Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olisi hyvä summa sukulaistytölle lastenhoidosta?

Vierailija
07.06.2012 |

Tulee meille kolmeksi viikoksi (asuu toisel puolen suomea). On yksin lasten kanssa 5-8h/pv lapset 4 ja 7v. Mikä olisi sopiva könttä summa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai osta karkkipussi.

Vierailija
2/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku tonni olis kohtuullinen, tai vähintään 800e? Riippumatta siitä, montako tuntia niitä töitä päivässä on, tyttö on teillä kuitenkin koko ajan ja sikäli periaatteessa "töissä", ei 3 viikkoon pääse tekemään mitään omia tärkeitä juttujaan, näkemään kavereitaan tms...ja lapset tuskin illallakaan antavat hänen olla kovin omissa oloissaan.

Mulla ei ainakaan olis pokkaa moista teettää millään parillasadalla eurolla, oli kyseessä minkä tahansa ikäinen tyttö tai vaikka olisi miten sukulainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tuleeko muuten vaan lomailemaan? Siinäpä se ero. Jos tämä nuori on tulossa muuten vaan lomailemaan, ja olette sopineet että hän samalla sitten hoitaa lapsia (eli maksaa ylläpitonsa työllään), niin korvaus voi olla ihan nimellinen tyyliin 50€, ja jos mitä ulkona käytte niin hänen menonsa maksatte samoin kuin omienne.

Jos taas nuori on pyydetty varta vasten hoitamaan lapsianne, pitäisi sitten maksaa ihan käypä korvaus, olisiko se sitten 100€/viikko tms, jos ei nuoren puolelta ole palkkatoivetta kuulunut. Lisäksi pitäisi maksaa samalla tavalla ulkona syömiset yms, kuin toisessakin vaihtoehdossa.

Vierailija
4/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas nuori on pyydetty varta vasten hoitamaan lapsianne, pitäisi sitten maksaa ihan käypä korvaus, olisiko se sitten 100€/viikko tms, jos ei nuoren puolelta ole palkkatoivetta kuulunut. Lisäksi pitäisi maksaa samalla tavalla ulkona syömiset yms, kuin toisessakin vaihtoehdossa.

Musta kyllä 300 e on aika nimellinen korvaus siitä, että joku tulee varta vasten kolmeksi viikoksi hoitamaan toisen lapsia ja pistää siksi ajaksi oman elämänsä ihan tauolle.

Vierailija
5/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eivät halunneet yksin kotiin jättää. Tämä kolmas vk on meillä oikeasti tarvetta hoitajalle ja sitä varten kysyttiin meille.. nämä 2vk saa nuorempikin päikystä lomaa.

Vierailija
6/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan seitsemästä hoitopäivästä (5h/päivä) könttä 150€. Tuntihinnaksi tulee 6€.

Hoidokkeja kaksi, 7 ja 10 vuotiaat.

Tutun tyttö saa 9v vahtimmisesta 120€/ viikko

ja 3 vuotiaan hoidosta 150€/viikko.

Itse olen hoitanut naapurin lapsia 15 kesäisenä ja sanoisin että lyhyeksi olisi hoito jäänyt jos ihan orjatyöksi olisi laitettu.

Vierailija
7/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piikomassa voi.

Voihan helvetti.

250 €/vko voisi olla kohtuullista.

Vierailija
8/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ihan tosissanne? Siis noin järkyttäviä palkkoja lastenhoitamisesta, ja tässä ap:n tapauksessahan siis tytön ylläpitokustannukset (ruoka, asuminen jne) tulisi myös tämän perheen maksettaviksi?

Itse muistan n. 10 vuotta sitten hoitaneeni sukulaisten lapsia (4-v ja 10-v) täysipäiväisesti 7.45-16 noin 3 viikon ajan. Lisäksi työhön kuului myös siivoamista (ihan yleisen järjestyksen ylläpitäminen, imurointi, tiskaus, järjestely, ruoanlaittamista). Sain muistaakseni yhteensä 100 euroa, siis yhteensä kaikista 3 viikoista! Ja kaiken lisäksi asuin aina muualla kuin tämän perheen luona, tulin "töihin" aina kotoani.

