Lähden ydessä ystäväni kanssa miehen ideoimalle ja maksamalle
yllätyslomalle, miehen jäädessä kotiin hoitamaan MINUN lastani...Mies, joka elättää tällä hetkellä muutenkin minua ja lasta, on säästänyt rahaa, jotta MINÄ pääsen lomalle, suunnitellut matkan ystäväni kanssa ja järjestänyt sen yllätyksenä minulle. Kaikki hoidettu ja kustannettu. Että tälleen meidän perheessä...
ps. Yllä mainittu on tietysti kärjistys meidän tilanteesta, mutta totta kuitenkin...Luulen, että mieheni on oikeasti maailman ihanin mies.
Kommentit (10)
joudut eroon lapsestasi ja se sinusta ihanaa? No kukin tyylillään
että äiti lähtee pitkälle viikonlopulle kummitädin kanssa...On hän itsekin ollut jo - ihan omasta halustaan ja todella tyytyväisenä - jokusen päivän poissa äidin luota yökyläilemässä ja leirillä. Mutta kiitos huolenpidostasi lastani kohtaan. Minusta tämä tosiaan oli aivan ihana yllätys.
Rahat ovat vähän tiukilla, koska olen työstänyt opintojani loppuun ja opintotukeni lisäksi olemme eläneet kuluneen lukuvuoden siis lähinnä miehen palkalla. Jätimme perheen yhteisen (ulkomaan) lomamatkan taloudellisista syistä tänä kesänä väliin. Mies oli kuitenkin sitä mieltä, että ansaitsen pienen irtioton puurrettuani lopputyötäni yön pikkutunteja myöten. Tällaisella yllätyksellä sitten nakkasi minua, kun oli kaikkein väsyneimmilläni. Yritän kyllä itsekin mahdollisuuksien mukaan ilahduttaa miestä ja lastani. Ja heti aloinkin suunnitella, miten voisin miehelle parhaiten taas kerran osoittaa, miten paljon häntä rakastan!
ap
minulla lapset vasta niin pieni (alle kolmevuotiaita). Minusta tuolalienn reissu olisi kauhea!!!
Mutta mukavaa reissua sinulle
ps. en ollut huolissaan lapsestasi. Mietin milalinen ihminen haluaa lapsestaan eroon ja pitää sitä ihanana
Sen sijaan minusta on enemmän kuin normaalia, että lapsi (jopa pienempi kuin 10-vuotias) voi viettää aikaa myös perheen toisen vanhemman kanssa. On vain ja ainoastaan normaalia, ja kaikille osapuolille tervettä tai ei ainakaan haitallista, että äiti(kin) voi joskus irtautua kodista, viettää omaa aikaansa, ja palata sitten takaisin. Sylivauvojen ja pienten taaperoiden kohdalla asia on tietysti hieman eri, mutta esim. kouluikäisen lapsen jääminen isän (meidän tapauksessa isäpuolen) hoitoon pitäisi olla enemmän kuin normaalia. Äiti voi viettää hauskaa aikaa poissa kodista ilman, että se millään tavalla korreloisi hänen rakkauteensa lastaan kohtaan tai onnistumiseensa äitinä. Päin vastoin, se saattaa jopa korreloida siihen positiivisesti...
Joten siis vastaukseksi kysymykseesi "millainen ihminen"; no sellainen ihan normaali, terveellä järjellä varustettu normaalin (vähän isomman) lapsen äiti, jonka kumppani on luotettava ja tasavertainen vanhempi lapselle, ja joka osaa elää elämäänsä muutenkin kuin lapseensa takertuen. Toivon totisesti, että sinäkin, kolmonen, osaat lastesi vähän kasvaessa hieman löysätä hihnaa, ja elää omaakin elämääsi.
ap
Ihanaa!! :) :) :)
Nauti minunkin puolestani, miehesi on todellinen AARRE ja ihanan ajattelevainen:)
Meillä lapset 4,6 ja 8 ja silti todellakin nautin kun välillä pääsen heistä "eroon", enkä todellakaan tunne syyllisyyttä!
Hitsi, ihanaa lomaa :)
Eikä vähimmissä määrin siksi, että kasvattaa ja rakastaa kuin omanaan lastani, jota bioisä ei ole ollut kiinnostunut edes tapaamaan. Lisäksi hän huolehtii kodista ja kaikesta perheen yhteisistä asioista täysin tasavertaisena; ei siis "auta minua" kotitöissä, vaan lähtökohta on, että perheessä on kaksi aikuista, jotka tekevät oman osansa yhteisen kodin ja lapsen eteen. Koskaan mies ei ole alleviivannut tai mitenkään tuonut esiin, että lapsen biologinen status jotenkin muuttaisi tätä asetelmaa.
Mies on älykäs, hellä, kommunikaatiokykyinen, seksikäs, romanttinen ja ajattelevainen. Puhumattakaan siitä, miten loistava isähahmo hän on.. En kertakaikkiaan tajua, miten ihmeessä hänet löysin...Mutta sen voin sanoa omaksi edukseni, että ainakin tajuan tämän. Minä TODELLA arvostan miestäni! Ja ajattelen kyllä sen niinkin, että minä OLEN hänet ansainnut. Jokainen nainen on; harmi vaan, että näitä hyviä tuntuu olevan aika vähän tarjolla =)
ap *Kiittää mukavista viesteistä ja aikoo nauttia lomasta täysin siemauksin*
kanssa yhdessä. Naisnäkökulma voi olla lomasuunnittelussa hyvä (ja tietysti myös siksi että se on ystäväsikin loma). Ei muuta kuin hyvää reissua ja muista ostaa hyvä tuliainen miehellesi!