Sairausloma-ajan palkasta.......
Ehdin olla 5 viikkoa töissä syksyllä ja sen jälkeen jään viikoksi sairaslomalle leikkauksen jälkeen. Olen tänä vuonna ollut saman työnantajan 8kunta) palveluksesta vuoden alusta kesäkuun puoleen väliin, mutta sen jälkeen työsopimus katkaistiin ja syksyllä alkaa uudelleen. Saanko tuosta ajasta palkkaa tai miten se menee??
Kommentit (8)
määräytyy työsuhteen keston mukaan. Luulen että työsuhteesi tulkitaan katkenneeksi (mitä se onkin) ja työsuhde alkaa alusta siis syksyllä.
Monissa tesseissä sanotaan että ainakin kuukauden ajan pitää olla ollut työsuhteessa jotta sairasloma olisi palkallista.
Ei ole kosmeettisesta syystä kyse, vaan terveydellisestä. Onhan minulla silloin työsopimus voimassa, ollut silloin, kun leikkaukseen menen 5 viikkoa. Ja se jatkuu ensi kesään (sinne asti jo tehty).
saada puolet palkasta ja sen jälkeen koko palkka. Laki menee aina edelle työehtosopimuksista.
Lain mukaan alle kuukauden mittaisessa työssä pitää saada puolet palkasta ja sen jälkeen koko palkka. Laki menee aina edelle työehtosopimuksista.
laki on minimi, työehtosopimus voi olla sama kuin laki tai sitä parempi.
saada puolet palkasta ja sen jälkeen koko palkka. Laki menee aina edelle työehtosopimuksista.
Meillä alle kuukauden työssä olleet eivät saa senttiäkään palkkaa sairauslomalle jäädessään.
No höpö höpö
Meillä alle kuukauden työssä olleet eivät saa senttiäkään palkkaa sairauslomalle jäädessään.
Lakia huonompaa asiaa ei voi tessissä olla. Tai jos on, se ei päde.
jos kosmeettisista syistä poistetaan suonikohjuja, ei saa palkallista lomaa.