Vierailija
9/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikoksi yksin on vastuutonta, mutta joku viisi tuntia päivässsä on vähän eri juttu.

Mutta nelivuotiaan vahtiminen on sen verran vastuullista, että ihan oikea palkka minusta olisi paikallaan.

Omille lapsille maksaisin esim vitosen tunti, ja max 8 tunnin päivinä se tekisi 600 euroa. Ja tuntihinta olisi silti aika halpa.

Vierailija
10/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kahden viikon työstä 600eur ja hoidettavana 8v tyttö...

Vierailija
11/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..lasten kanssa ja 15 euroa/tunti silloin, kun vanhemmat ovat paikalla.

Vierailija
12/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukapa aikuinen saa noita summia PUHTAANA KÄTEEN ???

asunnosta, työmatkoista, ruuasta, vedestä, sähköstä yms EI TARVITSE MAKSAA !

mäkin olen hoitanut lapsia ja aina ihan vaan kokemuksesta, ilosta ja sukulaisten AUTTAMSIHALUSTA!

ei ole todellakaan tullut mieleen vaatia ammatti-ihmisen palkkoja..

AP ei tuo ole kannattavaa, halvemmalla pääset, kun viet 4v tarhaan, jouduthan sinne maksamaan kuitenkin kuukuden maksun.

ja kuinkas monet jättää 7v yksin kotiin ????

kyllä useampi JOUTUU, kun ei ole hoitoapaikka....

itse kotona hoidan omaa 7v ja siinä sivussa hänen kavereitaan TÄYSIN ILMATTEEKSI JA SYÖTÄNKIN HEITÄ KAIKKIA, EIKÄ TODELLAKAAN OLE edes käynyt mielessä vaatia vanhmmilta mitään korvaukseksi ! niin ja olen KOULUTUKSEN saanut hoitaja

Vierailija
13/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaja vain hoitaa lapset ja lämmittää valmiin ruuan jne. Jos hoitaja voi muut ajat tehdä mitä haluaa tai perhe vie hauskoihin tapahtumiin, uimaan jne niin mielestäni korvaus voi olla hyvin pieni.

Jos taas hoitaja siivoilee, katsoo ehkä lapsia illallakin että vanhemmat saa hetken omaa aikaa jne eli ahkeroi tosissaan niin silloin korvauksenkin tulisi olla huomattavasti isompi mitä ensimmäisessä tapauksessa.

Vierailija
14/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan n. 10 vuotta sitten hoitaneeni sukulaisten lapsia (4-v ja 10-v) täysipäiväisesti 7.45-16 noin 3 viikon ajan. Lisäksi työhön kuului myös siivoamista (ihan yleisen järjestyksen ylläpitäminen, imurointi, tiskaus, järjestely, ruoanlaittamista). Sain muistaakseni yhteensä 100 euroa, siis yhteensä kaikista 3 viikoista! Ja kaiken lisäksi asuin aina muualla kuin tämän perheen luona, tulin "töihin" aina kotoani.

Kaiken lisäksi? Parempihan se tytön kannalta olisi jos voisi tulla töihin kotoaan, saisi illat ja viikonloput viettää vapaa-aikaa niinkuin tykkää ihan vapaana! Tyttö tuskin maksaa itse ruokaansa tai asumistaan myöskään kotonaan, joten mielestäni ne ovat ihan se ja sama hänen kannaltaan vaikka ne tarjottaisiinkin.

Vierailija
15/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 kuukaudesta. Kaksi lasta ja siivousta ja ruuanlaittoa, mutta kysymys on ihan oikeasta piikomisesta siivousvelvollisuuksineen ja itse halusi ottaa homman tosisaan ja maksan sen mukaan.

