Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pukeminen valtataistelua?

24.11.2005 |

Mikähän nyt on meneillään meidän 2v 8kk tytöllä, kun ulkovaatteiden pukeminen on JOKA KERTA ihan mahdotonta tappelua. Olen kokeillut laulaa/jutella ihan muista asioista, antaa itse pukea, pukea väkisin ja joka kerta heittäytyy joko täysin veltoksi tai rimpuilee niin pirukseen. Kuitenkaan ei tarvitse mennä kuin omasta ovesta ulos, niin todella reippaasti lähtee kävelemään rattaille ja puistoon, eli haluaa kyllä ulos.

Itse voisin kuvitella, että kyseessä on jonkinlainen uhman kantamoinen, tyyliin minähän en tee mitä äiti haluaa, mutta miten tämän kierteen saisi katkaistua? Miehen pukiessa on vielä kamalampi ja nipistelee ja raapii! Ei auta keskustelu eikä komentaminen. Joskus harvoin sanon että jää sitten, me mennään pikkusiskon kanssa ja pari kertaa se on tepsinyt, mutta jotenkin tuo tuntuu niin julmalta henkisesti enkä halua istuttaa tytön mieleen ajatusta että saattaisin hänet jättää yhtään mihinkään koskaan.

Hyviä ideoita? Tämäkin on tietysti niitä vaiheita, mutta kun on kestänyt jo useamman kuukauden, olisi kiva saattaa tämä vaihe päätökseen ennemmin eikä myöhemmin...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 2 v 7 kk taistelee aina vastaan, kun pitäisi pukea. Ei auta vaikka kuinka uhkaa lähteä siskon kans edeltä ja jättää hänet sisälle. Hermot meinaa mennä...TV:ssa oli joku ohjelma, jossa sanoivat, et uhkaa laittaa joku lapsen suosikki lelu pois, jos ei tottele. Viikon päivät oon käyttäny tätä ja aikas hyvin toimii. Kun poika rupee velttoilemaan ja juoksee karkuun, kun pitäis pukea, mä sanon, et äiti vie traktorin tai mopon pihalle piiloon. Alkuun varsinki huusi, mut kertaakaan ei oo tarvinnu nostaa lelua piiloon. Oon vaan ottanu lelun käteen ja lähteny viemään sitä, niin silloin on päässyt huuto ja tulee mun luo, et puetaan. Tänään ei tarvinnu kuin ottaa asia puheeksi, niin poika sano jo, et minä reipas nyt puetaan.

Kokeiles tätä!

Vierailija
2/5 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös 2v8kk ikäinen, poika, jonka kanssa uloslähteminen on joskus vaikeaakin vaikeampaa. Siis ylipäätään se, että päästäisiin siihen pukemistilanteeseen, teettää harmaita hiuksia ;P Paras konsti meillä on tähän asti ollut se, että keksin jonkun houkuttimen siihen ulos lähtöön. Se voi olla vaikka, että mennään katsomaan onko yksi poika puistossa tai vaikka onkohan naapurin koira pihalla tms. Kun houkutin " osuu kohdalleen" käy pukeminen tuosta noin vain, suit sait :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut jotakin kirjaa, missä puetaan, missä motivoidaan lasta pukemiseen, meillä on Ríchard Scarryn kirja " Tässä minä olen" , kertoo possusta ja kissasta, mitä ne osaavat ja siinä on vaatteita ja pukemisesta ja yleensäkin omatoimisuudesta. Lapsi tykkää kovasti tästä kirjasta ja kun alan pukemaan häntä, otan kirjan esille ja leikin varjolla katsotaan yhdessä kirjaa samalla, joskus auttaa....

Houkuttelu toimii myös meillä; esim mitähän kivaa kerhossa tänään on ?

Puetaan nopeasti, ettei myöhästytä tms.

Joskus ei auta muu, kuin että sanon, että äiti lähtee nyt.

Silloin lapsi alkaa toimimaan. Ihmettelenkin kauankohan tämä pukemistemppuilu kestää ???

Rasittavaa, kun aina saa taistella samasta asiasta.

Vierailija
4/5 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uloslähtö onnistuu paljon yhteistyökykyisemmin, jos poika saa itse pukea. Hidastahan se tietty on, mutta samalla voin laittaa omat kamani kasaan.

Vierailija
5/5 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkin kokeilla tuota ' onkohan kaverit jo puistossa' ja jotain kirjaa. Itsekseen pukeminen ei ole toistaiseksi sujunut. Olen laittanut vaatteet mahdollisimman helposti puettaviksi lattialle, mutta tyttö yrittää tyyliin kerran laittaa villapuvun lahjetta jalkaan ja sitten kiikuttaa koko systeemin toiseen huoneesee... mrrrr... Mutta noita houkutuksia kokeilen heti huomenna. Kiitos kaikille!