Minä ainakin puhun paljon lapsista kahvitauolla töissä
ja puhun heistä toisten lapsellisten työkavereideni kanssa. Pöydässä on myös lapsettomia sinkkuja jotka puhuvat keskenään bilettämistä, kännäämisestä, töistä ja vaikka eläimistä eikä mua haittaa toisten keskustelut. Taidan olla sen verran kypsynyt ihminen että annan kaikkien kukkien kukkia ja hyväksyn toistenkin jutut. Jos mua ei kännijutut kiinnosta en osallistu keskusteluun mutta annan toisten jutella...
Kommentit (35)
herraisä jos ei kiinnosta niin ei tarvi osallistua eikä kuunnella. Kai nyt jokainen aikuinen osaa sitten ottaa vaikka lehden mukaan ja lukea sitä!
Miksi juuri sinä luulet olevasi se jonka mukaan pitäis jutun aiheet määritellä?(Tämä siis tarkoitettu kaikille teille vinkujille)
Jopa mummit puhuvat lastensa lapsistaan työpaikan kahveilla, ja ei kun nauretaan hyvillä mielin :)
Minusta on kiva kuulla lapsista, jos ne ovat SIVISTYNEITÄ lapsia, esim. mitä lapsi ajatteli baletista, kuka on lapsen lempisäveltäjä (oman 8-vuotiaani on Schönberg), mitä kieliä lapsi on alkanut opiskella…
Mutta tavallisten Suomi-mukuloiden arjesta ei kyllä jaksa kuunnella kukaan!
luuletko että menee läpi noin huono?
puhui työkaveristaan, joka puhuu koko ajan miehestään ja lapsistaan ja heidän tekemisistään. Ei hän muiden juttuja kuuntele. Keskeyttää ja puhuu päälle, koska juuri melkein samalla tavalla hänellekin tai lapselle tai miehelle kävi kerran...
Oli puhe ihan mistä tahansa, lenkkeilystä eurokriisiin, niin aina minuutin sisällä juttu on kääntynyt hänen perheensä tekemisiin. Mistään hän ei pysty puhumaan yleisellä tasolla. Puoliso ja lapset ei taatusti tiedä, miten henkilökohtaisia asioita hän heistä kertoo.
Tuskin ketään haittaa jos puhut lapsistasi tai jopa kehaiset, mutta hauskat vastoinkäymiset naurattavat enemmän!
puhui työkaveristaan, joka puhuu koko ajan miehestään ja lapsistaan ja heidän tekemisistään. Ei hän muiden juttuja kuuntele. Keskeyttää ja puhuu päälle, koska juuri melkein samalla tavalla hänellekin tai lapselle tai miehelle kävi kerran...
Oli puhe ihan mistä tahansa, lenkkeilystä eurokriisiin, niin aina minuutin sisällä juttu on kääntynyt hänen perheensä tekemisiin. Mistään hän ei pysty puhumaan yleisellä tasolla. Puoliso ja lapset ei taatusti tiedä, miten henkilökohtaisia asioita hän heistä kertoo.
Kuvaavaa oli minusta se, että kun meille tuli tänä kesänä sama sijainen, joka oli viime kesänä, hän ei muistanut tuon nimenomaisen työkaverin etunimeä, mutta muisti työkaverin miehen etunimen, vaikka ei ole ikinä miestä nähnytkään. Nainen vain puhui niin paljon miehestään jo viime kesänä. :D
kannattaa lyöttäytyä miesten joukkoon. Ne ei höpötä alvariinsa lapsistaan.
"hauskoista vastoinkäymisistä" tai muusta lapsiin liittyvästä...juuri koskaan ei ole tapana kilpaa kehuskella lasten taidoilla ei mulla eikä työkavereillani. Silti sekin tuntuu ärsyttävän muutamaa lapsetonta jostain syystä vaikka heitä emme keskusteluun edes pyydä :)
t.ap
Minusta on kiva kuulla lapsista, jos ne ovat SIVISTYNEITÄ lapsia, esim. mitä lapsi ajatteli baletista, kuka on lapsen lempisäveltäjä (oman 8-vuotiaani on Schönberg), mitä kieliä lapsi on alkanut opiskella…
Mutta tavallisten Suomi-mukuloiden arjesta ei kyllä jaksa kuunnella kukaan!
Minun lapseni lempisäveltäjä on Benny Törnroos, eli se tyyppi joka laulaa Muumi-laulut! :D
tosin puhutaan monesta muustakin asiasta paitsi kännäämisestä. Aika aikaansa kutankin ja täytyy myöntää että himpun verran ihmetyttää että millainen yli 30v enää jaksaa keskustella jostain kännäämisestä.
Kuuntelen miljoona kertaa mieluummin, että kenen kanssa minna päätyi paneskelemaan baari-illan päätteeksi, kuin että miro sai uuden lego-linnan ja osaa dinosaurusten nimet latinaksi. Siis ei oikeesti voisi vähempää kiinnostaa!
Ja joojoo, "puhutaan me muustakin." Ja paskan marjat, tiedätte sen kyllä itsekin että ettehän puhu :)
t. n30+ kahvihuoneesta
pitää saada puhua mistä haluaa, oli se sitten lapsista tai ryyppäämisestä
keskustelut pyörii vain ja ainoastaan työssä, urassa, ulkonäössä ja ryyppäämisessä. Itse kun olen sen ajan ohittanut niin ei todellakaan kiinnosta mutta onneks on muitakin juttukumppaneita. Kaikille onneks joku :D