Pitäisikö syyllistyä puolen vuoden imetyksestä? Ei edes täysimetys.
Imetän vielä vähän aikaa ja sitten se on stop. Vauva on huolinut alusta asti myös korviketta ja saanut sitäkin melkein päivittäin. En pidä imettämisestä. Minusta puoli vuotta on hyvä aika kun kiinteät on jo mukana, mutta kaukanahan tavoitteeni on suosituksista.
Minulla ei ole sen kummempaa syytä lopettaa imetys kuin se, etten halua enää jatkaa sitä.
Kaikki tutu imettäneet vuoden.
Kommentit (6)
Jos ei parempaakaan tekemistä ole. En voi käsittä ihmisiä, jotka murehtivat tuollaista asiaa. On tuhansia syitä ollaimettämättä. Se ei vain aina onnistu. Tiedän montakin normaalia lasta, jotka on ruokittu korvikkeella...
Enkä siitä sen kummemmin huonoa omaa tuntoa kokenut. Maitoa ei tullut vaikka mitä tein.
Kakkosen kohdalla onnistui ja ( lähes ) täyismein 5kk
, ja vielä jatkuu varmaan kauan ( nyt 7kk)
Olet sitten torpedoinut vauvasi immuniteetin antamalla korviketta, vaikka omaakin maitoa olisi tullut. Etkö saanut neuvolasta ohjeita? Mutta turha siitäkään on enää syyllistyä. Tietenkin lopetat imetyksen, kun siltä tuntuu.
Minulla meni kovan stressin takia viikko että maito nousi(!) ja siinä vaiheessa en enää jaksanut alkaa opettamaan vauvaa tissille, kun pullon kanssa ei ollut ongelmia. Myöhemmin sainkin lääkityksen, joka olisi estänyt imetyksen.
Esikoinen lakkasi huolimasta rintaa 6,5 kk:n iässä, enkä jaksanut tapella ja lopetin imettämisen, kun se ei enää ollut kivaa. Lääkärit ja neuvolan terkkari pitivät sitä ihan hyvänä "saavutuksena".
Nyt toista lasta aion imettää samalla periaatteella, eli niin kauan kun molemmat pitää siitä, niin jatketaan (tosin 1v. taitaa olla mun maksimi)
2kk, enkä tunne mitään syyllisyyttä.