Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh, mies aina säveltää mun lomasuunnitelmat oman mielensä mukaan

Vierailija
04.07.2012 |

Miehen piti olla töissä ja minun kaksi viikkoa lomalla lasten kanssa. Ehdin jo suunnitella, mitä aion tehdä lasten kanssa. Kun kerroin miehelle, se päättikin yhtäkkiä ottaa töistä vapaata ja alkoi säätämään mun suunnitelmia uuteen uskoon. Olin suunnitellut meneväni lasten kanssa retkeilemään tiettyyn luonnonpuistoon, niin mies alkoi heti suunnitella päälle omasta mielestään "parempaa" kohdetta. Ja samaan hengenvetoon sitten suunnitteli, mitä sitten tehtäisiin ja minne mentäisiin, käytännössä mun suunnittelemat lomakohteet jäis sitten väliin.

Ärsyttää, että aina se jyrää ja säätää lomat oman mielensä mukaan. Ärsyttää, että kun yritän suunnitella kohtuu edullisia ja lähietäisyydellä olevia kohteita, niin miehen kanssa tulee tuplasti rahanmenoa ja matkakilometreja.

Ärsyttää myös, että nyt se yhtäkkiä voikin ottaa töistä lomaa, vaikka alunperin oli niin olevinaan tiukkaa ettei pysty lomia pitämään ja siksi minun piti ottaa kaksi viikkoa palkatonta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ija siksi minun piti ottaa kaksi viikkoa palkatonta.

[/quote]

Ei onnistuis meillä. Minua ei jyrätä. Mutta ei mieheni kyllä yritä jyrätä ketään muutakaan

Vierailija
2/8 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi minun piti ottaa kaksi viikkoa palkatonta.

Ei onnistuis meillä. Minua ei jyrätä. Mutta ei mieheni kyllä yritä jyrätä ketään muutakaan

tai siis minä naputin ja mies oli jääräpäinen. Monta kertaa sanoin miehelle, että kaksi viikkoa palkatonta tarkoittaa puolet vähemmän palkkaa, jolloin miehen täytyy sitten kustantaa enemmän. Mies oli jääräpäisesti sitä mieltä, että hän ei pysty lomaa nyt pitämään, ei kerta kaikkiaan eikä yhtään päivää enempää. (Lapset siis lomalla heinäkuun: mun kanssa kaksi viikkoa, sukulaisissa viikon, miehen kanssa viikon)

Nyt sitten yhtäkkiä puhuukin kuin olisi suunnitellutkin pitävänsä yhtä aikaa lomaa "että päästään koko perhe yhdessä lomalle". Ikään kuin tämä olisi sovittu ja minä olen nyt ikävä ihminen, kun olen hapanta naamaa. Sanoin, että jos mies olisi sanonut voivansa olla lomalla, niin en olisi ottanut näin paljon palkatonta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tee lomasuunnitelmat paperille ja käy siitä ne miehen kanssa läpi :D

miksi sinun pitää antaa hänen ne sinun tekemät suunnitelmat pistää uusiksi. anna tulla mukaan kerran ottaakin lomaa. TAi sitte kysy omalta työantajalata voisitko lyhentää palkatonta viikolla...

Vierailija
4/8 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAi sitte kysy omalta työantajalata voisitko lyhentää palkatonta viikolla...

Sitten miehenkin pitää mennä muka töihin. Hän on nyt tässä pelissä hyvä ihminen, kun järjestää perheelle yhteistä aikaa, minä puolestani ikävä ihminen, kun valitan yhteisestä perhelomasta. ap

Vierailija
5/8 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAi sitte kysy omalta työantajalata voisitko lyhentää palkatonta viikolla...

Sitten miehenkin pitää mennä muka töihin. Hän on nyt tässä pelissä hyvä ihminen, kun järjestää perheelle yhteistä aikaa, minä puolestani ikävä ihminen, kun valitan yhteisestä perhelomasta. ap

Yritä kestää. Ymmärrän vitutuksesi ja se on kyll ihan oikeutettu. Mutta jos miehesi on tuollainen kusipää niin älä kuiten pilaa lasten ja omaa lomaasi mököttämällä.

Yritä ensi kesänä suunnitella tarkemmin. ja sinullahan on itselläkin jo lomaa enemmän vuoden päästä. Voithan varata vuoden päästä ulkomaanmatkan siksi aikaa ko miehesi pitää olla töissä ;)

Vierailija
6/8 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet noin vaan lähde lasten kanssa reissuun ellei ole nanny mukana...

Katos kun se lomahan on ihan pilalla jos joutuu kantamaan huolta pienemmistä.

Siksi hän ei lomaa halunnut ensin pitää, mutta kun tajusi että sinähän olet palvelijana mukana niin yhtäkkiä alkoikin loma houkutella.

Miehet osaa joskus olla niin lapsellisia ja ennenkaikkea laiskoja ja mukavuudenhaluisia.

7/8 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etukäteen keskustelu ja omien tarpeiden selkeä kertominen kumppanille ja hänen tarpeidensa kuuntelu. Siis hyvissä ajoin ennen "kriisipesäkettä"

http://www.meidanperhe.fi/artikkeli/parisuhde/2017/vieta_hyva_kesaloma_…

Vierailija
8/8 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet noin vaan lähde lasten kanssa reissuun ellei ole nanny mukana...

Katos kun se lomahan on ihan pilalla jos joutuu kantamaan huolta pienemmistä.

Yhdessä kun mennään, niin mies voi ottaa mukavasti ja rennosti ja pitää hauskaa lasten kanssa. Ei tartte huolehtia niin paljon. Onhan se tietysti paljon helpompaa, kun on kaksi aikuista, mutta vituttaa nyt aika kympillä.

Ensinnäkin olisin oikeesti tarvinnu sen palkan, ens kuussa kituutetaan varmasti vaikka mies ei sitä nyt jaksa ajatella. Toiseksi nyt jää välistä ne lomakohteet, jotka ois minua kiinnostaneet lasten kanssa.

Lapset on sen verran pieniä, että ne tykkää lähes mistä vain, eikä niillä vielä ole mitään vaatimuksia itsellään. Mutta nyt on mies ehtinyt jo puhua lapsille, kuinka mennään sinne ja sinne vesipuistoon ja huvipuistoon ja ties minne - sellaisiin paikkoihin, joissa miehen mielestä on kiva käydä ja minua taas ei kiinnosta yhtään. Tiedän olevani siellä nuorimmaisen lapsenvahtina, kun mies hilluu vanhempien lasten kanssa laitteissa. Ja lapset on tietysti innoissaan lähdössä. Niin että jos alkaisin nyt vänkäämään alkuperäisiä suunnitelmiani, niin olisin oikeasti ilonpilaaja.

En halua toisaalta jäädä kotiinkaan nuorimmaisen kanssa, koska haluaisin viettää lomaa kaikkien lasten kanssa. Sitä on kuitenkin odotettu. Niin että nyt vain nielen kiukkuni.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi