Tahtoisitko koskaan muuttaa perheinesi ulkomaille esim. vuodeksi?minne?
Kommentit (31)
tuosta vaan hengailemaan. Olen it-alalla.
Lähtisitkö konsernin/firman leivissä ulkomaille vai jättäisitkö oman duunin täällä ja hakisit saman alan töitä ulkomailta?
Itse en ole IT-alalla, mutta mies kyllä. Tosin ns. hanttihommissa, mutta inssi ammatiltaan. Voisi saadakin ulkomailta töitä. Minä myös, sitten joskus kun valmistun (matkailualalle)...
Mutta ei onnistu, kun mies tarvitsee kuntoutuksen ja tukea Suomesta :( Sitä paitsi kyseisistä maista on miltei mahdoton saada työpaikkaa/työlupaa.
Työtehtäväni ovat sellaiset, että voisin sijoittua mihin vaan, mistä toimisto löytyy. Olen asiakasrajapinnassa jo nyt eli " osaamiselleni" olisi tarvetta lähes kaikkialla tämän firman sisällä. On usein pyydetty/ehdoitettukin.
Nykyään it-alaltakin on hiukan huonompi lähteä, ellei just saa työnantajaa lähtettämään tai muuten vaan täältä käsin vakuuta ulkolaista työnantajaa, että on maailman paras. Mutta silti tämä ala on yksi helpoimpia, joista voi lähteä.
vaikka harva kai tulee sitä ajatelleeksi.
Vierailija:
Työtehtäväni ovat sellaiset, että voisin sijoittua mihin vaan, mistä toimisto löytyy. Olen asiakasrajapinnassa jo nyt eli " osaamiselleni" olisi tarvetta lähes kaikkialla tämän firman sisällä. On usein pyydetty/ehdoitettukin.Nykyään it-alaltakin on hiukan huonompi lähteä, ellei just saa työnantajaa lähtettämään tai muuten vaan täältä käsin vakuuta ulkolaista työnantajaa, että on maailman paras. Mutta silti tämä ala on yksi helpoimpia, joista voi lähteä.
Kaivataanko suomen kielen opetusta ulkomailla niin paljon? En tosiaan tullut ajatelleeksi :D
Mikä ei ehkä kuulosta paljolta, mutta käsittääkseni kysyntä ja tarjonta kohtaavat melko hyvin, eli suuri osa halukkaista pääsee parin - kolmen vuoden komennukselle.
29
Tehnyt tätä vuosia Suomesta käsin.
mua kiinnostaisi niin monet paikat: mm. Kanada, Usa, Ranska, Espanja, Englanti, Italia, Thaimaa. Tietenkään se lähtö ei mene ihan niin, että päättää, mihin lähtee ja sitten kuukauden päästä onkin siellä. Jos takertuu tiettyyn maahan, niin voi tosiaan joutua odottamaan vuoden parikin avautuvaa työtä huonolla tuurilla. Sitten taas jos kelpaa useampi, niin voi onnistua nopeastikin.
monet työkaverit on lähteneet ja palanneet, lähteneet ja palanneet. Mä vaan kökötän täällä. Toki matkustan jonkin verran.
Te, jotka olette harkinneet ja olette jopa lähdössä niin töihinkö olette menossa vai " hengaamaan" ?
Itse haluaisin Irlantiin, Ruotsiin, Sveitsiin, Etelä-Saksaan...Itävallassa olen asunut, sen vuoksi nuo naapurimaat kiehtovat. En sitten tiedä mitä elämä tuo tullessaan.
Ja toinen kyssäri:
Te, joilla töiden puolesta mahdollisuus esim. kolmen vuoden pesteihin, niin millä alalla olette? Onko poikkeuksetta IT-ala...?