Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englannissa asuvia paikalla??

Vierailija
23.06.2012 |

kerro maan hyviä/huonoja puolia.

Asumista, elämisestä., mistä vaan

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tykkäsin kovasti ja toisaalta jotkut asiat vaivasivat. Tässä jotain:

- Syksyllä ja talvisin talot todella kylmiä, ei osata eristää, eli vilukissa ei viihdy

- Toisaalta kevät ja syksy pitempiä kuin Suomessa ja kesäilmat alkaa aiemmin. Riippuen alueesta ei edes sada paljoa - itse asuin Devonissa joka on kaikista vähäsateisin piirikunta

- Ihmiset välittömiä ja ystävällisiä ainakin pinnallisesti, syvempi tutustuminen sitten vaikeampaa eli saatetaan kutsua kylään mutta varsinaista kutsua ei tulekaan - vaikea erottaa small talkista ne joiden kanssa olisi potentiaalia ystävyyteen

- Minusta hiukan halvempaa kuin Suomessa syödä ulkona ja käydä kaljalla ja ruoka on kaupoissa edullisempaa.

- Vuokrat voivatkin sitten alueesta riippuen olla todella kalliita, asumiskulut siis riippuu suuresti siitä mihin menet

- Jotkut enkkujen keksinnöt asumiseen liittyen ovat hyvin monimutkaisia. Esimerkiksi meillä oli jossain kämpässä sähkö sellaisella ladattavalla kortilla - siihen käytiin aina kioskissa lataamassa lisää rahaa, kortti laitettiin sähkömittariin ja sitten kun prepaid loppui niin sähköt katkesivat aivan heti. Ei kovin kätevää mielestäni... Varmaan laskutuskin mahdollista saada kun valitsee tarkkaan yhtiön mutta meillä tuo oli vuokranantajan tekemä systeemi

- Pankkitilin hommaamisessa ja muutenkin kaikessa "virallisessa" varaudu todella byrokraattisiin juttuihin. Minulle vasta kolmannessa pankissa suostuttiin avaamaan tili, siihen asti aina nostin suomentililtä rahaa ja vein pankin tiskille vuokranmaksua varten ja vaikeaa oli. Viimeistään työtä hakiessa täytyy olla se pankkitili ja useimmille vuokranantajille myös.

- Lapsiystävällinen kulttuuri

Tässä nyt jotain, lisäilen jos tulee jotain mieleen. Se hämmensi että keskivertoenkun sivistyksen taso oli jotenkin alhainen. Tätä on vaikea kuvailla mutta lähes päivittäin hämmästyin sitä miten yksinkertaisista asioista yliopistossa opiskelevat kaverini olivat tietämättömiä. Mutta riippuu tuokin varmasti monesta asiasta.

Vierailija
2/2 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinne päätätä muuttaa, huomaat omat mieleisesi hyvät/ huonot puolet itsekin ajan mittaan. Tämmöisen av-mamma-palstan perusteella kukaan ei varmaankaan tee itse päätöstä muuttaa johonkin muuhun maahan asumaan....

Olen asunut vuosikausia. Tuntuu samanlailla kotimaalta kuin Suomikin; kumpaan vaan kone laskeutuu, ihan sama. Kotiin tullaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi