Vauvajumppa tai uinti?
Kokemuksia vauvajumpista tai uinneista? Cetus ilmeiseti ainakin, mutta onko muita uintipaikkoja, saako vauvauinnissa äiti yhtään liikuntaa? Etsin harrastusta itselleni ja vauvalle ensi syksylle hki-espoo-vantaa alueelta??
Kommentit (3)
Vauvauintia voin suositella. Helsingissä ainakin Folkhälsan järjestää. Itse olemme käyneet Folkhälsansin järjestämässä vauvauinnissa (ei kyllä Helsingissä). Ei se niin liikunnallista ole vanhemmille: vauvojen uittamista, piirileikkejä ja lauluja ja vapaata leikkiä vedessä, sukelluksia. Tämä on meillä ollut koko perheen harrastus, koska sinne pääsee mukaan molemmat vanhemmat (ja sisarusryhmässä myös isosisarus).
Minä olen harrastanut monenmoista lapsen kanssa ja kivaa on ollut juurikin Cetuksen vauvauinti Espoon Keskuksessa. Kannattaa valita sellainen aika, joka sopii kaikille osapuolille. Hallillakin on väliä, tilat kun vaihtelevat. Myös Folkhälsanin tilat siinä Manskun loppupäässä ovat tosi kivat. Varsinaista liikuntaa siinä ei tosin itse saa. Välillä käytiin myös taaperojumpassa, mutta sekin on enempi lapselle. Toivottavasti löytyy sopiva laji teille, rohkeasti vaan kokeilemaan. Uskoisin, että moni paikka antaa tutustua ennen sitoutumista.
Me käytiin aikaisemmin työväenopiston vauvatanssissa, ei mikään erityisen hyvä, tvopistoon voi ilmoittautua https://ilmonet.fi/ilmo/ ja näkee kaikki kurssit. Viime kevät käytiin Tapiolassa äitivauvajumpassa Himpuloiden järjestämä www.himpulat.fi Oli hyvä ja tuntu ihan kunnolla äidilläkin. Uintia ei olla kokeiltu ollenkaan.