Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mahtaa menetellä ulosottoviranomainen

Vierailija
18.07.2012 |

tilanteessa seuraavassa:

olen jäänyt sairauden vuoksi pitkäksi aikaa sairauslomalle ja tuloni putosivat jyrkästi.

Parhaillaan olen taloudellisesti tilanteessa, jossa raha ei enää riitä oikeasti elämiseen + laskuihin.

Olen joutunut mm laittamaan oman kotini vuokralle (tämä on ostettu kaksi vuotta sitten velaksi ja maksuaikaa jäljellä 18 vuotta)

Eli voiko vouti pakkohuutokaupata velkaisen asunto-osakkeeni, vaikkei siitä ole edes asuntolainan kokonaan maksajaksi?

Asuntojen hinnat kun ovat pudonneet täällä 20% viime vuosina, itse ostin vielä hulluun aikaan.

Velat ja lainat jotka jäävät kohta maksamaata eivät liity asuntolainaan mitenkään. Ja vaikka nämä luotonantajat vaatisivat osakkeen myymistä, se hyödyttäisi ketään, koska pääomaa ei myymisestä saa.

kiitos vastauksista

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainantakuina? Tuskin se pankki antaa sitä asuntoa myydä, mikäli se ei saisi pakkomyynnistä edes koko lainaa takaisin ja jos pankille ei nyt ole velkoja rästissä eli maksat lainaa pankille koko ajan sopimuksen mukaan. Yleensä pankit ei halua tappioita jos ne voi välttää. Ja pankki isoimpana velkojana ja kiinnityksillä voi halutessaan vaikuttaa asunnon myyntiin (siis käytännössä sen myynnin kieltää). Mutta eihän mikään koskaan varmaa ole.

Vierailija
2/2 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pankilla on kiinnitykset asuntoon ja parhaillaan asuntolainan maksu hoituu, sillä että vuokratulot kattavat lainan.

0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla