Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteitä kaivataan rippijuhlatarjoilusta; eli

Vierailija
10.07.2012 |

tarjolla on:

täytekakku

kuivakakku

juustokakku

mokkapalat

pikkuleivät

persikkapiirakka

2 lajia voileipäkakku

kinkku-juustopiirakka

cocktailpiirakat + munavoi

kana-pastasalaatti

vihreä salaatti

ja nyt pari kysymystä; mitä mieltä, vinkkejä?

Ja voiko tähän lisätä itse tehdyt lihapullat ja vaikka prinssinakit vai eikö sovi??

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lisäisin tarjottavien joukkoon vielä juustotarjottimen. 3 - 4 sorttia hyviä juustoja + hapankorppuja + suolakeksejä.

Vierailija
22/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, jos nuo kaikki on tavallisia ruokia ja sattuvat olemaan gluteenittomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tosiaan kahta lajia voileipäkakkua, ei siis 2 kpl. =)

Savulohi aivan loistava ehdotus myös, ja taidan pyöritellä ne lihapullatkin kun moni niistä tykkää kuitenkin.=)

Vierailija
24/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan allergiat ym. huomioitu jos on tiedossa? Itse keliaakikkona pystyisin "normiversioista" syömään vaan vihersalaattia, ellei siihenkin olisi laitettu krutonkeja ;)

Juustokakku, Daimkakku, pikkuleivät,Cccktailpiirakat + munavoi, kinkkujuustopiirakka, kanapastasalaatti, vihreä salaatti.

Mitä mieltä olet, riittääkö nämä hänelle?

nuo kaikki luettelemasi ovat gluteenittomia? Pikkuleivät, piirakat tehty gluteenittomista jauhoista? Salaatissa gluteenitonta pastaa?

Vierailija
25/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivakakkua ei ehkä kukaan kaipaa mutta suolasia menee aina ja salaatit on hyvä idea!mieluummin liikaa kuin että jää nälkä:). mukavia juhlahetkiä!

Vierailija
26/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on jotain ns. lämmintä mutta kuitenkaan ei ole oikeaa ruokaa?

Itse olen ollu sellasissa juhlissa jossa ollu joko reilusti lämminruoka ja kahvit. Tai pelkästään ne kahvit suolaisien tarjottavien kera. Mutta ei silloin ole mitään salaatteja tms ollu...

Vierailija
27/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmasti on riittävästi erilaisia sortteja :)

Totta kai ne lihapullat ja nakitkin käy lisäksi!

Vierailija
28/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan allergiat ym. huomioitu jos on tiedossa? Itse keliaakikkona pystyisin "normiversioista" syömään vaan vihersalaattia, ellei siihenkin olisi laitettu krutonkeja ;)

Vierailija
29/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakku, Daimkakku, pikkuleivät,Cccktailpiirakat + munavoi, kinkkujuustopiirakka, kanapastasalaatti, vihreä salaatti.

Vierailija
30/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaatit voisi ehkä jättää poiskin? Tuntuu, että nykyään ihmisillä menee täysin överiksi tarjottavien kanssa, pitää olla aina niin mahdottomasti erilaisia sortteja...

Vierailija
31/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenitonta on yleensä niin niukasti tarjolla, että sitä todella osaa arvostaa. Äitini on myös keliaakikko ja aina muistaa kehua hyviä tarjoiluja kun esim. naapurissa näkevät vaivaa hänen tarjoiluistaan.

Vierailija
32/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..riippuu vähän onko juhlanne ns. ruoka-aikaan, jolloin ihmiset ovat nälkäisiä.

Itse olin just vkl rippijuhlissa. Lautaselle tarttui pala kakkua, mansikoita ja pala suolaista piirakkaa. Kun ei ollut yhtäänä nälkä tms. niin en sittenmaistellut kaikkia seitsemää sorttia.

Vähän tuo on kakspiippuinen juttu, kun on paljon tarjottavaa niin jokainen löytää mieluista, mutta sitten ei emännän pidä ruveta tyrkyttämään kaikkea kaikille montaa kierrosta.

Vierailija
33/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kaikki luettelemasi ovat gluteenittomia? Pikkuleivät, piirakat tehty gluteenittomista jauhoista? Salaatissa gluteenitonta pastaa?

Vierailija
34/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään nakki-lihapullaan, vaan reilusti lämmintä ruokaa tai sitten ei. Tuskin niissä juhlissa niin pitkään viivytään, että ollaan kovin nälkäisiä.

Vierailija
35/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja me mentiin viime kesänä rippijuhliin 4 h päähän. Ruoka oli ihan samanlaista, ei mitään ns täyttävää. Ok, voileipäkakku on, mutta kakkuja oli 2 ja vieraita 50, eli jokaiselle oli vain pieni pala jompaa kumpaa.

Ja sama oli kaikessa. Vieraat siis aloittivat kerralla syömisen ja onneksi joku tarkisti ääneen onko kakkuja enemmän, jolloin emäntä sanoi kaikki on nyt pöydässä. Kun 50 henkeä oli ottanut, oli pöytä ihan tyhjä ja sitten kun keitettiin kahvit, kävi samalla tavalla.

Mieheni vaikka ei ole isokoikoinen on suui syömään, sanoin poikani. Lopulta he hävisivät Heseen. Kun tulivat takaisin kysyi emäntä missä kävitte, vastai poikani Hesessä.

Eli !!! Ei ole tärkeinä montaa laatua sinulla on vaan se että jos vieraat tulevat kaukaa, on ruoka tarpeeksi riittoisaa ja sitä on tarpeeksi.

Itse olin synttäreillä keväällä, jotka olivat arki-iltna, töitten jälkeen. Aluksi oli kuohuvaa ja juteltiin toista tuntia,msitten oli kkkua, 2 coctailkarjalsnpiirakkaa per nenä ja pikkuleipiä. Kun olin kotona klo 22, oli tosi kova nälkä. Ja kuinka paljon sellainen karjalanpiirakkpusi oikeesti olis maksanut ?

Tee ihmeessä ne lihapullat. Viit tehdä ne jo tänään, illalla otat sulaman. Ja mikron kautta pöytään. Helppo homma.

Vierailija
36/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin lihapullat ja nakit ja ehkä salaatitkin pois. Liika on aina liikaa ja rahvaanomaista, makeita riittää kolme ja suolaisia kolme. Nakit & lihapullat eivät mielestäni ole juhlaruokaa.

Tyylikäs ja hyvä suolainen on laadukkaat keksit ja 2-3 juustoa.

Vierailija
37/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin lihapullat ja nakit ja ehkä salaatitkin pois. Liika on aina liikaa ja rahvaanomaista, makeita riittää kolme ja suolaisia kolme. Nakit & lihapullat eivät mielestäni ole juhlaruokaa.

Tyylikäs ja hyvä suolainen on laadukkaat keksit ja 2-3 juustoa.

kyllä suuri osa kansasta sitten on rahvaanomaista, kun ne lihapullat ja nakit tuppaa aina katoamaan nälkäisiin suihin. Keksit ja juustot on täysin perseestä ainoana suolaisena tarjottavana.

Vierailija
38/38 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät voit hyvin tarjota lisänä niitä lihapullia ja nakkeja mutta ihan riittävä on noinkin.

Hauskoja juhlia teille!