Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverilla kahvipöydässä voileipiä joissa siivutettua lenkkimakkaraa.

Vierailija
21.06.2012 |

No onhan ne vähän köyhiä mutta vaikka ennemmin pelkkä kahvi sitten ja toteamus että nyt ei oo kahvileipää kyllä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta ihan passeli tarjottava, ei ehkä löytys meidän kahvipöydästä, mutta söisin kyllä jos tarjottais ja ihan hyvällä mielin.

Vierailija
22/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen laittaa tuollaisella kiittämättömälle lehmälle tarjottavaa vähistään! Sietäisit hävetä jos osaat ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reps Melba. nolo moka.

Vierailija
24/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan osaa "emännöidä". Teetä ja puhdasta kraanavettä on aina tarjolla. Syötävän puoli on usein tyyliin jämämuumikeksit lasten synttäreiltä, hedelmiä, voileipää tavanomaisilla päällysteillä (kurkku, kinkku, voi, juusto) tai karjalanpiirakoita ym. hyvin yksinkertaista. Silti kaverit käyvät meillä kylässä mielellään ja kiittelevät että on niin kotoisa olo. Olen varmaankin sen verran boheemi muuten, ettei vieraille tule epätoivottua oloa huonoista tarjoiluista huolimatta. :)

Mulle tuo lenkkimakkara leivän päällä olisi jopa eksoottinen kokemus, en ole sellaista koskaan maistanut!

Vierailija
25/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohuesti siivutettua lenkkimakkaraa, ranskanleipää ja sinappia sekä mustaa kahvia. Tulee ihan -70 -luku mieleen, nam nam, mulle kyllä kelpais vaikka heti!

Vierailija
26/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa AINA siellä tulee vaihe, jolloin muistaa sen ruisleivän, voin, siivut HK:n sinistä ja Turun/AUran sinapin.

Se kuuluu identiteettiin.

Tero

Vierailija
27/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap ois kysynyt voiko tarjota vieraille leipiä, joissa päällä lenkkisiivuja :D

Aina kyllä oonkin sanonut, että palstalla ap on AINA väärässä, oli aihe mikä tahansa :)

ohis

Vierailija
28/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Englannissa kun ei ole kunnon makkaroita. Tai no jostain saa saksalaisia ja puolalaisia, mutta näiden omat on hirveetä paskaa. Voi kun saisi suomalaista lenkkimakkaraa ja ruisleipää.....aaahhhhhhh.

"paskaa" kutsutaan myös LIHAKSI!

Täällä ei saa mistään kunnon lihaa, ei edes lihakaupasta. Vaikka ostaa mitä sisäfilettä grilliin niin se on kuin kengänpohjaa ja makkaroita ei voi nimittää makkaroiksi, ne on kuin pötkön muotoon muovattua jauhelihaa, jossa on läskiä seassa jne. Jaiks, onneksi saa puolalaista ja saksalaista lihamakkaraa, mutta ei nekää leivän päällä maistu suomalaiselta herkkutuotokselta :) Grillissä toki hyviä.

Jos sisäfilettä ostat niin kyllä se on sisäfilettä.

Mistähän sinä reppana lihasi ostat..?

Ostetaan lihat ihan lihakaupasta, joka on tuossa 100 metrin päässä, sitten Sainsburystä, M&S:stä, Morrisonista, Asdasta, Tescosta jne. Mistäs itse ostat vai haetko aina Ranskasta? Tässä maassa ei saa kunnon lihaa ja näin sanoo myös itse englantilaiset. Naapuri aina sanoo, että ostaa täällä jauhelihaa, mutta kun menee esim ranskaan niin ostaa aina kunnon pihvejä. Täällä ne on niin helkkarin jänteistä, sitkeää, yksinkertaisesti laadutonta ja tuollaisia kengänpohjia saa myös hienoista ravintoloista. Kun tänne muutettiin niin mies osti ensimmäiset 5 kertaa pihvejä ravintoloissa ja kun ne olivat luokattomia niin nyt ostaa sitten aina kanaa. Kana täällä on hyvää. Kerro ihmeessä mistä olet saanut hyvää lihaa? VIimeksi ostin sellaisen mikä maksoi 8 puntaa, pieni kimpale filettä ja luokatonta. Lauantaina on grillijuhlat niin taas pitäisi mennä butcherilta ostamaan lihaa, katsotaan osuuko nyt kohdalle jotain hyvää.

meillä Itävallassa liha on lihaa ja makkara makkaraa. Koskaan en ole huonoa laatua ostanut..

