Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotibileet: kokemuksia

Vierailija
11.06.2012 |

a) Antaako lupa teinille pitää kotibileet ilman valvontaa?

b) Pyytää naapuri vahtimaan perään?

c) Jäädä itse maisemiin?

Kokemuksia? Mitä voi tapahtua?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka on vastuussa niistä kakaroista kun ne ryyppää?

olenko minä vastuussa, vaikka olisin sadan kilometrin päässä mökillä?

Niin, onko huoltaja vastuussa kersoistaan - vaikka olisi tuhannen kilometrin päässä, siinäpä vasta kysymys.

Eli onko jokainen vanhempi vastuussa omista kakaroistaan, vaikka ne ryyppäisivät meillä?

Vierailija
2/14 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niiden teini piti bileitä, olivat myös kutsuneet poliisin. Kotoa varatettiin tavaraa, autotallin ovi murrettiin ja sieltä vietiin alkoholia yms. Kyseessä ei tosi ollut luvan kanssa pidetyt bileet, teini vaan oli kutsunut muutamia kavereita ryyppäämään kotiin, kun vanhemmat oli iltaa viettämässä muualla, mutta sana levisi ja paikalle tuli ihan hirveästi nuoria.

Antaisin luvan bileisiin vain, jos olisin itse lähistöllä ja voisin tarkastaa, ettei alkoholia käytetä. Toisaalta, nuoret ei välttämättä tahdo mitään bilenitä pitää, jos alkoholia ei saa juoda, enkä missään nimessä hyväksyisi sitä, että alaikäiset ryyppää meillä. Tai muuallakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2012 klo 23:34"]

Kokemuksia? Mitä voi tapahtua?

[/quote]

Lähinnä pahaa. Jotakin katoaa kuitenkin, joku hakataan tai sattuu onnettomuuksia.

Vierailija
4/14 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Melkoisia kokemuksia teillä! Itselläni vain hyviä kokemuksia. Ehkäpä ystäväpiirini koostuikin fiksuista nuorista. Ikinä ei mitään hajonnut eikä ne mitään panobileitä ollut! Kivaa yhdessäoloa, tanssimista jne. Viinaa ei juotu. Oltiin sen verran nuoria kuitenkin.

Vierailija
5/14 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii bilettää ja ryypätä myöhemminkin.

T: tiukkis-äiti, joka sai itse lapsena ryypätä ja riehua. (olen ollut mm. bileissä, missä koko kämppä laitettiin paskaksi - huonekalut ja kaikki tavarat. Kiltimmissäkin bileissä ryypättiin ja naitiin puolisammuksissa)

Vierailija
6/14 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitsyys menee, hauskaa on, kaveripiiri laajenee, tulee muistoja, jotka muistaa loppuelämänsä.

Miinuksena sitten voi sitten talo palaa, tulla teiniraskauksia, alkoholimyrkytys, tai kuolema.

Vierailija
7/14 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinat varastettu, joka paikka yrjölle, tupakalle ja viinalle lemusi.

Kiltti ja tunnollinen tyttö piti bileet

Vierailija
8/14 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitsyys menee, hauskaa on, kaveripiiri laajenee, tulee muistoja, jotka muistaa loppuelämänsä.

Miinuksena sitten voi sitten talo palaa, tulla teiniraskauksia, alkoholimyrkytys, tai kuolema.

Neitsyyden menetys alle 16-vuotiaana? Ja hauskaahan voi pitää ilman viinakin, ja pitääkin, alle täysi-ikäisyyttä.

Entä mikä vastuu mahtaa olla tämän alaikäisen vieraiden kunnosta? Siis, jos niitä aikuisia ei ole valvomassa? Tai miten ihmeessä voisi jättää naapurin valvomaan ja vastuuseen??? Kivaa naapureidenkin seurata alaikäisten ryyppäämistä ja sotkemista. Ei kyllä ole kaikki muumit laaksossa vanhemmalla joka toimii näin!

Vierailija
9/14 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitsyyden menetys alle 16-vuotiaana? Ja hauskaahan voi pitää ilman viinakin, ja pitääkin, alle täysi-ikäisyyttä.

No ei minua ainakaan se juopottelu ja neitsyyden menetys 16 vuotiaana omissa kotibileissäni haitannut yhtään (olen mies), ts. ei jäänyt traumoja lainkaan. Päinvastoin! ;)

Jokainen vanhempi toki kohdallaan mietii haluaako ottaa nuo jälkimmäiset riskit näin Facebookin kulta-aikana, kun on mahdollista kutsua vaikka 500 ihmistä "bilettämään" kotiinsa.

Itse en moista riskiä ottaisi - enkä ulkostaisi hommaa kyllä naapurillenikaan.

Vierailija
10/14 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/14 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko huoltaja vastuussa kersoistaan - vaikka olisi tuhannen kilometrin päässä, siinäpä vasta kysymys.

Vierailija
12/14 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/14 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi on itse tai hänen kaverinsa on ns. Koviksia, koulukiusaajia ja suosittuja nuorison keskuudessa jotka osaavat pitää yhdessä puoliansa, ei ole mitään hätää. Jos taas sinun on tarvinnut soittaa kouluun että meidän Miia haukutaan lehmäksi ja Taavia hakataan koulumatkalla niin ehdoton EI kotibileille! Itse pidin aikoinaan 16v-synttärit jossa vieraita noin 160. Säännöt olivat yksinkertaiset: Kaikkia jotka käyttäytyi huonosti tai rikkoi mitään vedettiin turpaan ja pyydettiin maksu. Lopputulos: yksi tuoli hajosi, rikkoja maksoi 35e ja lähti kotiin. Tumppeja tietty sai kerätä seuraavana päivänä maasta koska tuhkikset täyttyy tuolla väkimäärällä yllättävän nopeasti. Mutta bileet mahdollisti ainoastaan hyvä, luotettava ja tiivis kaveriporukka!

-bilemies vm.88

Vierailija
14/14 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekan kerran pitää kotibileet kun täytin 18, ei tapahtunut mitään sen kauheampaa kuin että terassin pöytäliinaan tuli pieni reikä. :D

Kavereiden kotibileissä olin useasti alaikäisenä eikä meillä ikinä hajonnut paikat, kukaan ei saanut alkoholimyrkytystä tms.

Voi toki johtua siitäkin, että bileissämme ei juuri poikia ollut.