Onko sinulla sadepäiviksi vedenpitävä ulkoilupuku?
Pystytkö pukeutumaan säänmukaisesti ja pitämään sisävaatteesi ja hiuksesi kuivina jos sataa kaatamalla vettä ja sinun pitää mennä ulos? Vai kastutko läpimäräksi? Minkä merkkinen ja hintainen asu sinulla on?
Kommentit (38)
Kun sataa en liiku minnekään. Jos kuitenkin on ihan pakko niin sateenvarjo riittää.
Kuten täällä tuo yksi taisi laittaakin, kunnon vedenpitävät puvut maksaa lähemmäs tonnin. Kannattaa katsoa oikeita merkkejä kuten Norronaa, Arcteryxia, Patagoniaa, Mammutia, Milletiä jne.
mulla ole tarvetta mennä ulos jos sataa paljon. Ja pienemmällä sateella riittää sateenvarjo (en tosin mene silloinkaan ulos jollei ole ihan pakko).
en keksi tosiaan mitään syytä lähteä ulos sateella. Pärjään sateenvarjon kanssa bussipysäkille saakka tai omalle autolle parkkipaikalle.
Ja niitä korkkareita on useita, kuten myös pikkumustia mekkoja,kuten myös takkeja on varmaan 30kpl (yksikään ei ole sadetakki)
No mutta myytiinkö sitä vedenpitävänä? Useimmat tuulipuvut ovat vain vettä hylkiviä, eikä niiltä voi odottaakaan kunnon sateen pitämistä.
Myyjä sanoi että se on tuulipuku ja katsoin että kangas on aika liukasta =vedenpitävää? ja siinä on lipallinen huppu. Miksi muuten tuulipukuun laitettaisiin huppu?
on ihan perinteinen keltainen sadetakki, mutta se on niin kömpelö ja hiostava päällä että harvoin käytän. Sitten on pari takkia, jotka kestävät tihkusateet ja siitä hieman rankemmat "normaalit" sateet suht hyvin, mutta kaatosateella tai pidempään normaalilla sateella ulkoillessa päästävät veden läpi. Sitten vaan kastun, se on vaan vettä.
Ja on minulla koirakin joka on ulkoilutettava säässä kuin säässä. Aika harvoin olen läpimäräksi kastunut kuitenkaan, vaikka ei varsinaista vedenpitävää takkia olekaan.
Erätukusta ostettu kuoripuku. On pitänyt hyvin kuivana ainakin omien ulkoilujeni ajan. Lasten kanssa tulee liikuttua pihalla sateellakin.
(en kyllä edes tiedä mitä eroa niillä on...)
Erätukusta ostettu kuoripuku. On pitänyt hyvin kuivana ainakin omien ulkoilujeni ajan. Lasten kanssa tulee liikuttua pihalla sateellakin.
No mutta myytiinkö sitä vedenpitävänä? Useimmat tuulipuvut ovat vain vettä hylkiviä, eikä niiltä voi odottaakaan kunnon sateen pitämistä.
Myyjä sanoi että se on tuulipuku ja katsoin että kangas on aika liukasta =vedenpitävää? ja siinä on lipallinen huppu. Miksi muuten tuulipukuun laitettaisiin huppu?
Olisikohan huppu sitä varten, että se lämmittää...? On minulla toppatakissakin huppu, vaikkei sitä sateella pidetä. Ja lapset käyttävät collegehuppareita...
olen joskus kastunut litimäräksi ja sitä kautta oppinut. Vaikka pyörämatkat onkin vain 15 min suuntaansa niin töihin mennessä ei kuitenkaan parane kastua aivan päästä varpaisiin.
Mulla on perussadevaatteet (sadetakki ostettu kirppikseltä ja housut monta vuotta sitten Prismasta) jos sataa kunnolla, yksi goretex-takki ja drymaxx-vaatteita, jos on vain sadekuuroinen ilma tai sataa tihkua.
en keksi tosiaan mitään syytä lähteä ulos sateella. Pärjään sateenvarjon kanssa bussipysäkille saakka tai omalle autolle parkkipaikalle.
