Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

myoomat ja endometrioosi

10.06.2008 |

Minulta on leikattu vuosi sitten avoleikkauksella myoomia (kohtu täynnä, jotkut hyvin isoja) ja endometrioosia. Leikkaus meni hyvin, mutta silloin ei ollut vauvahaaveita. Nyt vuosi asiaa mieheni kanssa mietittyämme haluaisimme yrittää saada oma lapsi.

Kontrollissa käytyäni lääkäri huomasi ultratessa, että uusia myoomia on taas tullut runsaasti kohtuun ja kertoi tämän vaikeuttavan raskautumista. Endometrioosia ei ainakaan ultrassa näkynyt.

Haluaisinkin kuulla onko kellään kokemuksia vastaavasta, että on nämä molemmat kiusana.

Miten raskaus on saatu alulle, luomusti vai hedelmöityshoidoin? Miten raskaus on sujunut?

Olen vasta 26 vuotias ja tiennyt jo useita vuosia endometrioosistani. Äidiltäni leikattiin kohtu pois 28 vuotiaana myooman/myoomien vuoksi.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kurja! Miks nuorillekin tulee myoomia!?!

Multa on kans leikattu avoleikkauksella myoomia, joista suurin tennispallon kokoinen. Sekin oli alkuperäisestä koostaan pienentynyt. Sain ennen leikkausta pistoksia, jotka pysäytti mun hormoonituotannon ja pienensi vähän myoomia. Olin silloin 32 ja tyytyväinen kun kohtu säästyi..

Nyt kans vauvahaaveita. Kohdusta löytyi keskenmenon jälkeen myoomia, jotka "höylättiin" tähystysleikkauksessa pois. Oisko sulle tuollainen höyläys mahdollista? Ehkä se keskenmenoni johtui myoomista, mutta luultavasti ei. Kiinnittyminen oli ainakin onnistunut. Leikkaukseen menin, sillä lääkäri oli sitä mieltä, että se parantaa raskautumismahdollisuuksia. Nyt on menossa yrityskuukausi 2 leikkauksen jälkeen. Jossain tulevaisuudessa odottaa kohdunpoisto, sillä myös mulle noita myoomia näyttää tulevan uudelleen ja uudelleen. Tädiltäni on kohtu poistettu myoomien takia, joten sukuvika =( .Olisin kans kiinnostunut kuulemaan, onnistuneista raskauksista myoomien jälkeen tai kanssa. Toivottavasti voin tulla itse kertomaan vuoden päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi