Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyksiä facebookista varmaan hölmöjä, mut vastailkaa pliis.

Vierailija
28.06.2012 |

1. Millä rajauksella jaat, kuka kuuluu perheeseen ja kuka sukuun? Kun minä olen vahingossa merkinnyt perheeseen sukulaisen, jonka haluisin siirtää sukulaisiin, huomaako tämä jos poistan hänet perheestä ja siirrän sukuun? Sillonhan myöskään merkitsemäni "serkku" ei kaiketi enää ole voimassa, mutta olenko hänen sivullaan kuitenkin serkkuna? Se ei haittaa, mutta haluaisin pitää perheen vähän pienempänä yhteisönä.

2. Jos merkkaan jonkun siihen listaan, etten halua että näkee kuin julkiset päivitykset, näkeekö hän kuitenkin kaikki päivitykseni, jos hän on jonkun läheisen fb ystäväni kamu facebookissa lukemalla ne viestini tämä toisen sivulta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lukee joka julkaisun kohdalla Kaverit;paitsi Rajoitettu.joskus ollut mutta ei enää rajoitettu listassa joku,ei enää .miten saan sen niin takasin ,että asetus on että kaikki näkee??

Vierailija
2/5 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:10"]

Minulla lukee joka julkaisun kohdalla Kaverit;paitsi Rajoitettu.joskus ollut mutta ei enää rajoitettu listassa joku,ei enää .miten saan sen niin takasin ,että asetus on että kaikki näkee??

[/quote]

Valitset päivityksen asetuksista "julkinen". El ise maapallon kuva. En kyllä näe mitään mieltä julkisissa asetuksissa. Mutta kukin tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu, jos merkitsen jonkun sukulaiseksi, perheenjäseneksi, tuttavaksi, läheiseksi ystäväksi?

Näkyykö heille automaattisesti eritavoin kirjoittamani päivitykset vai mitä ihmettä tarkoittaa? Vai voinko jostain valita, mille ryhmälle joku postaus näkyy?

Vierailija
4/5 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta noin tuolla sanotaan:

http://proxy123.go2myspace.com/fi-fi.facebook.com/help/friends/lists

Läheiset kaverit: Voit lisätä tälle listalle parhaat kaverisi, jotta näet heitä enemmän uutisissasi ja saat ilmoituksen aina, kun he julkaisevat jotain. Voit myös ottaa lisäilmoitukset pois käytöstä.

Tuttavat: Tällä listalla ovat kaverit, joiden kanssa sinun ei tarvitse pitää läheisesti yhteyttä. Tuttavat-listalla olevat henkilöt näkyvät harvemmin uutisissasi. Voit myös jättää nämä henkilöt pois omista julkaisuistasi, kun valitset Kaverit paitsi tuttavat yleisönvalitsimella.

Rajoitettu: Tällä listalla ovat henkilöt, jotka olet lisännyt kaveriksi mutta joiden kanssa et halua jakaa julkaisujasi, esimerkiksi pomosi. Kun lisäät jonkun Rajoitettu-listallesi, hän näkee vain Julkisen sisältösi tai julkaisusi, joihin olet merkinnyt hänet.

Huomaa: Kaverisi eivät saa ilmoitusta, kun lisäät heidät listoihin. "

Ilmeisesti pelkille kavereille (joita ei siis ole merkitty listoille) on tullut automaattisesti asetukseksi "useimmat päivitykset", mutta mä muuttelin omiltani kaikilta erikseen sen asetukseen "kaikki", koska mä en halua fb:n päättävän mitä mä haluan keltäkin nähdä.

Ilmeisesti siis läheisille tulee tuo automaattisesti.

Ja mulla on kaksi serkkua merkitty perheeseen, ja se näkyy vain niin, että siellä tiedoissa lukee niin, muuten kai on valintana se useimmat päivitykset.

En tiedä sitten, kun tuntuu että päivityksiini kommentoidaan tai tykätään niin harvoin, sellaisetkin joita uskon aiheen kiinnostavan, että jospa he eivät edes näe mun päivityksiä.

Vierailija
5/5 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ylempänä eli ei, ei näy lsitat ko. henkilöille. Se, että olet merkinnyt jonkun serkuksi tms ei liity noihn ryhmiin mitenkään. Mitähän vielä kysyit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi