Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko ihan vainoharhanen vai onko tämä ymmärrettävää?

Vierailija
26.06.2012 |

Eli oon 17-vuotias tyttö ja mua kiusattiin rajusti koko ylä-aste. Se on jättäny sit henkiset traumat että myöskin fyysiset jäljet. No, ensivuonna kun täytän 18v olen suunnitellut muuttoa paljonpaljon kauemmaksi.... okei pääkaupunkiin. Ja se paikkakunta missä mua kiusattiin oli semmonen 21 000 paikkakunta. Niin sit oon puhunu muutamille mun ystäville siitä muutosta, mut osa niistä suhtautuu tosi laimeesti tähän et " mitä väliä vaikka ne tietäskii " jne. Ihan niinku aikois kertoo niille tai möläyttää jossain vaiheessa ja sit on silleen " hups vahinko! "

Eikö ne tajua, et oli vainoharhasta tai ei. Mut jos mä haluan et näin menetellään et pidetään salaisuutena ja mulle tulee siitä hyvä olo koska koen olevani turvassa eikä mua sillon stressaa.

Nii mikä hitto siinä on niin vaikeeta??

Tää asia ei ylipäätään kuuluis niille, joten ei se kuullu muillekkaan. Mä vaan sanoin siks niille/sille koska luotin. Nyt se mun kaveri sit raivoo et mitä sä haukut koko ajan mua ja mun ukkoo, et sen ukkoki on mitä luotettavin ja rehellisin jne. emmä kyllä mielestäni ees oo haukkunu niitä?

Sit mun luottamusta on alentanu tähän tyttöön myös se kun jotenkin mun mieleen vaan muistu mitä se teki ylä-asteella meidän yhelle yhteiselle jätkä puoliselle kaverille. Siis tää jätkä oli tunnustanu tälle tytölle johon koitin nyt muutto asioissani luottaa, et hän tykkää myös pojista. Niin kuinkas sit ollakkaan, tää tyttö oli laulanu poikaystävälleen kaiken ja sit tää hänen silloinen poikaystävä oli menny naljailee vaan tämän bi-seksuaali pojan eteen siitä asiasta. Siis onko teidän mielestä muka oikeutettua et jos joku uskoutuu SULLE jostain asiasta niin sit et sä kerrot kaiken sun kumppanille !!!? ei ainakaan minusta, vaikka on parisuhteessa nii on oltava myös se oma elämä ja jos joku uskoutuu vaan tietylle ihmiselle nii se kuuluu se asia vaan HÄNELLE , oli sitten parisuhde status sinkku tai varattu

Ja voitte vaan kuvitella miks se bisse poika ei halunnu kertoo sen poikapuolisille kavereille sen suuntautumisesta..... Eikö kellot äly hoi, yhtään soi !!

Sit tää mun naispuoleinen kaveri nyt oikeen leveilee että hän ja hänen ukkonsa jakaa myöskin samalla tavalla kaikki asiat. No sit kysyin oikeen siltä et ootko sä selittäny sille et miks oisin muuttamassa. Nii jo on kuulemma laulanu et oon ollu kiusattuki ja et sit syystä että, musta on levitelty paskapuheita.....

Voi v*ttu. Katkasenko mä välit nyt tohon ihmiseen oikeesti?? ja eihän ne kiusaajat voi mua sieltä Helsingistä löytää??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 lukukertaa jo , eikä kukaan ihme ja kumma vastaa?

hei teini, kasvahan vähän ikää tai opettele edes kirjoittamaan.

Vierailija
2/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka luin pariin otteeseen.

Ehkä kannattais kirjoittaa täsmällisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että älä uskoudu sellaiselle "ystävälle", johon et voi täysin luottaa.

Toisekseen, älä mieti liikaa ystäväsi sanomisia ja kommentteja. Keskity oman elämäsi rakentamiseen ja tulevaisuuden suunnitteluun.

Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
4/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kiusaajasi varta vasten lähtevät sinua Helsingistä etsimään. Kiusaavat sinua, koska olet näköpiirissä, saavutettavissa.

Voithan tuolle ystävällesi sanoa, että luotit häneen ettei kerro suunnitelmistasi kenellekään. Ja ei ole hänen asiansa päättää, mikä on sinun mielestäsi salaisuus ja mikä ei. Jos olet hänelle jotain luottamuksella kertonut, sen luottamuksen pitäisi pitää, oli hän itse siitä asiasta mitä mieltä tahansa. Ainahan voit sanoa, että et nyt varmaan ihan oikeasti aio muuttaa, kävi vaan mielessä vaihtoehtona (vaikka edelleen siis aikoisitkin muuttaa). Jospa sitten unohtaisi koko jutun?

