Soijamaidosta ja ilmavaivoista!
Minkä merkkistä soijamaitoa olette antaneet?! Siis jos epäillään että vauvalla on maitoallergia?! Kävimme eilen lääkärissä ja lääkäri pyysi kokeilemaan soijamaitoa 5kk pojamme ilmavaivoihin. Ennen kun yöt meni " vährätessä" niin nyt se meni huutaessa. Poika huusi 4tuntia putkeen aivan raivona ja paukkuja tuli ihan hirmuisesti. Eli ei taida tämä soija oikeen sopia. Taidan antaa edelleen nan-maitoa jos vaivat sillä pysyvät edes hieman lievempinä. Maitohappobakteerit ja cuplatonit olen kokeillut. Kamalaa katseltavaa kun pojalla on vauvarokko ja sitten vielä järkyttävät ilmavaivat päälle. En tiedä enää mitä tehdä. Pitäsikö antaa vähän aikaa vain maitoa koska nyt kiinteiden aloittamisen jälkeen vaivat ovat hieman pahentuneet?!
Soijamaitoa en uskalla enää antaa, en edes ajatellut että siitäkin voisi tulla moiset ilmavaivat.
Vinkkejä?
Kommentit (2)
kuin supamama, eli takaisin lääkäriin ja erikoiskorviketta peliin. Soija on meidän allergialääkärin mukaan, ja monen muunkin, erittäin allergisoivaa!
Jos haluat ja rahat riittää, voit ostaa apteekistä PeptidiTuttelia ja kokeilla sitä. Aika hinnakasta, n. 22 e purkki, mutta jos 2 viikon Peptidi-kuuri osoittaa, että tarvitsette erikoiskorviketta, Kela korvaa sen ainakin 2 viikon satsin, muistaakseni jopa 1 kk satsin jälkikäteen, kunhan vain säilytät kuitit.
Meillä tehtiin niin, että kun poika sai mahavaivoja NANista, ostin itse Peptidit, ja varasin allergialääkärin, jolle halusin, mutta jonot ovat pari viikkoa. Käytimme sen odotusajan PeptidiTuttelia, ja kun menimme vastaanotollel, lääkäri pystyi heti tekemään maitoaltistuskokeen, jota varten piti olla 2 viikkoa maidottomalla dieetillä, eli säästin aikaa, kun olisimme kuitenkin joutuneet tuolle 2 viikon kuurille (minkä tiesin kokemuksesta). joten kun maitoaltistus aiheutti oireita, saimme heti lääkäristä mukaan lausunnon kelaa varten ja asian nopeasti eteenpäin, Kela-korvaukset alkoivat niistä itse ostamistani paketeista, kun vain toimitin kuitit Kelaan.
peptidikorvikkeelle reseptin sekä lähetteen altistukseen. Meidän pojalla maitoallergiaepäily eikä lääkäri edes harkinnut soijamaitoa ennen maidotonta ruokavaliota ja altistusta. Soija kun aiheuttaa myös paljon allergioita.