Aiiiih vitttuuu nää kuukautiskivut!
Yleensä ollu tosi kivuttomia ja helppoja, mutta nyt sekoan tästä kivusta! Tää jatkuu jo toista päivää, enkä voi kun makoilla sängyssä sikiöasennossa...
Oon ottanut jo särkylääkettä ja kokeillut kaikkea mahdollista mutta ei mitään vaikutusta...
Kommentit (4)
laparoskopia tehty viime vuonna ja revitty endometrioosia, väheni kivut ehkä 10-15%.
Mut tsemppiä, huomena voi jo helpottaa.
Yleensä ollu tosi kivuttomia ja helppoja, mutta nyt sekoan tästä kivusta! Tää jatkuu jo toista päivää, enkä voi kun makoilla sängyssä sikiöasennossa...
Oon ottanut jo särkylääkettä ja kokeillut kaikkea mahdollista mutta ei mitään vaikutusta...
Mulla autto kun rupesin katsoo mun syömisistä omega-3-omega-6 -rasvahappotasapainoja (pitäis olla noin 1:2 tai 1:3, mutta on länsimaissa usein 1:20 tms pieleen ja se aiheuttaa tulehdusta ja siten esim kuukautiskipuja).
Teininä oli pitkään ihan kivuttomat, sitten rupes yhtäkkiä tulemaan kipeemmäks ja kipeemmäks ja sitä kesti melkein 10 vuotta. Nyt ruokaremontin ja muutenkin elämäntaparemontin seurauksena ilmeisesti ovat poistuneet pikku hiljaa taas kokonaan.
Esim pitkäkestoinen stressi voi siis aiheuttaa myös menkkakipuja!
Toivottavasti hellittää!
Mulla siis oli niin suuret kivut että olin täysin työkyvytön n. 2-3 päivää kuussa menkkojen aikaan. Nukuin vaan, itkin ja kaiken lisäks jostain syystä pisti mahan ihan sekasin, niin myös ripuloin vaan sillon pari päivää. Onneks on historiaa!
Mulla on kanssa ihan järjettömät kivut menkkojen aikaan, ei auta muu kuin napata nappia napaan ja kärsiä. Lihan / rasvaisen ruuan välttely saattaa myös auttaa.
Lääkärissä on ravannut alvariinsa jo vuosia ja nyt vihdoin sain peräti 800mg buranaa, JEE!!
Mullakin eka päivä kipeä mutta sentään 800 mg ibuprofeenia ja lämpötyyny alavatsalla yleensä saavat olon siedettäväksi.