Auttakaa! Sormista ja varpaista "katkeilee verisuonia" sinertävien kyhmyjen kera, kauhean kipeitä!
Kipu on kutiava, pistävä ja ihan sietämätön.
Olen 35-vuotias, hyvin hoikka, terveet elämäntavat. Mistä nuo omituiset suonien pullistumat johtuvat?!
Kommentit (8)
Se johtuu lääkärini mukaan äkillisestä verenpaineen noususta.
Se taas voi johtua stressistä, lääkkeistä, krapulasta jne mistä nyt verenpaine voi nousta.
Mulla esim nyt juuri selvästi alkamassa päänsärky ja etusormesta katkesi just imuroidessa verisuoni.
Se johtuu lääkärini mukaan äkillisestä verenpaineen noususta.
Se taas voi johtua stressistä, lääkkeistä, krapulasta jne mistä nyt verenpaine voi nousta.
Mulla esim nyt juuri selvästi alkamassa päänsärky ja etusormesta katkesi just imuroidessa verisuoni.
ja yritän tehdä sitä työn ja perheen ohella. Valvon myöhään yöhön että saan kirjoitettua.
Voi tosiaan olla kyse verenpaineongelmasta.
ap
Ihan sama juttu, olin 37 vuotias kun se alkoi, sormilla vain ja vähän tuntuu koko kädellä ylöspäin jotain kummallista, yleensä katkee kuin jotain teen käsillä, kerran oli että avasin ja laitoin kiinni kynän. Olen myös hoikka ja syön terveellisesti, liikun jne. Jos puhutaan stressistä, siis se voi kyllä asian selittää - vaiva alkanut kun olen aloittanut opiskelut. Aika pelottava kyllä se purkama kun olen lukenut niistä veritulpistä. Olisi hyvää tietää mistä se johtuu.
Mulla sama vaiva ja katkeilee usein siis sormista ja kämmenistä varpaista harvemmin välillä sattuu tosi paljon ois kiva tietää mistä johtuu
Verisuonien elastisuudessa voi olla jokin ongelma. Hyvin yleistä tämä kuitenkin on. Kokeile lisätä eläinrasvoja ruokavalioosi.
Mulla jaloissa. 9, minä olen syönyt elämäni liian vähän rasvaa, joten tuo voisi hyvinkin olla syy. Olen myös todella kankea. Olen nyt vasta keski-iässä alkanut venytellä, tehdä liikkuvuustreenejä ja syödä enemmän rasvaa, noin yleensä mitään rasvaa.
Haluaisin kans tietää että mitä tää on.