LAIHDUTTAMISESTA! :/
Voi itku että laittoi mielen matalaksi, kun kävin puntarilla. Tuntuu, että matkaa on niin paljon, vaikka tiedän, että monilla muilla pudotettavaa on enemmänkin. Mun siis täytyisi pudottaa ainakin 12kg, ehkä 15. Miksi en ottanut itseäni niskasta kiinni aikaisemmin?! Sitä ylimääräistä painoa tulee kerättyä niin helposti pikkuhiljaa, vaivihkaa, mutta tää pudottaminen on niin ärsyttävää ja aikaa vievää.
Ruoka pyörii mielessä KOKO AJAN. En tule kylläiseksi salaateista tai porkkanoista. Koko ajan pelkään, että repsahdan. Miten ihmeessä mä jaksan tätä monta kuukautta?
Aina tää on tätä jatkuvaa taistelua painon kanssa :/
168/72 kiva kiva.
Kommentit (7)
Tästä läskistä tulee kiukkunen nälkäsenä.
ap
Käyttäminen on helppoa ja siellä laaja valikoima ruokia joista näet paljon mikäkin sisältää energiaa. Kertoo myös ruuan laadusta ja antaa automaattisesti suosituksia mitä pitäis vielä lisätä. Järkevään laihtumiseen johtavan ruokavalion on sisällettävä kuitenkin tarpeeksi energiaa (1200-1600kcal), oman kaloritarpeesikin saat automaattisesti kiloklubin laskurista. Syödä pitää, ihan normaaliruokia, mutta vain vähän vähemmän.
Minusta ainakin. Itsenikin tekee mieli huutaa ja ihan samasta syystä. Olen lihonut parin vuoden aikana 12 kg. Tiedän tilanteen, että huomaa lihoneensa ihan reippaasti, eikä uskalla punnita itseään. Siitä ärsyyntymisestä ja turhautumisesta alkaa syödä vielä enemmän, kunnes tulee se hetki, ettei enää voi salata totuutta itseltään ja saa sitten vaakaan juuri tuollaiset lukemat. Painan itse 71, olen 1967 pitkä ja tiedän, että laihduttaa pitäisi juuri nuo 12 kg.
Miten ajattelit edetä?
Syö kasviksia, juustoa, lihaa, kanaa, kalaa mielin määrin. Ei tarvi olla nälässä, ja paino alkaa pudota vauhdilla.
nimim. -10kg/1,5kk
Minusta ainakin. Itsenikin tekee mieli huutaa ja ihan samasta syystä. Olen lihonut parin vuoden aikana 12 kg. Tiedän tilanteen, että huomaa lihoneensa ihan reippaasti, eikä uskalla punnita itseään. Siitä ärsyyntymisestä ja turhautumisesta alkaa syödä vielä enemmän, kunnes tulee se hetki, ettei enää voi salata totuutta itseltään ja saa sitten vaakaan juuri tuollaiset lukemat. Painan itse 71, olen 1967 pitkä ja tiedän, että laihduttaa pitäisi juuri nuo 12 kg.
Miten ajattelit edetä?
Mä taisin painaa vuosi sitten jotain 63kg, sillonkin tuntui ihan kauhealta katsoa, kun oli lihonnut vaikka 2 kiloa... Sitten vuoden mittaan se hiipi sinne 66-67 kiloon, ajattelin koko ajan, että pitäis alkaa tehdä asialle jotain. "Mutta ei tässä vielä mitään hätää ole, kun en mä mikään kauhea valas ole"... Ja tässä parin-kolmen kuukauden sisällä huomasin itekkin, että vedin ruokaa ihan älyttömästi, enkä enää uskaltanu edes käydä puntarilla. Yhden kerran kävin, ja paino tais pahimmillaan olla 75 kilossa.
Oon koittanu nyt ajatella positiivisesti, kaikki on parannusta entiseen. Eli jos syönkin ihan normaalit ateriat, se on parannusta siihen, kun söin suklaalevyn päivässä tai viis jäätelöä, tai pähkinäpussin. Juon paljon limsoja, ja sitä oon nyt vähentänyt (mutta en lopettanut kokonaan) ja mulla on jääkaapissa vihanneksia (kurkkua, porkkanaa, kukkakaalia) ja dippiä naposteltavaksi. Kaupassa koitan vastustaa kiusausta ja jättää ne jäätelöt ja muut ostamatta... Mutta esimerkiksi perjantaina päätin, että saan syödä jäätelön ja täytetyn patongin. Kestän tätä ehkä paremmin, jos saan edes yhtenä päivänä syödä hyvällä omallatunnolla jotain hyvää (ja kun se on tosiaankin parannusta entiseen).
Liikuntaa en ole lisännyt, koitan nyt ainakin aluksi vaan kikkailla syömisten kanssa.
Nytkin on kauhea makeanhimo... Tai no ei nyt ihan kauhea. Ajattelin illemmalla hakea vaikka pakastemarjapussin ja maustamatonta jugurttia.
tai oot kohta "laiha läski" eli "laiha" mutta et kiinteä alkuunkaan.
Kaikki huuhaadieetit poistaa lihakset ja nesteet jonka jälkeen läski vasta alkaa palaa vaikkakin huonosti. Alussa saattaa tippua nopeasti mutta tulee kaksinkertaisena takasin dietin päätteeksi.
Jätä vaaeat leivät ym. huonot hiilihydraatit pois ja syö proteiineja ja lisää liikuntaa. Aamiaisella hyvä ruoka on esim kaurapuuro, sillä neo n pitkiä hiilihydraatteja.
Etenkin aerobinen likunta aamulla polttaa pelkkää läskiä. Siis kun heräät älä syö mitään jolloin elimistösi on tyhjä hiilareista ja lähdet lenkille -> elimistö käyttää rasvaa väkisin.
Syö tarpeeksi monta kertaa päivässä pieniä aterioita, ja tarkkaile ruoan laatua. Syö tarpeeksi.
Pidä cheattipäivä, eli kerran viikossa pidät päivän jolloin et katso kaloreita ja saat syödä herkkujakin kohtuuden rajoissa. Ei kannata kuitenkaan mussuttaa 5 purkkia ben&jerrysiä ja sipsipussia ja pitsaa. Ehkäisee repsahduksia eikä tunnu että "kituuttaisi"
Lisäksi voin suositella kuntosaliharjoittelua aerobisen liikunnan ohelle.
yritä millään salaateilla ja porkkanoilla pelkästään elää. Ihminen tarvitsee myös rasvaa ja proteiinia.
Kannattaisi varmaan kirjata vaikka ilmaiseen Kiloklubiin syömiset niin voisi varmistaa että syöt tarpeeksi kaloreita päivässä, tarpeeksi proteiinia ja kuitua jne. Järkevässä laihdutuksessa ei kuulu olla koko ajan kamala nälkä ja repsahduspelko. Tuskin tosiaan jaksat kuukausia tuollaista kuuria jos nyt on jo noin ikävä olla, mutta laihtua voi helpommallakin.