kuukupin käyttäjät, kysymys!
eli oletteko huomanneet kuppiin sirtymisen jälkeen että vuoto olisi vähentynyt/näyttää vähemmälle? ja minusta kun tuntuu että menkat on myös lyhentyneet päivällä suunnilleen. reilun vuoden kupin kanssa pelannut ja koko ajan samansuuntaisia huomioita. onnistuuko kupin asennus aina niin ettei jää ruttuun? entäs poisto aamulla normaalisti?
Kommentit (11)
Ei kuppi jää ruttuun ja pyöräytän vielä sormella sen reunojen ympäri aina asennuksen jälkeen kokeillakseni sen olevan kunnolla.
Aamuisin olen yleensä ensin jonkun aikaa pystyssä jalkeilla ja vasta vähän ajan kuluttua tyhjennän kupin, näin se on ehtinyt laskeutua.
Vuodon ollessa niukkaa = emätin kuiva, voi kuukuppi jäädä ruttuun, mutta ota pois ja muotoile sisään uudelleen.
kun se on siististi kupissa eikä pitkin ja poikin levitettynä. (oma tulkinta ;)) Mulla vusi ennen 5 päivää, nyt kolme, pitää yhden päivän taukoa ja viidentenä päivänä hulahtaa. Onnistuu laittaa niin ettei mene ruttuun. Aamuisin joutuu joskus käymään pissalla ja vähän punnaamaan, että saa kuppia alemmas. Olen lyhentänyt antennia. Mutta tyytyväinen käyttäjä ja vuoden ole minäkin käyttänyt. Erityisesti näin kesällä on tosi kiva.
itsellä tuntuu usein että aamulla ei ehdi olla pystyssä niin kauaa että kuppi lähtisi helposti pois (en todellakaan ole aamuihminen!) ja töissä ei oikeen pysty tyhjentämään ennen ruokatuntia, joten olen aamuisin puoliväkisin aina kupin tyhjentänyt.
muuten kyllä loistava keksintö, ei tarvitse töissä miettiä vessoja eikä muutenkaan tarvitse koko ajan ajatella vuotoa niinkuin ennen tamponin ja siteiden kanssa :)
lyhentynyt menkkojen kesto sinä aikana, kun olen kuppia käyttänyt eli reilun vuoden. Mutta en tiedä, johtuuko kuukupista vai vanhenemisen tuomasta muutoksesta...:)
2 ekaa päivää tulee niin paljon että kuppi on tyhjennettävä 3 tunnin välein, sen jälkeen vielä 3 päivää vähemmän.
Kupin asennus on joskus konstikasta. Ensinnäkin runsaita vuotopäivinä kun kuppi on täynnä, helposti siitä,purskahtaa vuotoa lattialle kun siihen tarttuu vetääkseen sen ulos. Niukkoja päivinä taas joskus kun emätin on kuiva, on vaikea saada työnnettyä kuppi sisään ja avautumaan. Mutta aina se on onnistunut, vettä vähän voiteeksi ja pyörittelyä jos ei tahdo aueta.
Kupin poistossa ei muita ongelmia kuin tosiaan runsaita vuotopäivinä sottaamisriski. Yöllä mulla aina kuppi nousee ihan ylös mutta ei haittaa kun oon jättänyt sen antennin pitkäksi niin yletyn siihen aina ja saan kupin vedettyä ulos.
vuoto nykyään 3 päivässä tulee kaikki, sitten vähän vaaleaa tiputtelua. Ennen oli vuotoa 5-7pv. En ole ajatellut sen johtuvan kupista. Olen käyttänyt ainakin 3v.
Pari kertaa on jäänyt kuppi tänä aikana huonosti. Tarkistan "imun" nykäiemällä kevyesti antennista.
Kupin asennus on joskus konstikasta. Ensinnäkin runsaita vuotopäivinä kun kuppi on täynnä, helposti siitä,purskahtaa vuotoa lattialle kun siihen tarttuu vetääkseen sen ulos.
Mä poistan ja asennan kupin aina pöntöllä istuen. Ei tarvi varoa roiskeita kun ne menee sinne pönttöön kuitenkin. Ja musta on helpompi asentaakin se kun ei tarvi jännittää reisilihaksia vaan istua vain rennosti. Kyykitkö siis kun otat kupin pois vai miten?
kupin pois, en pöntön päällä. En ensinnäkään halua tiputtaa kuppia vahingossa pönttöön, minkä varmasti tekisin joskus, ja toisekseen en ole vielä keksinyt miten saisin kupin mukavasti pois pöntöllä istuen, siinäkin pitäisi nousta puolikyykintään renkaan yläpuolelle että onnistuisi (enkä ole lihava tai liikuntarajoitteinen, ei vaan muuten onnistu)
Kupin asennus on joskus konstikasta. Ensinnäkin runsaita vuotopäivinä kun kuppi on täynnä, helposti siitä,purskahtaa vuotoa lattialle kun siihen tarttuu vetääkseen sen ulos.Mä poistan ja asennan kupin aina pöntöllä istuen. Ei tarvi varoa roiskeita kun ne menee sinne pönttöön kuitenkin. Ja musta on helpompi asentaakin se kun ei tarvi jännittää reisilihaksia vaan istua vain rennosti. Kyykitkö siis kun otat kupin pois vai miten?
Kuukuppi imee veret pois.