Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

keskiviikkoa ELOkuiset

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla koitettiin mennä aikaisemmin nukkumaan, kun alkoi jo tuo puolenyön tinoo ryydyttämään, tuntia aikaisemmin päästiinkin jo unille asti. Tänä aamuna puolestaan herättiin aikaisemmin, mutta mukavampi näin päin.

Tänään mä lähden taas iltapäivällä yliopistolle ja siellä meneekin sitten pitkälle iltaan, saavat mies ja tyttö viettää aikaa kahdestaan, onneksi ei ole tuolle mun miehelle mikään ongelma. Itseä lähinnä mietityttää noiden tissien kanssa pärjääminen, kun toi pumppu ei jostain syystä kunnolla pelitä. Mutta kai tästä taas selvitään.

Meilläkin neiti tarttuu leluihin, on jo vähän aikaa sitä tehnyt ja vatsallaan makoilee kyynärpäiden varassa. Tätä uusien asioiden oppimista on kivaa katsella ja seurata kuinka vauva muuttuu, nyt on jo tapahtunut suuri muutos.

Nyt taustalle taas.

Vierailija
2/10 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enni nukahti ekoille unille. Yö meni suht hyvin. Vähän ennen kahdeksaa nukahti ja syötöt 23:00 ja 03:00. Toisella syötöllä nukahdin ja kun yritin tunnin kuluttua siirtää omaan sänkyyn niin piti taas antaa tissihuikat kun ei muuten uni tullut. Oma moka. Pitäis yrittää sinnitellä hereillä syötön ajan. Neiti nukkuu niin levottomasti vieressä. En kyllä kauheesti nukkunu sen neljän jälkeen kun keksittiin muuta kivaa miehen kanssa =) Täytyy varmaan nukkua päivällä Ennin kanssa.

Yläkertaan pitäis viedä ylimääräisiä tavaroita pois jaloista. Eli laatikoihin pakkaamista päivän ohjelmassa. Tilasin muuten tuossa yks päivä miehelle joululahjan. Tykkäs kovasti Pulkkinen-ohjelmasta, joten saa nyt sitten lahjaksi tupla dvd:n pulkkista. Yritän muutenkin saada mahdollisimman monen lahjan netin tai postimyynnin kautta, ettei tartte kaupoissa pyöriä. Yksinhän siellä oliskin ihan kiva katella, mutta aika harvinaista herkkua mulle.

Palailen myöhemmin, 5-vuotias pyytää lukemaan satua...

Kukka ja Enni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi tuli lumi meni:)

On taas niin harmaata ja ankeeta tuolla pihalla kun ilmat on plussan puolella niin lum tosiaan tekee lähtöään taas:(

Hei, te joitten vauvelit juo vellejä niin miten uppoaa??? Meillä ei sitten mitenkään, Iina ei avaa suutaan kun koittaa antaa vellipulloa, no huijaamalla sain eilen illalla menemään velli-tutteli sekoitusta 40ml. Ja tänään kokeilen uudestaan, pitää odottaa että on kunnon nälkä jos se sitten menisi:) Mitä vellejä olette antaneet, itsetehtyä vai kaupan???? Me tehtiin eka satsi itse peruna, porkkana yhdistelmää, mutta eilen ostin kaupasta maissivelli ja porkkana-peruna velli purkit kokeeksi!!

Viime yö meni ihan kivasti ja eka herätys oli vasta 05.10 ja nukkumaan Iina meni puoli 10.

Ai niin onkos muilla pyöreitä vuosia nyt täyttävillä kriisiä????

Minulla ei ole mutta mies jaksaa nakella semmoista pientä piikkiä kokoajan, no ei se haittaa ja olen ansainnut sen, kun hän täytti kesällä sen 30v ja kriisi oli kamala.... joten annoin silloin tulla ihan tyytin täydeltä pientä kiusaa:) No onneksi molemmat ymmärtää että se on leikkiä sillä joku voisi suuttua tästäkin....

