Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ehkä hassu kysymys matkustamisesta ja rahasta

Vierailija
09.06.2012 |

Olen lähdössä koululaisen kanssa kahdestaan pienelle ulkomaanmatkalle. Sattumalta tuli mieleen, että entäs jos luottokorttiin tulee joku toimintahäiriö. Pitäiskö olla käteisenä vaihdettuna rahaa niin paljon että varmasti riittää? Yleensä kun matkustaa, megessä on myös joko mies tai työkavereita, ja aina olis joku tuttu lähellä, jos luottokorttiin tulis toimintahäiriö, joten olen yleensä ottanut käteistä mukaan aika vähän. Pitäiskö ihmisellä tämän takia olla kaksi luottokorttia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleensä rahaa mukana. Ja parit kortit.

Vaihdan kentällä hieman paikalliseen valuttaan, jos siellä ei ole euroja läytössä.

Kortit mukana vain varalla.

Käteistä siis mukana.

Vierailija
2/7 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jonkinlainen käteiskassa, mutta siinäkin on riskinnsä kun käteistä kuljettelee.

Mulle on kerran sattunut ulkomaanmatkalla, että kortti ei toiminutkaan. Siis koko matkan aikana. Ei se kauhean yleistä ole, ainakaan länsimaissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan Euroopassa, kaikkialla on kortit toimineet, viimeistään sitten automaatit.

Tosin mulla on kaksi korttia, mutta uskaltaisin yhdelläkin lähteä.

Mun käsittääkseni kortilla saa sitten myös pankkien tiskeiltä rahaa silleen manuaalisesti, jos kaikki menee pieleen, en tosin ole joutunut koskaan kokeilemaan.

Tero

Vierailija
4/7 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vähintään kerran vuodessa tapahtuu tilanne, jolloin kortti ei käy vaikka ei ole mitään syytä.

Yhden kerran, ihan muutama vuosi sitten, amexin kanssa kävi niin että kaupan kassalla ei mennyt läpi, myyjä soitti amexiin ja sitten myyjä sanoi mulle jotain saksaksi ja ennen kuin edes tajusin mitä sanoi, oli saksinut kortin halki.

Onneksi paikan vastaava tuli nopeasti siihen, joka puhui englantia, soitettiin uudestaan amexille ja myyjä oli jonkun numeron sanonut väärin ja mun kortilla tietty oli myyntilupa.

Me oltiin autolla matkalla ja en voinut sanoa missä olin seuraavana päivänä, saati sitten esim 3 pv päästä.

Oli perjantai-ilta ja kortti halki.

No, mulla on aina toinen kortti, nykyään yht 3 luottokorttia lompakossa ja samoin miehellä 2.

Sellaista tilannetta ei ole vielä tullut vastaan ettei mikään kävisi.

Aina kortit, käteistä, jemmakassa mukana.

Vierailija
5/7 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole käynyt mielessäkään, että pitäisi olla kaksi korttia.

Mukana on käteistä sekä yksi luottokortti ja niillä olemme pärjänneet varsin hyvin.

Vierailija
6/7 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joskus on kyllä sattunut niin, että kortti ei ole toiminut. Kerran jopa Ruotsissa!

Vierailija
7/7 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joskus on kyllä sattunut niin, että kortti ei ole toiminut. Kerran jopa Ruotsissa!

ainakin visalla, mutta kyllä se sitten aina hetken päästä alkaa toimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme