Kaunis Pieni Elämä -blogistin kesäloma-odotukset
Pienten lasten äidin realistisia odotuksia:
huoletonta joutenoloa, rauhallisia päiväunia,
hyvään kirjaan uppoutumista... joopa joo.
Kyllä saa blogisti äitiyden ja kodinhoidon kuulostamaan helpolta ja leppoisalta.
Kommentit (10)
mutta tuollaistahan se kotiäidin oleilu on, ihanaa. Haikeana sitä muistelen. t. viiden lapsen työssäkäyvä äiti
on ihan asennekysymys ja ainakin meillä kesälomat olivat varsin leppoisia ja rentouttavia myös silloin kun lapset olivat pieniä.
Mulla on viisi lasta ja ihan hyvin toteutuu meilläkin tuo
Ei vaan pysty. Haaveilen, että sitten voisin lukea kirjaa lasten valveillaoloaikana kun ovat teini-iässä.
t. usean lapsen työssäkäyvä äiti
mutta tuollaistahan se kotiäidin oleilu on, ihanaa. Haikeana sitä muistelen. t. viiden lapsen työssäkäyvä äiti
päiväuniaikaan tai kun lapset leikkivät pihalla, tai kun lapset leikkivät sisällä.
vai eikö miehesi osallistu arkeen edes lomallaan?
En blogia seuraa, joskus olen kurkannut. Toiveet kuulostavat hyviltä ja järkeviltä mielestäni. Itse ainakin ehdin kesällä varmasti lukea todella monta kirjaa mutta kirjat ovatkin itselleni intohimo. Olen yhden lapsen äiti ja töissäkin käyn, mutta onhan kesällä myös lomaa (jona aikana lapseni kotona). Puoliso hoitaa meillä paljon kotihommia ja lasta myös. Olen lukenut lapseni syntymän jälkeen varmaan enemmän kuin ennen. Tietenkään enää ei voi lukea päivää putkeen niinkuin joskus ennen mutta kyllä sitä silti ehtii.
Blogiin ei tietenkään kirjoiteta kaikkea. Kai sitä on välillä kiire muutakin puuhaa mutta voihan lapsien kanssa nukkua päiväunia, lukea kirjaa ja olla jouten vaikka lapsen kanssa. Meillä ainakin ollaan usein jouten, istutaan lapsen kanssa sängyllä ja luetaan ihania kirjoja, mennään metsäretkelle, hiekkalaatikolle, kaupungille ja syödään mansikoita puistonpenkillä...
Harmi, että sulla ei ole mukavaa kotona perheesi kanssa.