Tiimarissa on nyt 30v juhlavuosi ja sieltä sai tarroja jossa lukee 30v tylsyyttä ja turhuutta vastaan, ja meiltähän näitä nyt löytyy kun mies kävi lasten kanssa tiimarissa:)

Mutta nyt Iina heräilee ja huutelee joten menoksi:)

Marraspallo ja Iina

Vierailija
4/10 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huomenta päivää kuitenkin: ) Sais jo ihan oikeasti tulla lumi maahan, meillä isompi neiti 2,5v odottaa joka aamu näkevänsä lunta ikkunasta ja pettymys on suuri, kun ei vieläkään pääse pulkkailemaan..

Marraspallo kyseli vellien menekistä, no meillä vellit ostetaan ihan kaupasta *laiska äiti* ja iltavelliä menee 130-160 ml kerralla.Tärkeää on vain se, ettei Iina ole juonut maitoa pariin tuntiin ennen vellin juomista.Eilen oli kyllä ihan huippu, Iina joi vellin klo 19 ja söi sitä pepo-puuroa useita lusikallisia päälle: )) Tuo puuro on älyttömän hyvä keksintö, kun itse saa vaikuttaa koostumukseen ja kun valmistan sen korvikkeeseen se maistuu Iinalle...ja on kuitenkin ns. lempeä ensipuuro.Yö uniin tuo puuron syönti ei kylläkään vaikuttanut...viime yönä herättiin ihan niinkuin ennekin eli klo 2 ja klo 5 ja siis nukkumaan mentiin 20.30.

Meidän iinalla on ihan mahdottoman pitkät hiukset, tulee sivuilta korvan päälle reilusti, päälaelta pystyssä ja takaa melkein kalju (pää kun pyörii niin huimaa vauhtia)...aika hellyttävän näköinen, ylös saa jo ruasetin : )

Hauskaa keskiviikkopäivän jatkoa kaikille

Happy ja Iina

Vierailija
5/10 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tuossa lattialla jumppailee...toivottavasti hetken vielä!

Meillä velliä menee iltaisin ihan kivasti. On annettu aika laimeana versiona maitoon sekoittaen. Eilen oli tuhdimpi satsi eli puolet Tuttelia ja puolet velliä, ja illalla ennen yöunia meni 215 ml! Silti yöllä oltiin hereillä klo 3 ja klo 6, ja tissiähän minä koitin hieman antaa ja hiukan söikin. Annatteko velliä aamuin illoin vai vain iltasin? Tekis mieli alkaa antaa aamuin illoin ja korvata sillä korviketta mitä joutuu melkein joka syötöllä antaa :( Niin ja meillä on syöty vain maissi velliä.

Meillä jatkuu ikuisuustaistelu tissin kanssa, se kun ei oikein enää pojalle kelpaisi kun niin pulloon tottunut ja kun tissistä kestää niin kauan saada maitoa. Olen edelleenkin tosi väsynyt asian kanssa, mutta silti olen edelleen yrittänyt ja yrittänyt, eipä voi ainakaan siitä moittia! Meillä menee nyt jo noin 5dl korvietta/velliä päivässä mutta minusta silti tuntuu ettei pojan paino ole miksikään muuttunut. Mutta en ole sitten lisännytkään määrää jos haluan vielä koittaa imettää...

On siellä tosi harmaata, mahdanko tänäänkään mennä ulos, eilen en ollu missään...plääh!!

Baby ja poju

Vierailija
6/10 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksittiin tossa yks päivä ihan älyttömän kiva juttu viiville...Meillä on täällä makkarissa sellainen säilytysjärj. katosta lattiaan peiliovilla, ja viiviä tuntuu naurattavan kovasti kun laitetaan se mahalleen peilin eteen köllötteleen, ja ah kuinka ihana vaavi nauraa aina takasin. Tää olikin kiva juttu.

