Polttareiden kustannuksista: pitääkö maksaa sama summa kuin muiden, vaikka pääsen vasta illaksi?
En ole ennen ollut polttareissa joten en tiedä miten yleensä menetellään.
Polttarit alkavat jo aamusta enkä töiden takia pääse paikalle kuin vasta illalla. En siis pääse mukaan osallistumaan tai katsomaan mitään ohjelmanumeroita (1 yhteinen ja 2 vain morsiamelle), joten tuntuisi aika turhalta maksaa niistä?! Lisäksi porukka varmaan syö aamulla / päivällä, enkä luonnollisestikaan näihin osallistu. Illaksi voisin tuoda jotain syömistä tai juomista, mutta kaaso vaikutti vähän nyrpeältä kun ehdotin tätä.
Onko mun tosiaan pakko maksaa se 40€ siitä että saan illalla syödä vähän yhteisiä ruokia?! :/
Kommentit (7)
haluavat ilahduttaa morsianta tämän siirtyessä naituihin naisiin.
Kyse ei siis ole siitä, että minä vieraana haluan iloa itselleni.
Jos rahasta tekee tiukkaa, niin kysyt kaasolta, että voidaanko jokin ohjelma jättää pois.
Kysyt että mitkä on illalla ja maksat niistä mihin myös osallistut. Ei ne muut voi sun siivellä siellä mennä ja onpahan heiltäkin pienempi osa maksamista illan ohjelmasta. Ellei nyt sitte tää 40e oo vaan hatusta revitty summa jonka ne sitten on päättäny kaikilta kerätä.. tiiä siitä sitte, mut en mä muiden aamusafkoja makselis :D
Eli lasketaan morsiamen juomat, ruoat ja harrastamiset yhteen könttään, josta jokainen maksaa saman suuruisen osuuden. Yhteisestä toiminnasta sitten kukina maksaa oman osuutensa. Näin on ainakin meillä toimittu eikä minua ole harmittanut maksaa paria kymppiä morsiamen hemmottelusta, vaikka en ole olllutkaan hänen kasvohoitotjaan vierestä katsomassa.
Ei täällä kukaan voi vastata sun kyssäriin.
kun summa ilmotettiin sillä periaatteella että "maksa tai älä tule" ja haluaisin kuitenkin kovasti mennä, rahasta vaan on tiukkaa.
Mä ainakin maksaisin kyllä tuon 40e jotta morsian viettäisi mukavaa päivää, vaikka itse pääsisin mukaan vasta myöhemmin. Riippuu tietenkin miten hyviä ystäviä ollaan. Polttarit tulevat yleensä kalliiksi ja se 40e:kin saattaa vaikuttaa päiväohjelman luontiin. Sinun kannattaa sopia ihan kaason kanssa, mikä ohjelma on ja voisitko maksaa esim. puolet hinnasta? Juhlat kuitenkin jatkuvat varmaan illallakin? Mä maksaisin morsiamen puolesta, enkä ajattelisi, että kaikki muut nyt siellä juhlii mun kympeilläni...
Terv. kaksia polttareita tänä kesänä järjestänyt
morsiamelle järjestetään?
Kaikissa polttareissa joissa olen ollut, noon morsiamen kulut on laitettu tasan. Muutenhanniitä polttreita ei voisi järjestää. Samoin tietyistä ohjelmista ovat nekin maksaneet (esim. tulennielentä), jotka eivät ole paikalle päässeet. Pääasiahan on _morsiamen_ ilahduttaminen ei vieraiden.
Jos jollakulla on ollut kovin kova rahapula, niin monessa tapuksessa hänen ei ole tarvinnut kaikkea maksaa, jos on asian esille ottanut.
40 euron osuus polttareihin on mielestäni aika pieni, mitä olen kuullut polttareiden maksavan yleisesti.