Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ULKOMAILLA opiskelemisesta!! Ov.

Vierailija
17.07.2012 |

MOI MAMMAT! Ikää 30v ja todella suurena haaveena olisi päästä opiskelemaan LLM-tutkinto esim Lontooseen... Katsoin että tämän vuoden kestävien opintojen hinta olisi 12.000 puntaa. Jotain suomalaisia stipendejä voi hakea, samoin siellä on joku stipendi olemassa, toki saaminen epävarmaan.

Onko Euroopassa yhtään LLM-tutkintoa, jonka voi tehdä ilmaiseksi tai mahdollisimman edullisesti? Entä Lontoossa jotain toista yliopistoa jossa sen voisi opiskella ilmaiseksi?

Miten toimitaan oikein yliopistosuositusten kanssa? Olen valmistunut muutama vuosi sitten ja pari proffaani on jäänyt jo eläkkeelle. Suosituskirjeet yliopistolta saadakseni, keneen minun tulee olla yhteydessä? Mitä jos proffat tms opettajat eivät muista minua enää? Yliopistoihmiset, tiedättekö?

Kiitollinen avusta ja kokemuksistanne

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudut maksamaan lukukausimaksun joka ikisessä yliopistossa. Kannattaa koittaa saada stipendi Suomesta.

Muista maista en tiedä, mutta käsittääkseni on aika harvinaista, että LLM-taso olisi opiskelijalle ilmainen.

Vierailija
2/9 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt etsiä tietoa ja Englannin osalta päädyin samaan vastaukseen kuin sinä.

Olen edelleen kiinnostunut muista yliopistoista Euroopassa, olisiko ok-tasoinen yliopisto ja hinta 0-5000e maksimi?

Lontoossa hinnat näköjään 8000-15.000 puntaa per vuosi. Tuon saisin ehkä kerättyä itse, mutta sitten säästöt olisivat (taas) aivan nollassa ja paljonko saisi varata vuoden elämiseen opintotukien lisäksi?

Kuulisin todella mielelläni teidän kokemuksianne! Maksut, hakuprosessi ym :)

Kiitos! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOI MAMMAT! Ikää 30v ja todella suurena haaveena olisi päästä opiskelemaan LLM-tutkinto esim Lontooseen... Katsoin että tämän vuoden kestävien opintojen hinta olisi 12.000 puntaa. Jotain suomalaisia stipendejä voi hakea, samoin siellä on joku stipendi olemassa, toki saaminen epävarmaan.

Onko Euroopassa yhtään LLM-tutkintoa, jonka voi tehdä ilmaiseksi tai mahdollisimman edullisesti? Entä Lontoossa jotain toista yliopistoa jossa sen voisi opiskella ilmaiseksi?

Miten toimitaan oikein yliopistosuositusten kanssa? Olen valmistunut muutama vuosi sitten ja pari proffaani on jäänyt jo eläkkeelle. Suosituskirjeet yliopistolta saadakseni, keneen minun tulee olla yhteydessä? Mitä jos proffat tms opettajat eivät muista minua enää? Yliopistoihmiset, tiedättekö?

Kiitollinen avusta ja kokemuksistanne

Jos on mahdollista, voit toki ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä omaan entiseen proffaasi. Itse tein aikoinani niin ja sain hyvät suositukset ja vielä englanninkielellä, ei tarvinnut enää käännöstöistä maksaa.

Jos rahoitus on ongelma, niin tsekkaa vaikka säätiöiden stipendit seuraavasta linkistä.

http://www.saatiopalvelu.fi/fi/saatiot-verkossa/

Mikä sun tilanne noin muuten on, teetkö tutkimusta vai oletko kokonaan irrallaan tutkimustyöstä? Käsittääkseni Euroopassa ei ole yliopistoa joissa tuon oikeustieteen täydentävän / jatkotutkinnon voisi tehdä ilmaiseksi, vaan tarvitset rahoitusta, jos et saa apurahaa, jotka taas on aika hankala saada, jos ei ole yliopistotyössä tai tutkimusryhmissä mukana.

Voit tietysti myös hakea normaalia opintotukea, linkki alla + tietoa sosiaaliturvasta opintojen ajalle.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/041102113121IL?OpenDocument

Vierailija
4/9 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavia yliopistoja on muuallakin maassa.

Lontoossa asuminen on jo niin kallista, että rahaa palaa ihan pelkkään elämiseen paljon enemmän kuin muualla maassa.

Mä opiskelen kandia Skotlannissa ja opintotukien lisäksi menee joku 200€/kk. Köyhäillen elän.

t.2

ps. vilkase semmonen kun. isory.org löytyy tietoa asiasta.

(vähän oma-aloitteellisuutta kiitos)

Vierailija
5/9 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mahdollista, voit toki ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä omaan entiseen proffaasi. Itse tein aikoinani niin ja sain hyvät suositukset ja vielä englanninkielellä, ei tarvinnut enää käännöstöistä maksaa.

