Vedettiin sitten matto jalkojen alta ja urakalla
Mulla loppui edellinen työ vko sitten ja en ole työkkäriinkään ilmottautunut kun uuden työn piti suullisen sopimuksen mukaan alkaa ensi ke.
Kävin kys työhön haastattelussa huhtikuussa, hain kesäkuuksi töitä ja mahd syksyllä jatkoa.
Sain paikan.
Kunnes soittivat tuossa muutama vko sitten ettei töitä oliskaan koko kesäkuuksi vaan n.2vkoksi.
No, asia ok, teen sen mitä tarjolla on ja kesäsuunnitelmat ym sen mukaan.
No, tänään tuli tuossa pari tuntia sitten tekstiviesti ettei töitä oliskaan ollenkaan tälle kuulle ainakaan.
No, se niistä kesäsuunnitelmista ja jos olisin tiennyt aiemmin tänään tai tällä vkolla niin olisinpa hoitanut työkkärinkin sitten alta pois, se "ilo" on nyt sitten ma-aamusta edessä.
Tuloni olleet vikat 10kk todella pienet kun työ joss aolin on huonosto palkattua ja vkotyömäärä 30h, sen mukaan sitten tämä alkava ansiosidonnainenkin sitten:((
Olimme laskeneet että nettoan hyvin kun olen nyt 2 vkonloppua ja 3 juhannuspyhää töissä mutta sepä kariutui nyt sitten sekin.
Syksy näytätä myös erittäin mustalta koska alani työpaikat ei huoli minua "väärän" suuntautumisen takia töihin (vaikka olen siis valmistunut ja pätevä+9v työkokemus), tämä hlöstöfirma jonka alaisuudessa nyt olin ei toimi joten sen ikeen alle en enää mene ja nyt tämä sitten.
Tunnen olevani mustaakin mustemmassa kuilussa mitä työelämän suhteen tulee, en näe valoa enkä toivoa missään enkä yhtään.
Ihan taatusti olen vielä syyskuussakin työtön kuten viimevuonnakin.
En jaksa enää, en todellakaan jaksa:´´(
Kommentit (30)
käännänkin veistä haavassa niin totean silti että kannattaa opiskella alaa jolla on töitä -eikä sellaista jolla saa -heh- "toteuttaa itseään" tms.
Toivon toki että löydät koulutustasi vastaavaa työtä.
Ensi kerralla ilmoittaudut välittömästi työkkäriin vaikka olisi kirjallinenkin työsopimus...
Ja tällä alalla jos missä on työtä, mutta sitä ei näköjään vain ole minulle. Varsin perverssi tilanne, että ala sahaa omaa oksaansa sulkemalla pois pätevän alan koulutksen saaneen hlön jolla vielä 9v työkokemus työstään ja miksi, vain siksi etten aikoinani lukenut ½v pätkää tiettyä suuntautuneisuutta vaan jotakin toista josta oletin myös olevan hyötyä alallani. Ja siitä on ollutkin koska lasten-ja nuorten parissa on erittäin paljon henkisistä ongelmista kärsiviä lapsia.
ap
ap
käännänkin veistä haavassa niin totean silti että kannattaa opiskella alaa jolla on töitä -eikä sellaista jolla saa -heh- "toteuttaa itseään" tms.
Toivon toki että löydät koulutustasi vastaavaa työtä.
paitsi jos olet sosionomi, jolloin tilanne on menetetty. Laki on niin huonosti tehty.
Siinä tapauksessa älä hae lastentarhanopettajan töitä, vaan muita sosionomin paikkoja. Tai ryhdy perhepäivähoitajaksi.
ja työttömyysturva alkaa siitä ekasta työttömyyspäivästä, vaikka menisit itse varmistamaan asian työkkäriin vasta tiistaina.
