Millä rv:lla siirryit äitiysvaatteisiin?
Mulla on nyt rv 14. Olen jo ostanut äitiysvaatteita, eikä ole vielä tarvinnut siirtyä.
Eikö kaikki joudu koko raskauden aikana siirtymään ollenkaan äitiysvaatteisiin? Kuulin ettei joku joutunut lainkaan, ja ihmettelen sitä.
Kommentit (15)
Ihan just,viikkoja nyt 17+3.Mutta tuntuvat isoilta äitiysvaatteet vielä.Omat kuitenkin kiristää,mulla ei oo mitään kumilankavyötärö vaatteita alkuunkaan=)Mutta kyllä nyt yritän noilla äitiysvaatteilla mennä etiäpäin=)
Eilen laitoin masutuubin ja äitiyshousut tilaukseen. Pylly on pienentynyt ja maha kasvanut, joten vaikka kaikki vaatekaapista löytyvät rievut mahtuvatkin päälle, ne tuntuvat hankalilta. Matalavyötäröiset housut eivät pysy jalassa ja korkeammalle yltävät ahdistavat istuessa. Onneksi kesän juhlat on juhlittu, sillä aiemmin mekkoja ostaessani olen korostanut leveää lantiota ja kapeaa uumaa...
Mulla oli mahan turvotusta alkuun ja istumatyötä kun teen niin normaalihousut tuntu ihan hirveeltä päällä. Maha kyllä kasvoikin tosi nopeasti mutta tosiaan melko alusta asti olen käyttänyt äippähousuja. On kyllä painoakin tullut sen verran etten normifarkkuihin edes yrittänyt viikon 10 jälkeen mahtua!
katjaäippä 26+0
Oliskohan ollut viikko 10 kun piti ostaa ekat äitiyshousut (ne on kyllä nyt liian pienet). Joitain omia normaalihousuja pidin siinä ohessa kuminauhaviritysten avulla jonkun aikaa. Mutta pitkään oon pitänyt melkeinpä vaan äitiyshousuja. Verkkarit oikestaan vaan on normaalimallistoa mutta isompaa kokoa, kun omat alkoi ahdistaa. Eihän nuo tietysti kauhean hyvin istu, kun etuosa ruttaantuu tohon mahan alle...
Ja joitain normipaitoja, isompaa kokoa tosin, olen käyttänyt. Mutta pakko on ollut hankkia äitiyspaitoja, kyllä toi masu on sen verran iso (rv 32). Ja sitten jos ostan normaalipaidan johon maha mahtuu, niin yläosasta se on ihan liian iso.
Viime aikoina oon yrittänyt metsästää mukavia rintsikoita (jotka ei myöskään olis ihan järkyn näköiset). Kaarituet kun tuntuu syöpyvän tuonne mahan ja rintojen väliin... Imetysliivejä en vielä haluaisi, ja ne vasta rumia onkin.
Vaatekaapissa alkaa kyllä olla ahdasta, kun on koko garderoobi menny uusiksi.
Esikoista odottaessa ostin ensimmäiset äitiyshousut rv 10 paikkeilla, toisesta ja nyt kolmannesta jouduin kaivamaan ne esiin jo rv 4-5. Alavatsani on herkkä ja turvonnut ja kireät housut pahentavat öllöä oloa varsinkin istumatyössä. Käytössä on myös löysiä hameita ja mekkoja.
Olen muutenkin isokokoinen, joten tarpeeksi pitkien normaalipaitojen löytäminen on vaikeaa. Suurin osa entisistä ovat jääneet liian lyhyiksi jo alkuraskaudessa, mutta osaa olen pitänyt melkein synnytykseen asti (venyvät neuleet yms). Tunikamalliset paidat vain korostavat vatsaa, mikä ei ole hyvä kun joutuu piilottelemaan mahaa töissä... Hyvien hämäysvaatteiden löytäminen onkin salapoliisityötä!