Jos rahoitus on ongelma, niin tsekkaa vaikka säätiöiden stipendit seuraavasta linkistä.

<a href="http://www.saatiopalvelu.fi/fi/saatiot-verkossa/" alt="http://www.saatiopalvelu.fi/fi/saatiot-verkossa/">http://www.saatiopalvelu.fi/fi/saatiot-verkossa/</a&gt;

Mikä sun tilanne noin muuten on, teetkö tutkimusta vai oletko kokonaan irrallaan tutkimustyöstä? Käsittääkseni Euroopassa ei ole yliopistoa joissa tuon oikeustieteen täydentävän / jatkotutkinnon voisi tehdä ilmaiseksi, vaan tarvitset rahoitusta, jos et saa apurahaa, jotka taas on aika hankala saada, jos ei ole yliopistotyössä tai tutkimusryhmissä mukana.

Voit tietysti myös hakea normaalia opintotukea, linkki alla + tietoa sosiaaliturvasta opintojen ajalle.

<a href="http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/041102113121IL?OpenDocument" alt="http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/041102113121IL?OpenDocument">http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/041102113121IL?OpenDocumen…;

Eli olen OTK ja nyt tavoitteena LLM eli vuoden maisteriohjelma, jotka näköjään maksavat enemmän tai vähemmän? Apuraha mahdollinen, kiitos linkistä. Miten menee hakuprosessi, haenko ensin maisteriohjelmaan ja sitten apurahaa kun sisäänpääsy varmistuu? Vai voiko apurahoja hakea tyylillä 'ehkä pääse kouluun'?

Toinen vaihtoehto on hakea Helsinkiin jatko-opiskelijaksi ja lähteä sitä kautta esim CIMO, Fullbrigt kansainvälistymään tutkijavaihtoon. Olen ansiotyössä, jonka ohella voisi jatko-opiskella tai sitten pitää välivuoden maisteria tehden.

Kiitos tuo tiedekunnan sihteeriin yhteyden ottaminen on hyvä neuvo, kiitos! Toki proffaan voisin olla yhteydessä, mutta ns tutuin on eläköitynyt ja mitä tapahtuu, jos otan yhteyttä, mutta eivät muista minua...?

Kiitos, kiitos!

Ja tälle Skotlannin narisijalle, kaipaan ensisijaisesti kansainvälistä uraa tehneiden ja akateemisessa maailmassa uraa tekevien KOKEMUKSIA, kuten kirjoitin edellä :) En kandiopiskelijoiden valitusta oma-aloitteisuudesta :D

Vierailija
6/9 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä, kun täällä vauvan sivuilla kyselet, että onko sulla jo perhettä/lapsia? Itse lähdin 30+ opiskelemaan uutta alaa ja vaihto kiinnostais myös ihan hirveästi! Mutta kolme pientä lasta ja mies hiukan vaikeuttavat tilannetta... : /

Vierailija
7/9 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mahdollisesti joskus olisi, niin nyt olisi viimeinen aika lähteä tekemään tuota vuoden tutkintoa. LLM on ehkä rankempi puristus kuin vaihto. Siksi haluaisin sen ennen mahdollista perhettä.

Itse olin maisteritutkintoa Suomessa tehdessäni myös vaihdossa ja kannustaisin sua kyllä kovasti lähtemään, jos vain mahdollista. 6kk vaihto on kuitenkin elämässä todella lyhyt aika. Olisiko vaihtoehtona, että isä jää lasten kanssa Suomeen ja hoitojärjestelyt tehdään esim mummujen avustuksella ja käy täällä kuukausittain tms. Tai sitten perhe mukaan koko ajaksi tai esim 3kk:ksi?

Uskon itse, että nykypäivänä nämä on järjestelykysymyksiä ja varmasti on muitakin samassa tilanteessa, jotka miettivät uran ja perheen yhteensovittamista.

Kiitos asiallisista vastauksista tosiaan! Ap

Vierailija
8/9 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, no lapsia en vois ottaa mukaan - vanhin jo koulussa, enkä oikein usko, että se muutenkaan onnistuisi... eikä välttämättä olis oman opiskelun kannaltakaan kovin tehokasta.

Täytyy miettiä, kuinka saisi miehen pyörittämään arkea sen ajan... ; )

Tsemppiä sulle! Tosi hyvä idea tuo ulkomaille lähtö, ja kuten itsekin sanoit, hyvä sauma sulla tehdä se nyt!

Vierailija
9/9 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan kovasti et päästään molemmat matkaan ja perhekuviot sulla ja rahoitus mulla järjestyis! :)

Vastauksia yllä oleviin kysymyksiin kaivataan edelleen.... :)