke/kalorimittareille oiva vaihtoehto on sport tracker sovellus ja
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelintarvikkeet/…
minäkin suosittelen sykemittaria, se tsemppaa mukavasti. Esim. Polar rcx3 malli kertoo myös harjoituksen vaikutuksen keholle.
Onko tossakin joku sykevyö vai mittaako ranteesta
Mukava jälkikäteen katsoa kartasta kuinka pitkän matkan on kulkenut ja keskinopeudet yms tuo Sports Tracker Bluetooth sykevyö oli uusi tieto pitääpä hankkia :)
siitä näkee kulutetut kalorit suoraan ja se antaa paljon motivaatiota painonpudotukseen!
Mukava jälkikäteen katsoa kartasta kuinka pitkän matkan on kulkenut ja keskinopeudet yms tuo Sports Tracker Bluetooth sykevyö oli uusi tieto pitääpä hankkia :)
Itse käytän sekä Polarin sykemittaria että Sport trackeria. Kannattaa muistaa että jos hankit ainoaksi syekmittariksi st:n sykevyön ei sitä voi oikein muussa liikunnassa kuin pyöräily/ juoksu käyttää ja lisäksi et kyllä kovin helposti voi seurata ja tarkkailla sykettäsi puhelimesta kesken lenkin. Lenkin jälkeen niitä on toki kiva katsella. Eli ST on kiva lisä reitin selvitykseen ja matkojen mittaamiseen ja on minulla aina lenkillä päällä. Sykkeet seurailen kuiten Polarilla jolla myös harjoitusohjelmat ja kaikki liikunta.
Aloitin samasta huhtikuussa, tosin painoa oli pikkasen vähemmän. En ole koskaan katsonut kalorien perään, vaan enemmänkin huolehtinut liikunnasta ja oikeasta ravinnosta. Työmatkaa kertyy 32km päivittäin jotka kuljen pyörällä (kaatosateella ym. kuljen autolla). Painoa on lähtenyt 3kk:n aikana kohta 20kg eikä kertaakaan ole ollut tarvetta kytätä kaloreita. Syön terveellisesti ja säännöllisesti (3h välein), herkku päivä kerran kahdessa viikossa jolloin saa vetää niin paljon kuin masu vetää. Vaaka ei tosin heilahda kuin puoli kiloa, korkeintaan kilon. Itse pidin 2 viikkoa päiväkirjaa syömisistä ja syömisajoista jonka avulla totuin rytmiin ja ruokiin mitä "saan" syödä. Tsemppiä äläkä lannistu, vaikka jämähtäisitkin hetkeksi mutta lupaa ettei paluuta ole! :)