Vierailija
16/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en maksaisi mitään. Saahan tyttö ilmaisen asunnon ja ruuan koko ajalta. Sen lisäksi hyötyy vielä tulevaisuutta silmälläpitäen saamalla hyvää kokemusta lastenhoidosta ja vastuunotosta.

Jos olisin itse hoitamassa niin silloin vaatisin palkkaa vähintään 20 euroa tunti. Tietenkin yöpyisin myös hotellissa isäntäperheen kustantamana ja söisin ravintolassa. Hehän saisivat ainutlaatuisen tilaisuuden nauttia minun palveluksistani.

Vierailija
17/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukapa aikuinen saa noita summia PUHTAANA KÄTEEN ??? asunnosta, työmatkoista, ruuasta, vedestä, sähköstä yms EI TARVITSE MAKSAA ! mäkin olen hoitanut lapsia ja aina ihan vaan kokemuksesta, ilosta ja sukulaisten AUTTAMSIHALUSTA! ei ole todellakaan tullut mieleen vaatia ammatti-ihmisen palkkoja.. AP ei tuo ole kannattavaa, halvemmalla pääset, kun viet 4v tarhaan, jouduthan sinne maksamaan kuitenkin kuukuden maksun. ja kuinkas monet jättää 7v yksin kotiin ???? kyllä useampi JOUTUU, kun ei ole hoitoapaikka.... itse kotona hoidan omaa 7v ja siinä sivussa hänen kavereitaan TÄYSIN ILMATTEEKSI JA SYÖTÄNKIN HEITÄ KAIKKIA, EIKÄ TODELLAKAAN OLE edes käynyt mielessä vaatia vanhmmilta mitään korvaukseksi ! niin ja olen KOULUTUKSEN saanut hoitaja

Säästäväiselle asuntolainattomalle saa maksaa vähemmän kuin tuhlailevalle vuokra-asukkaalle, koska kulut ovat erilaiset.

Vierailija
18/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä "tienaa ja tutustu" -paikkoja. Hänelle tuntipalkaksi tulee noin 6 eur / h. Minusta tuntuisi kohtuulliselta maksaa 4-vuotiaan hoidosta saman verran. Se on kuitenkin ihan täyspäiväistä työtä. Olin itse ihan puhki, kun viime kesänä hoidin sisareni 4-vuotiasta lasta yhden illan. Vaikka minulla onkin omia lapsia (nyt jo teini-ikäisiä), niin vieraan lapsen hoitaminen on raskaudeltaan ihan eri luokkaa kuin omien, varsinkin kun omat lapset eivät ole enää hänen ikäisiään eli hän ei mene vain omien lasten mukana leikeissä.

Sille en panisi paljonkaan painoa, että tyttö asuu teillä. Ei hän maksa ruuastaan ja asumisestaan kotonaankaan.

Vierailija
19/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 eurolla kunnallisessa hoitopaikassa, niin MIKSI IHMEESSÄ pitäisikin maksaa vaikka tuo 600 euroa 3VKOSTA teinityttösen hoivissa??!? Eijymmärrä...

Vierailija
20/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä se 14v tietää erittäin hyvin, että vanhemmat ovat lapsista vastuussa, ei hän. Ja jos ei makseta palkkaa, ei synny myöskään työsuhdetta ja siten työsuhteeseen liittyvää vastuuta lapsista. Ei ne kerrostalopihojen 14v ikäiset ole vastuussa siitä, mitä naapureiden lapsille tapahtuu eikä toiselta puolelta Suomea oleva sukulaistyttö ole vastuussa isäntäperheen lapsista, jos hänelle ei siitä vastuusta makseta. Jos tyttö on fiksu, vie hän lapset rannalle, ottaa rauhassa aurinkoa ja nauttii elämästään. Hänhän on lomalla sukulaisissa, ei töissä. Miksi siis toimia kuin olisi hoitaja.