Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi tekee nyt veljentytölleni samaa kuin minulle pienenä, puhuu syömisestä...

Vierailija
08.07.2012 |

Siis veljentytön nimi on esim. Kara (4). "Kun Kara on niiiin hyvä syömään, ei kyllä nirsoile yhtään" "Kara painaa jo 22 kiloa. Tosi isokokoinen tyttö".

Mulle toitotti tuohon samaan tapaan syömisestä ja sairastuin syömishäiriöön. En pysty sanomaan ääneen mitään kun nokkiinsa ottaa kuitenkin. Vai voiko olla vain sattumaa että mulla syömishäiriö + äidin syömispuheet? Voiko siis olla haittaa kun puhuu tytölle syömisestä ja koosta? Huolestuttaa kyllä... :/ Mutta ylireagoinko?

Itse kärsin koko lapsuuteni äitini toitottamisesta, kun toi meidän Liisa syö niin paljon... makeaa makeaa-... "Liisa, kun pyöräilee paljon niin tulee paksut reidet" (lopetin pyöräilemisen tolloin kokonaan, olin joku 7-8-vuotias)... koko suku tiesi mitä söin ja kuinka paljon jne.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuta syömisestä kilpailuttavaan sävyyn, eikä tuputeta. Syöminen hoituu teidän resepteillä, jos siinä on ongelmaa ja ruokailussa lapsi opettelee vertaamaan syömistä vain omaan tarpeeseensa, sen tarkoitus on poistaa nälkä, eikä saada alas jotain suoritusta. Sanot, että pieniruokaisuus on hyve, eikä tarvitse syödä enempää kuin jaksaa.

Tuon keskustelun voit käydä aivan erikseen, ei hänen kommenttinsa yhteydessä.

Vierailija
2/3 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olit, onko Kara? Lisäksi sinä kuuntelit sitä jokapäivä, Kara vain mummolassa. Karalla saattaa olla hyvä äitisuhde, sinulla sitä ei ollut.

Tietääkö veljesi/ veljesi vaimo syömishäiriöstäsi? Jos tietää, niin sinuna puhuisin asiasta näille vanhemmille Karan kuulematta. Voihan olla, että ovat huomanneet saman, tai sitten voivat kertoa sinulle, että edes Kara ei ole kiinnittänyt huomiota asiaan, eli se on merkityksetön Karalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans ottaisin asian ensisijaisesti puheeksi veljen perheen kanssa. Jos asiasta ei ole muodostunut ongelmaa heidän perheessään, niin annat olla. Aikanaan, jos oma lapsesi saa samaa kohtelua, niin voit äidillesi aukoa päätä koko sydämesi kyllyydestä. Hieman tuntuu, että on jäänyt hampaankoloon, ja et ole milloinkaan äitisi kanssa nostanut kissaa pöydälle ja keskustellut aiheesta perusteellisesti. Etenkin siitä, että syytät äitiäsi omasta ahdinkotilastasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan