Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tuttipullo pois lapselta? Osaa juoda mukista, kun juotan.

Vierailija
10.07.2012 |

Ikää nyt 1v 2 kk. Ja kysyn siksi, kun tarvitsis ostaa joko uusi pullo tai jättää ostamatta... kiitos!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti. En vain enää antanut juomista tuttipullosta. Tilalle ostin sellaisen pehmeänokkaisen (olikohan NUK:in) nokkamukin.

Vierailija
2/8 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis sitä mieltä, että pullon voi jo hyvin jättää pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti. En vain enää antanut juomista tuttipullosta. Tilalle ostin sellaisen pehmeänokkaisen (olikohan NUK:in) nokkamukin.

Me siis jätimme tuttipullon ja tutin pois käytöstä ennen vuoden ikää.

Kannustat vain lasta juomaan itse siitä nokkamukista ja kohta se onnistuu tosi hyvin (sotkua toki voi tulla, mutta sitähän se syömisen ja juomisen harjoittelu vähän on). Luulen että se pehmeä nokkamukin imuosa helpotti siirtymistä, mutta en voi mennä vannomaan.

Vierailija
4/8 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis koskaan olla käytetty nokkamukia tai sellaista. Siinä 7-8kk olen ruoan kanssa tarjonnut mukista maitoa.

Ihan yks kaks molemmat on tajunnut miten siitä juodaan kunnolla ja saman tein kun lasillinen on mennyt hyvin, niin olen kerännyt pullot pois.

Vierailija
5/8 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistä tietää, että saa tarpeeksi maitoa? Eli jos nyt n. 9kk ikäinen vauva ja ajattelen vierottaa pullosta. Saa nyt yöllä, aamulla, päivällä iltapäivällä ja illalla maitoa pullosta.

Jos annan maitoa nokkamuksita ruokailuissa, riittääköhän että hän juo esim puolimukillista, ehkä n. 1 dl. Eli mikäköhän on oikein tuo tarvitta maitomäärä päivässä?

Ja kannattaiskohan tutista vierottaa samalla?

Vitsi, kun on hankalaa kun ei tiedä miten tekis. Yöt on niin vaikeita, että jos ne helpottuis jos vieroittais noista kummastakin pois

Vierailija
6/8 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 21:20"]

Mutta mistä tietää, että saa tarpeeksi maitoa? Eli jos nyt n. 9kk ikäinen vauva ja ajattelen vierottaa pullosta. Saa nyt yöllä, aamulla, päivällä iltapäivällä ja illalla maitoa pullosta.

Jos annan maitoa nokkamuksita ruokailuissa, riittääköhän että hän juo esim puolimukillista, ehkä n. 1 dl. Eli mikäköhän on oikein tuo tarvitta maitomäärä päivässä?

Ja kannattaiskohan tutista vierottaa samalla?

Vitsi, kun on hankalaa kun ei tiedä miten tekis. Yöt on niin vaikeita, että jos ne helpottuis jos vieroittais noista kummastakin pois

[/quote]

no jätä ensin se tutti ja sitte yömaito pois. Nuin pienelle antaisin päivällä vielä pullosta muuten antaisi nukahtaa pullo suussa jos heräily on ongelma. Tuon ikäisellä maitoa pitäis mennä n 800ml. 600 ml lienee minimi.

Vierailija
7/8 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas sanoisin että jätä pullot pois mutta älä tuttia.. Sillä on muukin merkitys lapselle kun vaan imeminen ja pullot liittyy juomiseen/syömiseen.. 

Meillä ei ole käytetty tuttipulloja sen jälkeen kun vauva täytti 6kk ja aloitettiin kiinteät. Imetin kyllä vuoden ikäiseksi kiinteän ruoan ohella. Uni- ja lohduketutti on vielä käytössä ja ikää nyt reilu vuosi.

Vierailija
8/8 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin hyväksi osaoittautunut NUK-nokkamuki. Siinä on sellainen ohut, lituskamainen (olisiko) silikoni "tutti". 2 lasta ja molemmat oppivat juomaan ko mukista 4kk iässä juotettaessa. Kumpikin lopetti tuttipullon käytön ennen 6 kk ikää ja ovat juoneet itse maitonsa ko mukista 7kk iässä. Hintaa mukilla about 8egeä.

Minä suosittelen NUK-nokkamukia ja ei mitään pulloja:) Esikoisella yösyönti loppui juuri ennen 6 kk ikää kun annoin yölläkin maidon "mainostamastani" nokkamukista. Olin varautunut huutoon, kun oli tuttipulloon tottunut yöllä, mutta neitipä vain joikin maidon mukista, jatkoi uniaan ja ei sen jälkeen enää öisin maitoa kaivannut:) Kakkosenkin yömaidoista päästiin eroon helposti, kun ei tuttipulloa ollut käytössä, mutta aivan yhdessä yössä se ei tapahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän