Paljonko maksatte kotisiivouksesta? Ja kodin neliömäärä sekä mitä siivoukseen kuuluu??
Meillä 67m ja aikaa 1,5 tuntia, perussiivous (imurointi, lattianpesut, maton tamppaus, tiskit, kaappien ja ovien pyyhintä, wc:n desinfioiva pesu)
Kommentit (12)
takaisin saamme n. 60% eli maksamme kuussa siis noin 50 EUR. Itse siivoamme kerran viikossa, tuolla siivoojaviikolla siivoamme tavarat pois tieltä, mutta hän imuroi, moppaa, pyyhkii pölyt, siivoaa keittiön, wc:t, kylpyhuoneen, pesuhuoneen ja saunan sekä imuroi patjat .
veloitus n. 8e tunti, siivous kestää kolmesta viiteen tuntii, riippuen,
tuleeko mukan silitystä, jääkaapin siivousta ja pesulassa asioimista. Ja maksamme pimeästi.
Kuuluu perussiivous eli imurointi, lattianpesut, maton tamppaus, kaappien ja ovien ym. pintojen pyyhintä, wc:n desinfioiva pesu. Toiveesta pesevät myös ikkunat ja saunan.
Tuntiveloitus 27e (-60% verovähennys, ite maksetaan siis vajaa 11e/h). Aikaa kuluu vaihtelevasti eli keskimäärin 1,5 tuntia.
Asunnon koko 120 neliötä, perussiivous (lattiat, kylppäri, vessat, keittiö...) kerran viikossa.
Tai siivoojan hankkia? Tampereella asustellaan...
Meillä käy siivoojat tosiaan Lempäälästä ja erittäin pätevät.
Laita mulle meili mia.maikki@suomi24.fi niin saat yhteystiedot. En viitsi tässä toisten puhelinnumeroita ym. annella vaikka toiminimi onkin.
t. 6
joten tulis viikkosiivous aika kalliiksi :(((
Onko siivoojia useampi samaan aikaan hommissa vai miten mahdollista?
Lisäksi kummeksuttaa että olen itsekin siivouskeikkaa tehnyt pimeänä mutta en saa edes omaan 67neliön kämppääni tehtyä noita hommia HUOLELLA puolessatoista tunnissa...
Kuulostaa aika hutasulta..........mutta jotkut ilmeisesti tyytyväisiä kun kotona NÄYTTÄÄ siistiltä...
Vierailija:
Onko siivoojia useampi samaan aikaan hommissa vai miten mahdollista?
Meillä siis on 120m2 ja siivoojia on kerrallaan kaksi joilta yhdessä menee aikaa KESKIMÄÄRIN 1,5h. Käyvät joka toinen viikko, toisinaan on enemmän siivottavaa, toisinaan vähemmän. Erittäin siistiä jälkeä ovat saaneet aikaan, siis sellaista etten itse saisi ikinä ja tuoksuu ja näyttää erittäin puhtaalta. Siis tuolla tyylillä periaatteessa siivousaika tietenkin on keskimäärin 3 tuntia. Laskutettavaa on siis yleensä 2 siivouskertaa kuussa niin kuukauden lasku on ollut n. 3,5 - 6 tuntia yleensä.
Tuossa 120m2 asuinpinta-alassa on muuten myös laskettuna ilmeisesti sauna, vai onko? En tiedä näistä systeemeistä. Jotkut sanoo ettei ole ja jotkut sanoo että on.
Ja meillä siivottavaan alueeseen ei siivoojilla kuulu mm. askarteluhuone (ts. miehen nikkarointihuone, jonka siivous kestää sata vuotta) eikä miehen työhuone, jonka pistää lukkoon, koska siellä on työhön liittyviä salaisia papereita, joita ei kuka tahansa saa nähdä. Nämä huoneet siivoamme itse.
asunto,eli ei vuosien pinttymiä pinnoilla ja roinat kerätty pois kun siivoojat tulevat.
t.ihmettelijä
Vierailija:
Keräämme kaikki " roinat" mm. lasten lelut omiin lelulaatikoihin jne. koska en halua maksaa taas siitä ajasta minkä siivooja joutuisi kuluttamaan keräilemällä niitä. Siivoojat vain siivoavat. Lisäksi tekivät ensimmäisellä kerralla n. 3-4 tunnin urakan siivotessaan koko asunnon " katosta lattiaan + saunan" edellisen asukkaan jäljiltä. Näin ollen olenkin todennut, että tuntuu välillä, että työtunnit vain vähenevät heillä kun 2 viikossa ei ehdi niin pahasti sotkeentua (kun toki itsekin siivoan välillä normaalia pintasiivousta).
Hankimme siivoojat lähinnä siksi, että itse inhoan siivoamista + pienten lasten kanssa on mielestäni vielä hankalampi siivota ja haluan töihin palattuani viettää illat ja viikonloput mieluummin lasten kanssa muuten kuin siivoten. Hyvä systeemi mielestäni.
t. 6