Toisaalta et ole pätevä siihen työhön, johon koko ajan olet jo vuoden verran halunnut mennä. Siksi ei löydy riittävästi tunteja, koska et viitsi pätevöityä vaan roikut määräaikaisissa. Ei se pätevyys ole mikään epäolennainen juttu vaan tehtävissä aidosti vaadittava asia.
ja työttömyysturva alkaa siitä ekasta työttömyyspäivästä, vaikka menisit itse varmistamaan asian työkkäriin vasta tiistaina. Toisaalta et ole pätevä siihen työhön, johon koko ajan olet jo vuoden verran halunnut mennä. Siksi ei löydy riittävästi tunteja, koska et viitsi pätevöityä vaan roikut määräaikaisissa. Ei se pätevyys ole mikään epäolennainen juttu vaan tehtävissä aidosti vaadittava asia.
Jälkikäynti ei riitä, mutta etukäteen voi ilmoittautua. Netti-ilmoituksen jälkeen on muistaakseni viikko aikaa käydä työkkärissä.
Karenssi alkaa siitä päivästä kun on ilmoittautunut työttömäksi ainakin nettipalvelussa.
tätä samaa asiaa nyt koko kevään, luulis että tässä ajassa olisit jo saanut asiasi järjestykseen. Ei heru sympatiaa.
ja työttömyysturva alkaa siitä ekasta työttömyyspäivästä, vaikka menisit itse varmistamaan asian työkkäriin vasta tiistaina. Toisaalta et ole pätevä siihen työhön, johon koko ajan olet jo vuoden verran halunnut mennä. Siksi ei löydy riittävästi tunteja, koska et viitsi pätevöityä vaan roikut määräaikaisissa. Ei se pätevyys ole mikään epäolennainen juttu vaan tehtävissä aidosti vaadittava asia.
Jälkikäynti ei riitä, mutta etukäteen voi ilmoittautua. Netti-ilmoituksen jälkeen on muistaakseni viikko aikaa käydä työkkärissä. Karenssi alkaa siitä päivästä kun on ilmoittautunut työttömäksi ainakin nettipalvelussa.
Onko sinulla ihan uutta tietoa, vielä 2 vko sitten oli reilusti yli viikko aikaa käydä ja silti työttömyys katsottiin alkaneeksi ilmoittautumispäivänä. Kaikilla ei ole karenssia.
Sellainenkin pikkuseikka nyt kismittää, että peruin ensivkon hammaslääkäriaikani jonka sain lohjenneen hampaan hoitoon 2kk sitten koska se aika olisi ollut ekan työpäivänä aamuna eli en olisi sinne oikein viitsinyt/voinut silloin mennä.
Ja uuden ajan sain elosyyskuun vaihteeseen, ja ihan turhaan koko peruminen :(
Joo-o, aina on olemassa särkypäivytys yms mutta on se silti tosi hanurista että turhaan peruin jo maaliskuussa saadun ajan ja hampaasta iso pala poissa. Olen ihan heittopussi stana, arvoton heittopussi:´´(
ap
30h vkotyöaikani ei johtunut mistään epäpätevyydestä tms koska pätevä alalle olen.
ap
ja työttömyysturva alkaa siitä ekasta työttömyyspäivästä, vaikka menisit itse varmistamaan asian työkkäriin vasta tiistaina.
Toisaalta et ole pätevä siihen työhön, johon koko ajan olet jo vuoden verran halunnut mennä. Siksi ei löydy riittävästi tunteja, koska et viitsi pätevöityä vaan roikut määräaikaisissa. Ei se pätevyys ole mikään epäolennainen juttu vaan tehtävissä aidosti vaadittava asia.
vuosia sitten mutta ei se ole sitä mitä jaksaisin tehdä seur30v tai edes joitakin vuosia.
En jotenkin näe itseäni kotona 4-5 pienen kanssa aamu7 ja alkuilta17.30 välisen ajan, kaikkeen siihen nähden mitä homma vaatii niin palkkatasokin on tosi surkea. Ja tulisi kodin korjaus-ja remppahommia ennen pitkää kun pinnat kuluu yms.
Ja kaipaan muitakin haasteita kuin sitä mitä kotiäitivuosina oli omien lasteni kanssa.
Tosin enpä taida olla enää asemassa jossa voisin töitäni yhtään valita tai edellyttää edes sitä että siinä työssä kovin hyvin viihtyisin..
ap
oletko mielenterveys suuntautunut lähäri?
