Räikeänpunainen tukka, vaikka muuten olemus "harmaa" - miksi?
Tästä on varmaan ennenkin ollut palstalla vääntöä, mutta kun katselen noita lukuisia punapäisiä suomalaisnaisia niin pakko kysyä että miksi? En siis halua arvostella ketään enkä haukkua punaista tukkaa rumaksi, mutta kun usein sellaisen paloautonpunaisen tukan näkee naiselle joka on muuten täysin meikkaamaton ja eikä halua erottua seinästä esim. pukeutumisenkaan suhteen.
Meillä töissäkin on useita naisia jotka eivät koskaan meikkaa, eivät juuri laita hiuksia ja vaatteet on lähes aina mustat/harmaat. Ja sitten se lyhyeksi kynitty pää on värjätty punaiseksi, ja tämä shokkivärjäys onkin lähes ainoa kauneusrutiini jota orjallisesti noudatetaan. MIKSI?
Haluaisin asiallisia vastauksia kuvauksen kaltaisilta naisilta: jos ulkonäkö on sinulle yhdentekevä, eli et juuri meikkaa tai välitä millaiset vaatteet on päällä, miksi haluat hiustesi erottuvat ns. huutomerkkinä? Mitä haluat sillä kirkuvalla värillä viestittää, jos et muuten halua heräätää millään lailla huomiota?
Ymmärtäisin paremmin jos ihminen olisi muutenkin "hip" tai punainen sopisi erityisen hyvin kasvojen väriin, mutta näin on aniharvalla. Voisiko joku vastata ja antaa sielulleni rauhan ;)
Kommentit (8)
jonka kanssa puhutaan suoraan ihan kaikesta. Kysyin joskus, miks hän värjää hiuksensa nimen omaan paloauton punaiseksi. Hän on tosi hiirulainen, harmaa ja pukeutuu n 20 vuotta ikäistään vanhemmaksi. (Tota edellistä en sanonut hänelle). Hän sanoi, että esim keväällä tekee mieli piristää itseään ja laittaa vähän väriä päähän.
Mä olen tulkinnut ton punaisen tukan niin, että yleensä kun sellainen kuontalo on tosiaan muuten aika harmailla tyypeillä, niin kyseessä on vaan yksinkertaisesti täydellinen tyylitajun ja itsekritiikin puute.
luulevat että se on cool ja et on jotenkin edes siten räväkkä!
on vähän sama kun laittaisin iltalenklle verkkareiden kanssa tiaran päähän ja sitten perustelisin "onhan se kiva piristää itseään" :D
Olisi kiva saada lisää vastauksia tähän :)
Mua kiinnostais tietää miks joitain jaksaa kiinnostaa miks jonkun hiukset on jonkun väriset..
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva saada lisää vastauksia tähän :)
Voi jessus. En yleensä ajattele itseäni aikuisena, mutta tällaiset kysymykset ovat luokkaa kyselyikäisen lapsen kootut, osa xxxx. Jos joku haluaa värjätä hiuksensa punaisiksi niin mitä hittoa se sinulle kuuluu? Sama kuin joku ihmettelisi, miksi minun kaltaiseni ujo ihminen pukeutuu näyttävästi (arkisella tavalla). No siksi, että satun pitämään siitä tyylistä. Ei ole minun velvollisuuteni olla harmaa hiiri, vaikka olen ujo.
Ps. Tuo kysymys on aivan sama kuin se, että ihmettelisit miksi jollain miehellä on pitkät hiukset tai miksi joku nainen ei käytä mekkoja. Aivan älyttömän lapsellista, tuo kysely meinaan...
T. entinen punapää, never again