Viime yö meni kivasti, saatiin tipu nukkumaan siinä 22 maissa ja unta riitti taas 06 saakka, maitopoti ja sitten nukkui vielä 08.50 saakka. Mutta ilman syöttöjä ollaan tosiaan pärjätty hyvin ennen tuota 06:ta vaikka olisi joinain yönä heräillyt aiemminkin, jatkoa ajatellen ihan hyvä, seurasin nimittäin pullosta noita määriä joita viivi söi ennen kuin lopetettiin tuo yösyöttäminen ja määrät oli sellaista 40ml aika usein...

Meilläkin ollaan kokeiltu tuota pe-popuuroa, uppoaa viivillekin hyvin, tosin olen tehnyt veteen, mutta nyt ollaan joka ilta vähän sitä maisteltu.

Velleistä: Meillä syödään tippa velliä aamuisin, juuri näitä kaupan valmiita vellejä, ajattelin ruveta itse tekemään vasta sitten kun voi noita viljoja antaa, noi tollaset pe-povellit on kuitenkin aika suuri töisiä, kun ne täytyisi oikeastaan valmistaa juuri ennen syöttöä, eikä voi pakastaakaan oikein. Niin ja viivi tykkää niistä kovasti, niinkuin kaikesta muustakin.

Selältä mahalleen kääntyminen on vieläkin hakusessa, toisin päin onnistuu kyllä, mitä vähän ihmettelen (ja tää ei ole enää vahingossa kääntymistä) Viivi kyllä kovasti yrittää kääntyä selältä mahalleen, mutta kellahtaa aina kyljeltään takaisin selälleen. Ja sekös ottaa sitä päähän.

Asiasta viidenteenkymmenenteen.... Mä haluisin kovasti yllättää mieheni jollain kivalla tavalla, kun se on yrittänyt olla mulle niin kultanen, kukkia, kynttiläillallisia, mun lempileffoja, hyvää seksiä.... Ja mä en pysty laittaan enää paremmaks, ja tunnen itseni ihan paskaksi, kun en keksi mitään kivaa sille! Ja mitään kauheen erikoista ei voi tehdäkään kun ei ole oikein lapsenlikkaakaan, että lapset olis sitten mukana kuvioissa tietenkin... Keksikääs mulle mammat joku kiva idea!

Pohjustuksena muuten meillä on ollut tässä aika pahanlaatuinen kriisi, ja siitä kovasti yritetään päästä yli, aika kivasti on nyt mennytkin, mutta kyllähän se arki yrittää aina jyrätä päälle...

Mutta kaikille oikein hyvää keskiviikkoa, me poistutaan viivun kanssa takavasempaan, vaikka peseen ton esikoisen vaatteita, ettei tartte sitten taas huomenaamulla tapella, kun täytyy laittaa haalari kerhoon (ne on kato NIIN lapsellisia, ja kaikki nauraa...Just ,melkein kaikilla siellä on haalarit päällä. Toi isompi prinsessa täyttää siis keväällä 6 vuotta. Hohhoijakkaa)

MOIPS!

Vierailija
7/10 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tultiin mekin artun kanssa laittamaan kuulumiset. happamalta maidolta tuoksuva poika on sylissä joten isot kirjaimet jää pois tällä kertaa...

mekin olemme syöneet kiinteitä muutaman viikon. ensin tarjosin perunaa mutta nyt olen ostanut peruna-porkkanaa purkissa. ja eilen annoin myös ruusunmarjaa. ja pumpat oli illalla melkoisia. siinä heikompaa jo hirvitti.

noista velleistä?

mitä olette antaneet ja milloin? viimeksi kun neuvolassa kyselin niin eivät kauheasti innostuneet. perunaa käskivät antaa jos haluan.

eli vinkkejä kaivattais täällä.

poika 4kk viikon päästä.

mutta nyt hermostutaan...