Omat housut ahdistaa vyötäröstä jo nyt joten ostin odotuscaprit jo reilu viikko sitten. Ovat ihanan tuntuiset jalassa eikä ahdista sitten mistään. Saman asian olisi varmasti ajanut ison kokoiset miesten tai naisten caprit mutta tämä ovat nätit ja menevät vielä todella pitkään :)
lastwish 8+5
sellaista piti kirjoittaa kanssa, että aluksi en pystynyt käyttämään ollenkaan noita housuja jotka tulee mahan päälle. Pahoinvoinnista kärsivänä ne tuntui vaan pahentavan oloa, kun "puristi" mahaa. (eihän ne siis oikeesti juurikaan puristanut)
Nyt taas mahan päälle housut on tosi hyviä - ei putoa jalasta...
pömppä rv32
RV 17 ,et normaalihousuja on turha pukee päälle, vaik on kuinka strechit. Joutu ostaa mammavaatteita. Ei kyl esikoista oottaessa pitäny näin aikasin siirtyä. Kauheeta, minkälaisex sitä oikeen turpoo??? Tuntuu oikeesti et maha on nyt paris viikos oikeesti tullu esiin. Kiva kyl ku jenkkakahvat on kadonnu samalla..
ja tänään laitoin eka kertaa äitiyshousut jalkaan. Vielä pari viikkoa sitten ei ollut mahaa lainkaan, viime pe oli ihan normifarkut jalassa, tänään kiristi kaksi kk sitten ostetut housut ja mahaa ei oikein voi mihinkään enää piilottaa...
Esikoista odottaessa rv 20, kakkosta odottaessa pari viikkoa aikasemmin ja nyt kolmannen kanssa taisin kiskoa ekaa kertaa jalkaan jo viikolla 15-16. Kyllä vieläkin (rv 22) menis jalkaan muutamat tavalliset housut, mutta enpä viitsi laittaa päälle, kun äitiysversiot on sata kertaa mukavammat päällä.
ja hyvin on pärjätty. musta ne housut tuntu vaan epämukavilta.
mulla on ollu ihan tavallisia vaatteita, vähän isompia kokoja tietty, trikoot ym paidat istuu silti hyvin ja sit matalalantioisempia housuja. riippuu kyllä varmaan mahan muodosta voiko pitää tolleen... kai.
mulla on kuitenki aika mammutti-iso masu..
rv 40+3
esikoista odotan ja viikolla 13 jouduin ostaa ekat mammafarkut.. sillon aattelin et mitenkähän sitä paisuu kun piti niin aikasin ostaa,mut eipä tuota painoa ole tullu..maha vaan on ollu julmetun iso alusta asti.. Äitiyspaitoja en ole ostanu ollenkaan.. pitkiä toppeja vaan normipaitojen alle..
Quaser 37+4
Kahdesta aiemmasta en ole pitänyt ollenkaan äitiysvaatteita. Normaalia isommat housut vain ostanut. Tässä raskaudessa asia onkin ihan toinen. Nyt siis rv 15+1 ja olen jo viikon päivät pitänyt mammahousuja. :) Sopii tosin normaalit housutkin vielä, mutta huomattavasti mukavammat on mammat. Äitiyspaitoja en ole ostanut, mutta yhden tunikan ostin, jossa on tuossa rintojen alla "kiriste" ja on mun mielestä ihan samanmoinen kuin mammapaidatkin. Mun mielestä nää tällä hetkellä joka kaupoista löytyvät alaspäin levenät tunikat on aivan ihania odotusaikana.
En ole ikinä käyttänyt äitiysvaatteita. Käytän vaan löysiä housuja. Joka raskaus olen miettinyt kyllä ostamista, mutta jääneet kauppaan.
ostaa ekat mamma-alushousut jo heti alussa.. Olisko viikoilla 12 ?? Ne on niin hyvät eten enää normaaleihin palaakaan!! Just sopivan malliset ja matalat eivätkä sukella peppujen väliin : )
Sen sijaan äitiysvaatteita en ole ostanut kuin kahdet housut (pitkät ja lyhyet) joissa on se "masutuubi". Ne otin käyttöön viikolla 20 suurinpiirtein. Mun maha on semmoinen ettei se kestä mitään puristuksia menemättä sekaisin, niin käytänpä nyt noita mammahousuja. Muut vaatteet esim. paidat on kaikki vielä ihan normimallistoa. Tosin ovat aika tiukkoja että kun eivät enää veny niin on ostettava uutta... :/
Nyt rv 25+1