Ajatusleikki: sinun olisi pakko vaihtaa alaaa ja
kouluttautua uusiksi. Minkä ammatin opiskelisit itsellesi nyt?
Kommentit (19)
38v iässä tajusin, että minusta on enempään. Olen nykyisin psykiatri.
varmaan kulttuurintuottamista, mutta haluaisin olla tapahtumatuottaja/järjestäjä. Harrastan tätä jo nyt, mutta jos olisi pakko vaihtaa työtä, niin valitsisin sen uudeksi ammatikseni. Tai perustaisin pitopalvelun. Ensin opiskelisin ehkä kokkikoulussa :)
Samasta haaveillut 36-vuotias.
38v iässä tajusin, että minusta on enempään. Olen nykyisin psykiatri.
Esim. lastenneuvolan terkkari, lastentarhanopettaja, 1-2 luokkien opettaja.
Nyt DI ja en vaan jaksa pörssiyhtiön nylkymeininkiä. Firmalla on kiiltokuvaimago suomalaisten silmissä, mutta työntekijät on niille vain kustannustekijöitä...
Eikös tuollainen vaihto olisi ihan mahdollinen? Vähän siinä joutuu takaisin opiskelemaan mutta niinhän se aina on jos meinaa alaa kokonaan vaihtaa.
Suutarin hommat kiinnostaisi kovasti ja unelmana olisi rabbin titteli.
Nuorena haaveilin lakimiehen urasta, mutta totesin että ei se sittenkään ole minun juttuni.
Halusin myös olla poliisi :D Ei, en enää.
Jos ei rahasta olisi kiinni niin perustaisin kartanokahvilan.
erikoistuisin perinneuunien tekemiseen.
(tässä kuvitteellisessa tilanteessa ei olisi uranvaihdos rahasta kiinni)
tosi raskasta työtä fyysisesti. Niskat, nivelet menee ainakin rakennuskonservoinnissa. Työtilanne on huono. Itse olen alaa vaihtamassa.
haluaisin olla. nyt viestintäalalla asiantuntijatehtävissä.
Olen niin väsynyt työhöni että tosiaan haluaisin vaihtaa alaa, mutta en keksi mitään mitä haluaisin tehdä kahdeksan tuntia päivässä seuraavat 30 vuotta.
Nyt olen humanisti parilla akateemisella tutkinnolla eikä edelleenkään selkeää ammatti-identiteettiä.
Haluaisin hoitajasta puusepäksi tai entisöijäksi.
Lähtisin opettajasta sosiaali- ja terveysalalle, ehkä esim. lapsi- ja perhetyöhön suuntautunut sosionomi.
Olen nyt tradenomi. Tein niitä hommia 3v ja jo ekan vuoden jälkeen tajusin, ettei oo minun juttu.
Ehkä joskus toteutan haaveen hoitoalasta.. jos vaikka ois varaa opiskella jossain vaiheessa.
Nyt kuitenkin olen kotona lasten kanssa, kolmas lapsi syntyy marraskuussa ja suunnitelmissa olla kotona tammikuuhun 2015.
sisustussuunnittelijaksi. Se ei vaan täällä maalla ja korvessa asuessa taida oikain kannattaa.."/
Minusta tuli lakimies.