papaija

Vierailija
8/10 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni meillä aivan pers...een! Vauva kyllä nukahti jo ekan kerran 20.30, mikä olikin yllätys, kun yleensä se nukahtaa vasta kymmeneltä. No, 21.30 poitsu sitten heräsi ja valveilla kukuttiin monta tuntia. En ees tiedä tarkalleen paljon kello oli kun se nukahti, olin itse jo niin puoliunessa. No eipä siinä mitään mutta sitten vauveli päättikin herätä koko yön tunnin välein. Osasyynä taisivat olla ilmavaivat, sen verran tujuja paukkuja pääsi aina välillä. Onneksi sain nukuttua tuossa aamulla 2 h yhteen putkeen, niin jaksaa taas tän päivän.

Jäppisen tulehtunut kaulapoimukin on jo paljon paremman näköinen, kun ollaan laitettu kortisonivoidetta aamuin illoin. Ei siis varmaan tartte onneksi aloittaa antibioottikuuria. Musta on tullut tän episodin seurauksena varsin tarkka poimunpuhdistaja. Heti jos esim. kainalo vähän punoittaa, niin laitan talkkia ettei pääse tulehtumaan.

Poitsulla on nyrkit ja sormet suussa koko ajan, jopa vatsallaan ollessa se nojaa käsivarsiinsa ja pitää nyrkkiä suussa. Tässä parina päivänä poju on myös alkanut katsella vasenta kättään, eli kädet ovat pikku hiljaa löytymässä, hauskaa!! Tosi mukavaa kun poju oppii jotain uutta!

Vierailija
9/10 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äiti on ollut niin kiltti, ettei paljoa ole koneella hyörinyt. Päivät menee poikien kanssa touhutessa ja onhan tässä oltu kipeenäkin, myös itse.

Tänään soitettiin esikoisen sairastumisesta eskarissa kesken päivän, 39:ssä huiteli kuume, joten tuli kotiin puolilta päivin. Johan oli ihmekin, kun kaksi nuorimmaista on ollut räkätaudissa jo viikkotolkulla, eikä vanhimmalla mitään. Minäkin, joka en koskaan kipeä oo, tulin yhtäkkiä reilu viikko sitten kipeeksi - kuumetta kans tuolla 38 paremmalla puolen, kurkku kipeä ja ääni poissa pari päivää. Sen jälkeen on sitten ollut räkää pää täynnä enemmän tai vähemmän, kurkku kipeä, päätä särkee tälläkin hetkellä...

Meillä siis niistellään ja yskitään ahkeraan. Myös Miro. Tai Miro vain rohisee ja yskii silloin tällöin, mutta silti jaksaa vaan hymyillä hereillä ollessaan ja nukkuu tosi hyvin. Eilen käytiin neuvolassa ja 3kk mitat oli: 59,2cm ja 6450g. Meidän neuvolantäti suositteli Mirolle aloitettavaksi perunaporkkanavelliä, koska kerran on tuota puklailua, koska se olisi vielä vahvempaa ja kun kerran tavallinen Tutteli on nyt Mirolle sopinut reilun viikon ajan hienosti, niin eilen sitten heti maistettiin 100ml pepovelliä ja sinne upposi =) Tänään söi toiset 100ml ennen kun laitoin päiväunille ulos. Kun se nyt näyttää sopivan, niin tarkoitus olisi sitten antaa sitä iltavelliksi, jotta jäisi vallan yösyöminen pois. Mirohan täyttää 3kk vasta ensi viikolla, mutta silti neuvolantäti suositteli tuota, koska näki, miten Mirolla tulee tavaraa ulos edelleen. Maissivelli on sitten toinen, mitä voi antaa, mutta kokeillaan nyt ensin tällä yhdellä, ettei tulee liikaa uusia juttuja pienen masulle.

Meillä on semmoinen kiva rytmi löytynyt ja ollut jo jonkin aikaa. Miro nukahtaa omaan sänkyynsä siinä klo 22 korvilla. Herää sitten syömään 4-6 maissa yleensä ja syö kyllä kaiken, mitä pulloon laitan, eli semmoisen 160ml maitoa. Sitten nukkuu vielä jokusen ajan ja herää uuteen päivään 8-9 maissa. Välillä oli niin, että Miro heräsi 7:ltä, mutta nyt on taas siirtynyt tuohon myöhempään heräämisaikaan. Sitten naureskellaan eikä ole mitään kiirettä saada aamumaitoa. Aamupesut ja juttelut ja puetaan päälle ja naureskellaan ja touhotetaan ja sitten siinä 9.30 - 10 syö aamumaidon ja nukahtaa sitten pikkutirsoille. Sillä välin äiti ehtii sitten laittaa itsensä ihmisen näköiseksi ja sitten touhotusten ja vouhotusten ja syömisten jälkeen lähdetään vaunulenkille puoliltapäivin ja yleensä ollaan lenkillä sitten 2-3 tuntia. Nyt onkin harvinainen päivä, kun eskarilainen on kipeä, etten pääse lenkille, niin Miro nukkuu vain tuossa pihassa.

Usein sitten ehtoolla mennään uudestaan ulos tai sitten laitan Miron iltapäivätirsoille pihaan vielä. Heti, jos nukkuu iltapäivätirsat sisällä, niin nukkuu huonommin ja yöunille menokin on vaikeampaa.

Mutta siis täällä menee oikein mallikkaasti. Meillä ei Miro vielä osaa kääntyä yhtään masulleen eikä masulta selälleen, kuten tuo meidän nyt 2v aikoinaan osasi jo tosi pienenä moiset. Eikä Miro vielä ota käteen lelujakaan, mutta ikäähän meillä on tosiaan vielä alle 3kk. Kättään jaksaa katsella ja viedä hitaasti tai nopeasti suuhunsa ja näyttää sitä aina äidille ja isillekin, että katsokaas mulla on tämmöinen. Menee silmätkin välillä ihan kieroon, kun sitä katselee ;-) Höy, häy ja göö ja grää ja vaikka mitä kivaa jutellaan ja kiljahdellaankin välillä. Ja tosiaan ääneenkin välillä nauretaan.

Ihanaa, nautinnollista, vauvantuoksuista elämää täällä elellään siis päivä kerrallaan!

- Unna ja Miro ja muut pojat -

Vierailija
10/10 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulee yks minun ystävä pariks yöks kylään ja vähänkö oon onnessani!!! ===))) Tarkoitus olis mennä huomenna päivällä shoppailemaan ja illalla sitten syömään ulos ja ehkä vähän tanssimaankin.. Vauva otetaan mukaan shoppailureissulle mut illalla saa kyllä isi hoitaa pientä. Saasnähdä mitä siitäki tulee. Neiti ku ei ole juurikaan pullosta syöny ja on useampana iltana pitäny kauhean huutokonsertin isälle ku tämä on yrittäny nukuttaa :( mie pöljä oon menny lopulta väliin ja nukuttanu lapsen.. Outoa ku Ronja viihtyy päivisin NIIIN hyvin isän kans. Mikä se sitten iltaisin niin kovasti kiukuttaa?! Miulla on tosin tapana laulaa vauvalle ku nukutan sitä ja sitähän tuo miun mies-kulta ei ossaa tehdä.. Tiedä häntä.

Heh, mies keksi tänään kivaa virikettä vauvalle: hän piti Ronjaa sylissään keittiön pöydän ääressä ja sitten Ronja sai " valita" lelulehdestä lahjoja itselleen. Voi että oli hauskan näköistä ku neiti varmaan puoli tuntia räpelsi sitä pöydällä ollutta lehtee silmät suurina :) siis ihan vaan kädellä sitä hämmenteli. Ja välillä naureskeli. Otettiin ihan kuva ja laitettiin sähköpostina isovanhemmille, että Ronja täällä valitsee joululahjoja :)

noh, pitäpä vähän siivota ku vieraita tulee!

tary & Ronja 3kk