Etkö sä ikinä halua käydä lenkillä, sienessä, marjassa, retkellä, mennä pyörällä jonnekin, käydä puistossa, tehdä pihatöitä tai muutenvaan ihan ulkoilla, vaikka sataisikin vähän?
Itse tosin olen aika ulkoilmahenkinen ihminen, mulla ei edes ole autoa vaan pyöräilen 20 km työmatkoja. Ehkä jollekin ajatus sateella ulkoilusta on yhtä epämukavaa tai epäluontevaa kuin mulle ovat kaikki tilaisuudet, joihin täytyy pukeutua hienommin. Yritän kyllä aina välillä kyädä shoppailemassa, mutta päädyn aina ostamaan jotain käytännöllistä. Alkaa tuntua typerältä jossain vaiheessa aina pistää rahaa epämukaviin kenkiin, joilla on vaikea kävellä ja päädyn ostamaan jotain, missä on goretexiä ja liukkaalla kalliolla pitävä pohja.
Etkö sä ikinä halua käydä lenkillä, sienessä, marjassa, retkellä, mennä pyörällä jonnekin, käydä puistossa, tehdä pihatöitä tai muutenvaan ihan ulkoilla, vaikka sataisikin vähän? Itse tosin olen aika ulkoilmahenkinen ihminen, mulla ei edes ole autoa vaan pyöräilen 20 km työmatkoja. Ehkä jollekin ajatus sateella ulkoilusta on yhtä epämukavaa tai epäluontevaa kuin mulle ovat kaikki tilaisuudet, joihin täytyy pukeutua hienommin. Yritän kyllä aina välillä kyädä shoppailemassa, mutta päädyn aina ostamaan jotain käytännöllistä. Alkaa tuntua typerältä jossain vaiheessa aina pistää rahaa epämukaviin kenkiin, joilla on vaikea kävellä ja päädyn ostamaan jotain, missä on goretexiä ja liukkaalla kalliolla pitävä pohja.
muuten liikun bussilla tai autolla. Jos sataa niin harrastan jotain sisäliikuntaa. Mulla ei ole oikeita lenkkitossuja ollenkaan, ainoastaan "streetkenkiä" esim addun superstarit jne. Korkkareita on paljon ja usko pois, että ne voivat olla myös mukavia.
Itse tosin olen aika ulkoilmahenkinen ihminen, mulla ei edes ole autoa vaan pyöräilen 20 km työmatkoja.
Sulla täytyy olla todella vedenpitävä ulkoilupuku jos pysyt oikeasti kuivana rankkasateessa 20 km pyöräilymatkan.
Itse tosin olen aika ulkoilmahenkinen ihminen, mulla ei edes ole autoa vaan pyöräilen 20 km työmatkoja.
Sulla täytyy olla todella vedenpitävä ulkoilupuku jos pysyt oikeasti kuivana rankkasateessa 20 km pyöräilymatkan.
Ei toi matka ole onneksi yhteen suuntaan kuin 10 km :)
Ja en mä ihan kuivana pysy jos sataa aivan kaatamalla, vaikka ulkoilupuku laadukas onkin, vähän silti saumoista vuotaa. Mut ei mitenkään kovin paljoa. Vaihdan paidan joka tapauksessa, niin ei se erityisemmin haittaa jos hartiat tai edestä on vähän kastuneet.
Jos kauhean kauan joutuu ulkona olemaan, niin oon ulkotöissä huomannut, että ei sen ekan parin tunnin jälkeen enää mitkään vähänkään käytetyt sadevaatteet pidä täysin. Mut on se olotila kuitenkin ihan eri, kuin jos olis ollut kokonaan ilman kunnon sadevaatteita.
Jos sateella pitää mennä ulos, otan sateenvarjon.
Tänään olisi todellakin ollut pyöräillessä käyttöä vedenpitävälle ulkoilupuvulle. Tuulipuku ei pitänyt yhtään rankkasadetta ja sade tuli läpi.
Sateenpitävä takki, huluilta päiviltä ehkä 7v sitten, oisko maksanu satasen. Housut prismasta icepeak 19e.
Lisäksi on goretex vaelluskengät, joita äytän sateella, timbwrland 79e stadiumin alesta