Teinin menkat alkoi, voiko heti käyttää tamponia?
Kommentit (11)
Rakennekysymys. Minä en pysty käyttämään tamponeja. Niukka vuoto, joten käyttö on kivuliasta.
Neitsyeillä vähän hankalaa, suosittelen sidettä.
Mä en voinut käyttää ku joskus parikymppisenä. Ahtaat paikat. mut voihan sitä asetillisen esim. Tambaxin kaa kokeilla. Tosin vesipuistossa pitäisi vaihtaa koko ajan, ettei tuu läpi ja tulehdusvaarakin on. Kuukuppi sopis tuohon paremmin, mut se ei yleensä teinille mahdu..
Mä en ainakaan pystynyt käyttämään ennen 1. yhdyntää, johon asti pääsin vasta 22-vuotiaana ja joka sattuikin sitten aika lailla ja tuli aika paljon vertakin, eli hyvin oli paikat ummessa ja aikaisemminkin olis pitänyt neitsyydestä eroon päästä jo siksi, että vihaan siteitä!
Niitä paikkoja voi ja kannattaa venytellä itse. Silloin tamppooni mahtuu eikä eka kerta satu niin paljon. Jostain syystä tämä elämää helpottava neuvo on meillä tabu.
Voi, mutta tuskin haluaa heti alkuun. Hän saa itse päättää, miten toimii. Voi mennä vuosia ennen kuin haluaa vaihtaa siteistä tamponeihin. Ei kannata tyrkyttää tai painostaa.
Tampooniin voi laittaa vaseliinia ja kokeila niitä mini kokoisia.Niitähän nykyään niin paljon vaihtoehtoja että eiköhän joku sopiva löydy jos teini haluaa kokeilla.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 12:34"]
Niitä paikkoja voi ja kannattaa venytellä itse. Silloin tamppooni mahtuu eikä eka kerta satu niin paljon. Jostain syystä tämä elämää helpottava neuvo on meillä tabu.
[/quote]
No eipä se kauaa yhdynnässäkään sattunut eikä jättänyt mitään traumoja, kun olin jo niin vanha. Tabu tai ei, paikkojen venyttely itse olisi vain yksi vaiva lisää elämään naisena, joten mitä järkeä? Eiköhän useimmat neitsyydestään pääse nuorempina kuin 22-vuotiaana.
Itsekin käytin ihan eka menkoista alkaen.
ajattelin jos tamponin kanssa voisi mennä. 6
voiko 15v käyttää tamponia ?