Olet kovin, kovin nuori vielä. Sinun pitäisi kyllä selvittää välit kiusaajiesi kanssa ennen muuttoa. Muuten jää asia vaivaamaan ja ahdistamaan sinua vielä pitkään. Ei se paikakunnanvaihto auta unohtamaan menneitä traumoja. En tiedä miksi sinua on kiusattu, mutta sinuna yritäisin saada kiusaamisen loppumaan jo nyt kotipaikkakunnalla asuessasi. Keroisitko vanhemmillesi?

Vierailija
5/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ylä-aste loppu ja en oo nyt missään koulussa. Ja tavallaan muutamaan vuoteen koska se pahin kiusaaminen loppu 8-luokkaan. Sit en oo tyyliin ees enää oikeen nähny kiusaajiani.

Nyt asun isommalla paikkakunnalla mut vielä aika lähellä sitä paikkakuntaa missä tapahtu tää kaikki paska...

En oo koskaan puhunu siitä kunnolla vanhemmilleni. :(

Vierailija
6/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa siinä, että kaverisi ei olisi saanut kertoa (jos nyt sit on kertonutkaan) asiaa eteenpäin edes miehelleen, kun kerran olet sanonut, ettei saa kertoa. Toisaalta kaverisi on todennäköisesti oikeassa siinä, ettei sillä olisi väliä, vaikka koko maailma tietäisi, mihin aiot muuttaa ja miksi. Kiusaajasi eivät tule perässäsi, vaikka voivat toki itse muuttaa opiskelemaan kuka minnekin, joku myös pääkaupunkiseudulle ja vaikka joku pääkaupunkiseudulle muuttaisikin ja siellä vielä sattumalta osuisi samaan kouluun, kuviot siellä ovat joka tapauksssa niin erilaiset, että uutta kiusaamissuhdetta tuskin muodostuisi. Siellä on uusia ihmisiä ja uudet kuviot: sinä saat toisia kavereita ja kiusajat samoin. Te ette ole toistenne kannalta enää kiinnostavia. Sinäkin saat mielenkiintoisempaa miettimistä.

Eikä sun tarvitse hävetä ja piilotella sitä, että sua on kiusattu. Ei se sun häpeä ole, vaan kiusaajien.

Sanon tämän ihmisenä, jota on myös koulukiusattu, kauemmin ja rajummin kuin sinua, ja joka sittemmin löysi omat ympyränsä ja kasvoi varsin menetyvneeksi ja onnelliseksi ihmiseksi, vaikka entisiä koulu"kavereita" (jotka siis tiesivät kaiken ja osa oli kai mukanakin) tuli samaan yliopistoon, jopa samoihin asuntoloihin. Sä oot niitä vahvempmi - mutta vain jos et anna niiden pelotella itseäsi.

Vierailija
7/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haluis vaan enää koskaan nähdä niitä ihmisiä, haluisin vapautua niistä täysin ja se tekis minut onnelliseks ja helpottuneeks, mut en jaksais koko ajan paetakkaan.

Se miksi mua kiusattiin nii levitettiin huora juttuja. Ihan varmasti jos ne törmäis muhun sielläki nii kertois et toi on horo

Vierailija
8/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haluis vaan enää koskaan nähdä niitä ihmisiä, haluisin vapautua niistä täysin ja se tekis minut onnelliseks ja helpottuneeks, mut en jaksais koko ajan paetakkaan.

kun lakkaat välittämästä, vaikka näkisitkin niitä. Sä et oo vapaa, jos joudut piilottelemaan ja pakenemaan niitä. Suomi on nin pieni maa, että täällä ei voi perustaa onnellisuuttaan sille, että ei näe jotain ihmisiä enää. Kyllä sun on perustettava onnellisuutesi sille, mitä sinä olet ja teet - ei muiden tekemisille.

Se miksi mua kiusattiin nii levitettiin huora juttuja. Ihan varmasti jos ne törmäis muhun sielläki nii kertois et toi on horo

Vaikka kertoisivatkin, pääkaupunkiseudulla sillä ei olisi enää mitään väliä. Edes Tampereella tai Turussa sillä ei olisi mitään väliä. Näillä paikkakunnilla tapahtuu sen verran enemmän koko ajan, että kenenkään "horous" ei jaksa kiinnostaa ketään, oli se sitten totta tai ei. Ja kaikki myös tietää, että suurin osa maailmalla kiertävistä huhuista ei ole totta.

Mä annan sulle sellaisen neuvon, että mene johonkin kouluun ja opiskele itsellesi kunnon ammatti, törmää uusiin ihmisiin ja opettele tuntemaan itsesi. Älä välitä niistä vanhoista kiusaajista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi