julkiselta yksityiselle
Olemme siinä vaiheessa että julkisella puolella viimeinen hoitokerta " vasta" maaliskuun lopulla/ huhtikuun alussa 2006 ja nyt olisi mahdoton kutina päästä jo aiemmin yksityiselle puolelle. Vaikka kallis vaihtoehto tämä onkin niin puolesta puhuu asiat jotka vahvistavat käsitystäni yksityiseltä puolelta.Sama lääkari koko ajan " henkilökohtaisempaa hoitoa" ja helpoimmin aikoja. Mitä olen tältä palstalta lukenut niin vastinetta tulee rahoille...kokonaisuudessaan sieltä saa " parempaa" palvelua
Kysyisinkin teiltä miten olette saaneet siirrettyä julkisella puolella tehtyjen tutkimuksien tuloksia yksityiselle puolelle? Oletteko itse pyytäneet alkuperäiset vai kopiot? vai pyytääkö yksityinen puoli ne puolestamme. Meillä on kahden vuoden aikana tehty jos jonkimoisia tutkimuksia lapsettomuushoitojemme eteenpäin viemiseksi ja ne auttaisivat varmaan paljon yksityisen puolen hoitosuunnittelua?
Miten julkinen puoli suhtautuu jos " kesken kaiken" siirtyy yksityiselle puolelle ja säilyyköhän julkisella puolella vielä se " yksi hoitokerta" ? Paljon on kysymyksiä mutta jos joku tietää asiasta niin vastaisiko edes yhteen kymysykseen ;-) thaks
Kommentit (5)
Itse pyytäisin kopiot omista papereistani itse. En tiedä, mutta saisikohan ne pyydettyä toimistosta? Olisikohan jotakin muuta hyvää syytä miksi kopioita voisi tarvita? esim. vakuutusyhtiö?
Riski siitä, että menetät viimeisen julkisen puolen hoidon voi olla suurempi, jos yksityinen klinikka tietoja pyytää.
käynyt mielessä täälläkin ja juuri se, että täytyykö sitä selitellä miksi haluaa kopiot? vaikken menisikään mihinkään, olisi mukava jos itselläkin olisi dokumenttia. Nyt on vaan tieto mitä kerrottu. Tälläkin palstalla kyselty joitain arvoja joista mulla ei ole hajuakaan. Mulle on vaan sanottu, että kaikki on kunnossa?!
Silti arveluttaa/ujostuttaa pyytää niitä kopioita, koska jos ja kun he varmaankin tajuavat/luulevat/tietävät miksi niitä pyydetään..
Kinkkistä :-(
Mä olen saanut omat paperini, ihan vain pyytämällä. Postissa tuli eikä silloin tutkimushuoneessa olleet lääkäri tai hoitaja mitenkään asiaa kummastelleet tai kyselleet, mihin niitä tarvitaan. Päin vastoin, hoitaja olisi ottanut mulle kopiot heti mutta itse kysyi, olisiko mukavampi saada paprut postissa jotta silloin tehdyn ssg:hen liittyvät sanelutkin ehdittiin purkaa ja saada paperehin eli itsellenikin tiedoksi. Lakien mukaan jokaisella potilaalla (tai yleensä kansalaisella) on oikeus nähdä paperinsa ja mitä julkista tietoa hänestä " viranomaisella" on (asia siis näin, vaikka vähän kömpelösti selitänkin).
Toinen konsti miten olen sairaalasta paperini saanut, on että soitin vaihteeseen ja kysyin mistä voisin papereitani kysellä. Vaihde yhdisti puhelun jonnekin arkistoon, joten ei tarvinnut asiasta edes kenenkään lääkärin kanssa keskustella.
Itse sain papereitani lukiessani paljon sellaista tietoa mitä ei ollut suoraan kerrottu (!), joten siinäkin mielessä suosittelen tämän ns. epikriisin tilausta. Oli ihan mielenkiintoista lukea lääkäreiden sepustuksia kotona omassa rauhassa eikä yrittää kiiressä saada vastaanotolla jotain puristettua ulos...
Rohkeasti vaan siis, ja onnea hoitoihin! : )
Soitin tänään hoitajalle julkiselle puolelle ja kysyin suoraan kopiot (ei ongelmaa) ja selostin että ajattelimme käväistä yksityisen puolella. Kysyin myös suoraan että säilyykö tämä yksi hoitokerta vielä julkisella ja pääsemmekö vielä yittämään vaikka kävisimmekin hoidoissa yksityisellä..... hoitaja ihmetteli kovasti että edes kysyin tuollaista asiaa ja kertoi että asiassa ei ole mitään ongelmaa. Lupasin pitää heidät ajantasalla ja varauksemme huhtikuulle hoitoon säilyy... jos sitä kauan kaivattua plussaa ei muualta apujen kera saavuteta.
Tarvittvien tietojen siirto onnistuu kahdella tavalla, voit kunnalliselta pyytää kopiot kaikista papereistasi ja toimittaa ne yksityiselle, mutta ehkä näppärämpi tapa on yksityisellä käydessä täyttää tietojen luovutus lupalappu ja yksityiseltä sitten tilaavat sinun tietosi kunnalliselta.
Varma en ole, mutta luulen, ettei yksi hoitokertanne säily kunnallisella, jos yksityiselle siirrytte.