Vierailija
29/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse rakasan ruokaa ja kokeilen kaikkea eksoottista... mutta parasta joskus on vain se peruslenkki ja leipä :)

Jos tietäisit missä kaikkialla olen syönyt ja miten upeita ruokia niin kuolisit kateudesta ja silti mulle maistuu ystävän tarjoamat tarjottavat, vaikka sitten ihan perus makkara.

Hienostelija nousukkaat on just tollasia, kun kuvitellaan olevan jotain niin hienoa ja ei kuitenkaan edes olla.

Yritys hyvä mollata kaveresi tarjottavia mutta minä joka tunnustaudun maailmankansalaiseksi ja kulinaristiksi en mollaisi tarjottavia niinkuin sinä.

Vierailija
30/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä keksi sille mitään muuta selitystä, kuin sen että liha leikataan briteissä eritavalla ja perinteet sitten leikkuussa ja siivoamisessa on erilaiset.

Ravintolassakin pihvit on mitä on :(

Tero

Vierailija
31/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaista minunkin lapsuudenperheessäni oli tarjolla (tosin jotain makeaa myös). Minä varmaan yllättyisin tuollaisesta tarjoilusta ja mutustelisin makkaraleivät ihan tyytyväisenä.

Vierailija
32/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menemme erään tuttavan luo kylään, hän tajoaa makkaraleipiä (leikkelettä) ja ne maistuvat niiiiiin hyviltä! Itse tarjoan aika monipuolista ja kuulemma herkullista ja "hienoa", mutta joskus kun tuon tuttavan luona käy, on makkaraleipä herkkua. Hän on oikeasti toimeentulon alarajalla, eli tarjoilu johtuu rahasta, mutta kunnioitan ja arvostan sitä yhtä lailla.

Vierailija
33/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla leivät syötiin voi kera ja lauantaisin kun vähän parempaa haluttiin tarjota niin päälle oli lauantaimakkaraa

Vierailija
34/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös Ap:n kannattais vähän relata. Olen se vastaaja, joka haikaili 1970-lukua ja kaipasi lenkkimakkaraa, ranskista, sinappia ja mustaa kahvia. Siis loistavaa olis noita saada kyläpaikassa. Sen sijaan, jos mulle tuotaisiin eteen viinereitä, keksejä, pullaa, kakkua, leivoksia (en syö makeaa) tai sushia (raakaa kalaa riisillä ja merilevällä), niin yökkäisin ja sanoisin, että anteeks iski aamulla vatsatauti, ja vieläkin heikko olo.

Vierailija
35/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa AINA siellä tulee vaihe, jolloin muistaa sen ruisleivän, voin, siivut HK:n sinistä ja Turun/AUran sinapin.

Se kuuluu identiteettiin.

Tero

Mutta tokihan sä tiedät, Tampereella (?) elämäsi asunut.

Vierailija
36/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielestäni on kasvatuksen vika jos nuristaan tarjoiluista.

eikö ap, vanhempasi opettaneet että, kylässä sanotaan kyllä KIITOS ja ei KIITOS.

??

Vierailija
37/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne vähän köyhiä mutta vaikka ennemmin pelkkä kahvi sitten ja toteamus että nyt ei oo kahvileipää kyllä.

Vierailija
38/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kaikki ei ymmärrä hyvän päälle (ihmissuhteissakaan)

Vierailija
39/50 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä helvetin elegantti tarjottava? Muaah! :D Voileivät lenkillä ei oo kyllä eleganttia nähneetkään, mut ei kai se ollut tarkoituskaan?

... taitaa hipsiä jääkaapille tekmään makkaravoileivän

Vierailija
40/50 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yleisiä, mies varsinkin siivuttaa lenkkiä leivälle.