Hoitoalalla on edelleen hyvin tyypillistä kyykyttäminen ja hyväksikäyttö
Olisi varmaan jo aika alkaa ymmärtää, että suullisia sopimuksia tärkeissä asioissa ei missään tapauksessa pidä tehdä. Milläs siellä työkkärissä sen suullisen sopimuksen todistat?
Sua on petetty, pidä oikeuksistasi kiinni.
Vanhainkotiin? Kehitysvammaisten tms. hoitokotiin?
En ole perheellinen enkä omista omaa asuntoa ja kaiken lisäksi nuori poikanen vielä, mutta kerron hieman omasta elämästäni. Valmistuin työttömäksi ja kun oman alan töitä ei löytynyt menin tehtaalle töihin. Tykkäsin työstäni ja parissa vuodessa olin firman all around mies. Aikani nielin kaiken paskan mitä pomot anto (sihteerinä pomon vaimo, työnjohtajana pariskunnan lapsi joka oli epäonnistunut omassa elämässään ja säälistä antaneet töitä omasta puljustaan) ja totesin elämäni valuvan hukkaan jos jatkan samalla mallilla. Vaihdoin paikkakuntaa ja lähdin sitten 4 vuoden jälkeen opiskelemaan uutta alaa ammattikouluun ja teen samlla töitä tehtaassa jossa lähtöpalkka on jo sama kuin edellisen puljun (from 7,28 to 9,40) viimeisin palkka. Eli asiaan palatakseni, mieluista töytä löytyy varmasti paremmalla palkalla mikäli olet valmis muuttamaan työn perässä. Paskassa ei oo pakko rämpiä, vaikka en tuota viisautta voi vanhuuteni piikkiin laittaa sillä olen vasta 23v, mutta maalta kotosin, joten tiedän paljon raskaasta työstä ja tilanteesta jossa pelkät lapsilisät ovat ruokapöydässä, eikä lapsien tillä odottamassa 18 vuotis synttäreitä.
Jälkikäynti ei riitä, mutta etukäteen voi ilmoittautua. Netti-ilmoituksen jälkeen on muistaakseni viikko aikaa käydä työkkärissä. Karenssi alkaa siitä päivästä kun on ilmoittautunut työttömäksi ainakin nettipalvelussa.
Onko sinulla ihan uutta tietoa, vielä 2 vko sitten oli reilusti yli viikko aikaa käydä ja silti työttömyys katsottiin alkaneeksi ilmoittautumispäivänä. Kaikilla ei ole karenssia.
Sähköisestä ilmoittautumisesta on viikko aikaa käydä työkkärissä.
Jollei käytä tunnistuspalvelua pitää ilmoittautua viimeistään ensimmäisenä työttömyyspäivänä.
Kaikilla on omavastuuaika, vähintään viisi päivää.
Ei minusta ole vanhuksia hoitamaan, eikä kehitysvammaisia, ei vain kiinnosta ja tod raskasta työtä joten kunnia heille jotka sitä jaksaa ja kokevat sen vieläpä mielenkiintoisena.
Koulunkäyntiohjaajan bruttopalkka on 1000-1500e/kk riippuen siitä onko tuntimäärä 24 vai 30h, ei sillä perheellinen ja tässä tapauksess asuntolainainen (maltillinen summa) elä kun otetan liiton maksut, verot, työmatkakulut yms pois.
ap
Vanhainkotiin? Kehitysvammaisten tms. hoitokotiin?
että miksi ihmeessä olet suuntautunut opinnoissasi sellaiseen, mikä sua ei kiinnosta? Niin muutkin joutuvat uudestaan opiskelemaan, jos eivät ole aikoinaan opiskelleet sitä mitä haluavat työkseen tehdä. Vaihda ammattia tai hommaa se pätevyys siihen mihin nyt väenvängällä haluat. Kuinka kauan sä muuten meinaat tätä asiaa vielä täällä palstalla itkeä, kun voisit oikeesti jotain järkevää tehdä elämälles, ihan itse?
En ymmärrä, miksi et tehnyt niin.