Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun täällä nyt on opiskeluasioista ollut puhetta, niin päättäkää mun puolesta

Vierailija
05.07.2012 |

lähdenkö opiskelemaan psykologiaa vai en? Ikää on 30+ ja luonnontieteellinen yliopistotutkinto suoritettuna. Psykologia, erityisesti neuropsykologia, ruvennut kiinnostamaan, mutta olishan siinä sitä lukemista... perusopinnot on kasassa ennestään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdenkö opiskelemaan psykologiaa vai en? Ikää on 30+ ja luonnontieteellinen yliopistotutkinto suoritettuna. Psykologia, erityisesti neuropsykologia, ruvennut kiinnostamaan, mutta olishan siinä sitä lukemista... perusopinnot on kasassa ennestään.

no en kun en ole suorittanut perusopintoja, muuten kyllä voisin olla.

Vierailija
2/8 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei itse sitä pysty päättämään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse valmistuin 34 vuotiaana valtsikasta, ja töitä on riittänyt hyvin.

Nykyään (olen 46 v) minua itse asissa kiinnostaisi juurikin pyskologia, nimenomaan neuropsykologia, mutta ei minulla nyt enää ole mahdollisuutta lähteä opiskelemaan uutta tutkintoa, pitää maksaa ensin asuntolaina pois (opintolaina sen sijaan on aikaa sitten jo maksettu pois).

Mutta jos taloudellinen tilanne sen sallii ja kiinnostusta löytyy, niin ehdottomasti kannattaa hakeutua sellaiselle alalla, mikä kiinnostaa. Sitä paitsi juuri oli lehdessäkin, että jonkun tutkimuksen mukaan vasta kolmekymppinen on tarpeeksi kypsä tietääkseen, mitä oikeasti tahtoo "isona" tehdä....

Vierailija
4/8 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehdessäkin oli juuri jostain tutkimuksesta, että vasta kolmekymppisenä ihminen on tarpeeksi kypsä tietämään, mitä tahtoo tehdä "isona", joten nyt on hyvä hetki lähteä opiskelemaan. Jos siis oma taloudellinen tilanne sen vaan kestää.

Vierailija
5/8 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun palsta jotenkin takkuilee, mutta sainpahan sanottua asiani.... (edelliset kaksi viestiä kirjoittanut ohis)

Vierailija
6/8 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne ajattelit hakea? Minä myös aion mahdollisesti lähtemään opiskelemaan psykologiksi. Täytyy miettiä esimerkiksi maisteriohjelma-vaihtoehtoa. Olisiko sinullakin haku sinne? Oletkotanut selville onko maisteriohjelman suorittanu myös laillistettu psykologi?

Vierailija
7/8 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne ajattelit hakea? Minä myös aion mahdollisesti lähtemään opiskelemaan psykologiksi. Täytyy miettiä esimerkiksi maisteriohjelma-vaihtoehtoa. Olisiko sinullakin haku sinne? Oletkotanut selville onko maisteriohjelman suorittanu myös laillistettu psykologi?

Jyväskylää olen ajatellut. Maisteriohjelmaa varten pitää olla myös aineopinnot kasassa ja minulla ei ole niistä kuin yksi vasta suoritettu...

Kyllä, maisteriohjelmasta valmistuu ihan samanlaiseksi psykologiksi, jos kyseessä on PsM-tutkintoon johtava ohjelma. Psykologiaahan voi opiskella pääaineena myös FM:ksi, mutta tällöin ei voi toimia psykologin ammatissa (vaan esim. opettajana tai tutkijana). PsM-tutkinnossa on mm. harjoittelua, jota FM-tutkinnossa ei ole.

Vierailija
8/8 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylää olen ajatellut. Maisteriohjelmaa varten pitää olla myös aineopinnot kasassa ja minulla ei ole niistä kuin yksi vasta suoritettu...

Kyllä, maisteriohjelmasta valmistuu ihan samanlaiseksi psykologiksi, jos kyseessä on PsM-tutkintoon johtava ohjelma. Psykologiaahan voi opiskella pääaineena myös FM:ksi, mutta tällöin ei voi toimia psykologin ammatissa (vaan esim. opettajana tai tutkijana). PsM-tutkinnossa on mm. harjoittelua, jota FM-tutkinnossa ei ole.

Niin ja ainakaan Jyväskylässä se ei ole varsinaisesti maisteriohjelma, vaan vain oma haku suoraan maisteritason opintoihin. Mutta samat kurssit kuin mitä alusta asti opiskelleetkin opiskelevat sitten.

https://www.jyu.fi/ytk/opiskelijavalinta/psy-maisteri-2012

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi