Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnytyksen jälkeiset kuukautiset

23.11.2005 |

Kuukautiseni alkoivat 1,5 kk:n kuluttua synnytyksestä ja tulivat aivan säännöllisesti kolme kertaa. Nyt vasta huomasin, että viimesistä on kuitenkin kohta pari kuukautta.. Olen täysimettänyt koko ajan, nyt vajaan kuukauden ollaan myös syöty soseita (vauva 6kk).

Onkohan " normaalia" imetyksestä johtuvaa vai olisiko kyseessä jokin hormonihäiriö mihin pitäisi puuttua? Mitään ongelmia ei eläissäni ole kuukautisten kanssa ollut (esim. poisjääntejä tai pitkiä kiertoja). Ja jos raskaana olen, niin sitten pyhästä hengestä, eli se ei voi olla selityksenä ;)

Kiitos, jos jollain on kertoa kokemuksia, arvauksia tai mielipiteitä!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin neuvolassa, että kuukautiset voi jäädä synnytyksen jälkeen pitkäksikin aikaa välissä pois ennen kuin palaavat taas takaisin. Siis vaikka välissä olisikin muutamat kuukautiset. Mulla alkoi kans ensimmäiset vajaa kaksi kuukautta synnytyksen jälkeen ja neuvolatäti sanoi, ettei usko, että kierrosta vielä tulee normaali. No, pian olinkin raskaana.. Mutta luulisin, että tuo on aivan normaalia imetyksen aikana.

Vierailija
2/2 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...näin ainakin uskoisin. Minulla alkoi menkat puolen vuoden päästä synnytyksestä ja säännöllisyys löytyi vain teroluteilla, joita sain gynen luvalla syödä jonkun rytmin aikaan saamiseksi. Mutta gyne sanoi, että on erittäin tavallista, että ekat menkat tulee, toisetkin ja sitten tulee piiiiitkä väli. Tai niin, että ekat ovat todella kivuliaat ja niiden jälkeen kierto on kokoajan mitä sattuu... Eli erilaiset " sekoilut" ovat normaaleja.

Tämä siis minun kokemukseni, enhän voi tietää totuutta sinun tapauksessasi. Mutta en tosiaan usko että on syytä huoleen.

Jepuli + santtu 10,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla