Mä en ymmärrä miten lääkikseen tmv voi päästä opiskelemaan:(
Ei riitä rahkeet eikä matikkapää, en tajua.
Terv.luuseri
Kommentit (7)
opiskellut tasan kahden kurssin verran. Amiksen todistuksella pääsykoekiintiössä toisella yrittämällä.
Ei se niinkään matikkapäätä vaatinut, kuin sitä että tajuaa kemiaa ja fysiikkaa ja osaa soveltaa tietoja.
edes pyrkii, kaikista ei voi tulla aivokirurgeja tai tehohoitolääkäreitä. "perus"-lääkärit kuten tk-lääkärit ovat julkisen haukkumisen kohteita, miksi opiskella 6 v saadakseen pelkkää paskaa niskaansa.
eläinlääkikseen olisin halunnut. Luin sitten oikikseen ja ekalla kerralla pääsin sisään. En tosiaan pidä itseäni erityisen nerona, lukemalla siitä selvisi.
Onhan niitä muitakin aloja kuin se lääkis, jonne tietenkin pääsykokeissa vaaditaan sitä matikkaa, kemiaa ja varmaan fysiikkaakin.
Et varmaan ole luuseri :)
Se on kyllä totta, että kaikki eivät ole fiksuja, ahkeria eivätkä lahjakkaita.
kokenut juuri päinvastaisen herätyksen. Olen saanut huomata, että minulle monet asiat ovat selvästi helpompi oppia kuin monille muille. Aikuisena olen oppinut pärjäämään kaikissa opinnoissa tosi hyvin pienellä vaivalla. Tämä on saanut minut pohtimaan hakeutumista ns. mahdottomille aloille. Eli niihin kouluihin mihin vain voi "jotkut superihmiset" päästä. Olen siis itsekin pitänyt noilla aloilla opiskelua harvojen herkkuna, mutta miksen minä voisi pärjätä sielläkin... :) Ikinä ei ole liian myöhäistä.
Mutta kaikki eivät voi päästä ikinä sisään, that's life.