Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raparperipiirakkagallup

Vierailija
14.06.2012 |

Ajattelin tehdä raparperipiirakkaa perheelle, mutta kun en itse sitä syö, en tiedä kumpi on parempaa: Sellainen jossa on rahkaa päällä vai sellainen jossa ei ole? Molempia ohjeita löytyy netistä. Jossain ohjeessa näin myös sellaisen, että olikin vaniljanmakuista tuorejuustoa, onko joku kokeillut?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raparperipiirakoissa on ihania ohjeita. Yksi lempparini on mamman marjapiiraan ohjeella valmistettu.

Vierailija
2/12 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piirakkapohjan päälle raparperit, ja siihen päälle 2 dl kaupan valmista kinuskikastiketta suoraan purkista ja uuniin 200 astetta n. 25 min :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos jaksat tehdä myös vaniljakastikkeen, niin sellainen pelkällä raparperilla on ok.. mutta jos haluat päästä vähemmällä, käytä rahkaa. Minä olen tehnyt myös sellaista missä on tuorejuustoa (kinuskikissan ohjeella), ihan mielettömän hyvää, mutta vaatii hyytyisaikaa- ei siis kovin nopeasti syötävissä :)

Vierailija
4/12 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermavaahtotäyte ja raparperit käy oikein hyvin yksiin.

Vierailija
5/12 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kermaviiliä.

1 muna

1/2 dl sokeria

purkki kermaviiliä (saa olla kevyt-)

1-2 tl vaniljasokeria

Vierailija
6/12 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paras on sellainen, jossa normi murotaikinapohja, siihen raparperit, sulatettua valkosuklaata valutetaan päälle. Päällimäiseksi seos, jossa Arlan maustettua rahkaa (raparperi-mansikka), ransakankermaa ja kananmuna. Tästä on tullut nyt älyttömästi kehuja, on todella hyvä, jos tykkää makeasta.

Vierailija
7/12 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/65950/Raparperipiirakka/ Tosi hyvä pohja ja se päällynen on tosi maukasta!

Vierailija
8/12 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli silkaksi arvailuksi menee, kun valittavina on ainakin rahka, kermaviili, tuorejuusto, ranskankerma, vaniljakastike ja kookosmaito. Argh.

ap

Vierailija
9/12 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pakko ole laittaa mitään. Itse en ainakaan saa mitään ongelmia raparperista ilman maitotuotetta.

Voit tarjota myös jäätelön kanssa.

Vierailija
10/12 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit millä ohjeella hyvänsä niin taatusti piirakka tekee kauppansa ;)

Kirjoita raaka-ainevaihtoehdot lappuihin ja tee arvonta hatusta :P

Vierailija
11/12 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan kaupasta sen mikä parhaalta näyttää..

ap

Vierailija
12/12 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kuohkea pohja jonka päällä kohtuullisesti niitä raparpereja ja sen kanssa vaniljajäätelöä, joka sulanut melkein kastikkeeksi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi