Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi tervettä lasta, mitä jos kolmas onkin sairas?

Vierailija
06.07.2012 |

Olen 34-vuotias ja miettinyt kolmannen lapsen hankintaa. Minulla on kaksi tervettä lasta, 6- ja kohta 3-vuotiaat. Yksi keskenmeno aikoinaan. Olen ikionnellinen lapsistani ja tuntuu, että olisi jo vähän tyhmää ajatella, että saisi kolmannenkin terveen lapsen, olenko ansainnut sellaista onnea? Onko tämä taikauskoa vai mitä, toisaalta ovathan riskit oikeasti suuremmat, mitä vanhempi on. Onko muilla ollut samoja ajatuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta minulle niin ajankohtainen. Onko muilla kokemusta että kolmas olisi jotenkin erikoinen?

Vierailija
2/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan tapa sanoa: ny riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä tarkoitetaan sairaalla?

Vierailija
4/12 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voivat sairastua myös vanhempina. Sikiöaikaiset vauriot aika harvinaisia.

T. Kolme tällä hetkellä tervettä lasta

Vierailija
5/12 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveet lapset 5v ja 3v, ja kolmas ajoittain käynyt mielessä. Toisaalta enää ei kuitenkaan jaksaisi aloittaa taas vauvavuosista, kun noitten isojen kanssa jo pääsee aika hyvin liikkumaan monenlaisiin paikkoihin ilman kamalaa stressiä - aikaisemmin olin varma, että haluan vähintään 3 lasta.

Nyt on sitten tullut mieleen tuokin, että jos nyt saisi vaikeasti sairaan lapsen, ei olisi kovin herkkua. Taidan tyytyä näihin kahteen - mies antaa mun päättää :)

T: toinen 34v

Vierailija
6/12 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kolmatta! :) (Ja neljättä! :D )

T. Neljän äiti (+ yksi myöhäinen keskenmeno)

Vierailija
7/12 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pitää niin selvänä, että haluaa ainakin kaksi lasta, ettei edes mieti moista. Sitten kolmannen kohdalla moni miettii tuota. Itselläni on sairas veli, ja olen ollut ainoa terve lapsi. Se ei ollut niin kivaa. Eli olen itse halunnut ainakin klme lasta siksi, että jos joku sairastuu esim psyykksiesti, terveillä lapsilla on sitten vielä toisensa.

Kyllä se kolmaskin lapsi todennäköisesti on riittävän terve.

Vierailija
8/12 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riski on aina otettava, oli mielessä ensimmäinen tai kolmas, kun miettii lapsen hankintaa. Riski tosin saada sairas lapsi on kyllä aika pieni. On myös mahdollista, että lapsi jää vanhempana auton alle, tekee itsemurhan, hänestä tulee narkomaani, kaatuu ja lyö päänsä, niin että halvaantuu, sairastuu skitsofreniaan... On olemassa loputtomasti aihetta jossitteluun. Elämän luonne on, ettei se ole hallittavissa.

Vierailija
9/12 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että ensimmäisen lapsen kohdalla harva tajuaa, kuinka moni asia oikeasti voi mennä pieleen ja että sairas lapsi voi osua omalle kohdalle. Sitä on niin onnellinen, että uskoo kaiken menevän hyvin.

Mutta kai se on elämässä yleensäkin niin, että ei voi koko ajan ajatella, mikä kaikki voi mennä pieleen.

Vierailija
10/12 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienestä nelosesta ja kun yllättäen sainkin odottavani, jysähti takaraivoon pelko joka ei haihdu: Voiko vielä olla niin hyvä onni? Meillä on jo 3 tervettä lasta ennestään, voiko samaan perheeseen tulla vielä neljäs terve? Tai entä raskaus, voiko se sujua ongelmitta?

Nimenomaan, niin kuin muutkin totesivat, useamman lapsen jo saaneena tulee mietittyä asioita enemmän, riskejä ja prosentteja. Ja elämä itse päättää miten asiat etenevät ja mitä jokaiselle eteen tuo.

-28v

Vierailija
11/12 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänvikaa, perinnöllistä sairautta?

Vierailija
12/12 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useammankin pariskunnan, iästä huolimatta, jonka kolmas lapsi on ollut tavalla tai toisella "erityinen".

En usko, että kukaan heistä katuu suoranaisesti kolmannen lapsen hankkimista, mutta varmasti heidän elämänsä olisi ollut helpompaa ja parempaa kahden terveen lapsen kanssa. Kyllä sen rivien välistä lukee :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän