Cerazette ehkäisynä,tätäkö tämä on?
Eli olen syönyt imetyksen aikanan cerazettea ja toiminut hyvin. No en tiedä mikä pannaan mihin piikkiin mutta aika kiree oon toisisnaan ja tukka on kadonnut päästä ja seksihalutkin on mitä on.. Nyt pitkä imetys loppui toukokuussa ja heti parin viikon sisään alkoi vuotaa päivittäin. Ensin lorahteli parina päivänä ja sit tuli ilmeisesti menkat. Ja loppua kohden vähentyi niin et saattoi lorahtaa vain illalla tai aamulla jonkun päivän ja nyt taas on menkat eli tulee kunnolla.. Kaks viikkoo on tullu joka päivä.. Taidanpa kyllästyä heti näin alkuunsa ja heittää pillerit hevon kuuseen. Onko muilla samaa? En aio kokeilla vielä olla kärsivällinen,terkka tuumas et taitaa olla vähä kaikilla samaa vikaa noilla,onkohan? Mut ajattelin lopettaa ja sit kertoa miten olo muuttuu kun en ole pitkään aikaa ollut "oma itseni" ilman hormoneja,raskaus,imetys,cerazette. Välillä oon oikeasti ihmetellyt olenko todella tällainen hormonihirviö?? kokemuksia?
Kommentit (14)
Itse söin vähän yli yhden liuskan kyseisiä pillereitä, mutta loput heitin roskiin kolmen kuukauden kuurista. Sain niin kauheita raivokohtauksia, ettei siitä mitään tullut. Kävin jopa mieheeni käsiksi. Siihen loppui niitten pillereitten käyttö.
noita ennen raskautta monta vuotta ja oli tyytyväinen, ei menkkoja, eikä muita sivuvaikutuksia.
Raskauden jälkeen tiputtelin ja tiputtelin koko ajan, muistaakseni söin 9 liuskaa ja kyllästyin, terkka sanoi että hormoonit voivat olla vielä syypää, vaikka olin lopettanut imettämisen pojan ollessa 3kk.
Että veikkaan että sinunkin tapauksessa hormoonit on syypää tuohon vuotamiseen. Sitä voi jatkua niiin kauan kunnes hormoonit on tasottunut..
Nyt kuparikierukka (en voi käyttää mitään hormoonia sisältävää ehkäsyä) ja olen iha tyytyväinen. Menkat vaan on kurjia, vuotoa tulee PALJON.
- en kuukautisia enää ollenkaan (alkuun oli tuhruvuotoa 4kk, sen jälkeen ei mitään)
- ei mitään mielialajuttuja tms
vuodenverran ja oli ihan ok. Imetyksen loputtua alkoi sitten menkat tulee miten sattuu, kestoa miten sattuu, sitten meni hermot koko touhuun ja siirryin takasin entisiin pilsuihin.
No mikä käy toiselle ei välttämättä käy toiselle, niinkuin monessa muussakin asiassa:)
7 kuukautta ja en enää ikinä edes kokeile. Kovin positiivisella asenteella lääkärin kehotuksesta jaksoin noin pitkään. Eli mullakin oli melkein koko tuon 7 kuukautta vuoto päällä. Olin oikea hirviö kaikille. Tiuskin, äyskin ja välillä tuntui, että olen valmis jopa tappamaan. :/ Hiukset lähti, finnejä tuli paljon. Lääkäri sanoi alussa, että mulla vaan hormoonit heittää, että kyllä se siitä tasaantuu muutaman kuukauden sisällä. Ei tasaantunut ei. Lopetin itse niiden käytön.
ole ollut muuta ongelmaa kuin tehtaan toimitusongelmat apteekin hyllylle.
miten kauan meni pillereiden lopettamisesta kunnes raskauduit?
ole ollut muuta ongelmaa kuin tehtaan toimitusongelmat apteekin hyllylle.
Olen syönyt 4 vuotta, ei pisaraakaan vuotoa sinä aikana. Hoikilla ihmisillä toimii kuulemma usein näin.
enkä varmana käytä enää. Kroppa meni ihan sekaisin noista pilsuista. LÄhes vuosi meni niiden lopettamisen jälkeen kunnes kroppa alkoi tuntua omalta.
kun ootte vastailleet. Mä tosiaan oon syöny noita nyt 9kk,en alottanu ihan heti kun vauva syntyi. Oon ihan normaalipainoinen,ehkä jopa hoikka,joten en tiiä miten paino vaikuttaa. Tänään en ottanu pilleriä,ja edelleen vuotaa ja jomottelee selkää ja vatsaa.ap
et vuoden oon syöny noita nyt.Eikä imetysaikana vuotanu tippaakaan.ap
Sitten aaaaahhhh, mikä autuus, ei menkkoja ikinä!!! Ihan parhaat pillerit!!
Olin kuin perseelle ammuttu karhu. Tosi pahan tuulinen koko ajan. Vuotoa tuli joka toinen viikko, ja alkavasta vuodosta kertoi inhottava selkäkipu. Mies sanoi että on muuten 100% ehkäsy.
Vaikka kuinka joku olisi sitä mieltä että kannattaa syödä rauhassa ennen kuin teho löytyy ja hormonit tasottuu. Veikkaan että olisin sillä tavalla rikkonut monta suhdetta.