Onko teistä ok, jos mies on edelleen yhteydessä eksäänsä?
Erosta vuosi, ei lapsia. Laittavat toisilleen muutamia kertoja kk sähköpostia + soittelevat.
Kommentit (17)
Jos erotaan niin erotaan sitten kunnolla. Paskaaks sitä sitten sen jälkeen enää mitään jaarittelemaan. Tää on mun mielipide ja näin olen myös elänyt, samoin nyksäni.
8 vuotta aikaa, ja soittelivat silloin tällöin. Ihmettelin sitä, miehen mukaan turhaan, olin vain sairaalloisen mustasukkainen. Vuoden kuluttua ilmeni, että ovat panneet koko ajan, ja mies jätti minut palatakseen eksänsä luo.
Oikeasti, jos se uusi on tärkeämpi, niin ihan sama miksi pidetään yhteyttä, se yhteydenpito lopetetaan jos se häiritsee nykyistä, jonka pitäisi olla tärkeämpi kuin se eksä. Näin yleisohjeena.
Se oli varsinainen teiniromanssi, päättyi aika pian yo-juhlien jälkeen.
He pitävät edelleen yhteyttä, soittelevat joskus, exä käy perheineen miehen äidillä kylässä jne. enkä pidä sitä omituisena. Katson ihmissuhteita suurempina asioina kuin pelkkinä seksisuhteina, joten yhteydenpido exään on muuta kuin naimista.
joskus viestitellään.
Ja todellakaan en ottaisi takaisin, enkä panis. Mutta vietettiin monta vuotta yhdessä aikoinaan, joten kivahan se on vaihtaa kuulumisia. Yhteisiä kavereita meillä ei ole.
Ei tuo pari kertaa kuukaudessa ole mun mielestä mitenkään paha. Eri juttu jos alkaisivat soitella viikoittain tai nähdä usein jne. En tiedä. Oikeastaan se on niin eri asia jokaisen kohdalla miten exänsä/exiensä kanssa on yhteydessä, miten ja milloin jne. Joillakin on lapsia, toisilla huonot välit, kolmansilla ystävyys säilynyt ja sitä rataa. Ei mun mielestä voi sanoa että exät on exii ja niihin ei saisi olla yhteydessä. Jos asia häiritsee niin tottakai siitä pitää puhua.
mulla liian huono itsetuntó kestääkseen moista.
Muuten asialla ei ole mulle merkitystä, mutta heillä on yhteiset lapset ja on todella kurjaa että eksän kanssa ei voi pitää yhteyttä ollenkaan, kaikki on hoidettava suoraan lasten kautta.
Ja mainittakoon että tämän miehen eksän kanssa meni ihan hyvin alunperin, mutta kun esikoisemme syntyi se oli eksälle liian kova paikka ja hän lopetti itse sekä kielsi mieheltä kaikenlaisen yhteydenpidon, jopa sillä uhalla että jos mies ottaa yhteyttä niin lapset eivät enää luoksemme tule.
:(
Muuten asialla ei ole mulle merkitystä, mutta heillä on yhteiset lapset ja on todella kurjaa että eksän kanssa ei voi pitää yhteyttä ollenkaan, kaikki on hoidettava suoraan lasten kautta.
Ja mainittakoon että tämän miehen eksän kanssa meni ihan hyvin alunperin, mutta kun esikoisemme syntyi se oli eksälle liian kova paikka ja hän lopetti itse sekä kielsi mieheltä kaikenlaisen yhteydenpidon, jopa sillä uhalla että jos mies ottaa yhteyttä niin lapset eivät enää luoksemme tule.
:(
Niin ja nuoruuden heiloja saa puolestani tavata, on joskus jonkun kanssa kaljoilla käynytkin.
jos hän EI ole yhteydessä entiseen kumppaniinsa.
Itse pidän yhteyttä kahteen eksääni, mieheni yhteen. Toinenkin hänellä olisi, mutta hoitivat eron niin huonosti, että nainen ei pysty vieläkään olemaan yhteydessä vaikka erosta alkaa kohta olla jo 20 vuotta. Tämä on osittain myös mieheni syytä, mutta hän on kyllä sittemmin tehnyt parhaansa korjatakseen tilannetta.
Eksäni ovat tärkeimpiä ystäviäni mieheni jälkeen. He tuntevat minut parhaiten ja ovat muutenkin hienoja ihmisiä - olenhan joskus halunnut jopa seurustella heidän kanssaan.
jos hän EI ole yhteydessä entiseen kumppaniinsa.
Itse pidän yhteyttä kahteen eksääni, mieheni yhteen. Toinenkin hänellä olisi, mutta hoitivat eron niin huonosti, että nainen ei pysty vieläkään olemaan yhteydessä vaikka erosta alkaa kohta olla jo 20 vuotta. Tämä on osittain myös mieheni syytä, mutta hän on kyllä sittemmin tehnyt parhaansa korjatakseen tilannetta.
Eksäni ovat tärkeimpiä ystäviäni mieheni jälkeen. He tuntevat minut parhaiten ja ovat muutenkin hienoja ihmisiä - olenhan joskus halunnut jopa seurustella heidän kanssaan.
Mä olen ihan samaa mieltä :)
Jos näkisin miehen exän ongelmaksi, niin veikkaan että suhteessa olis sit joku sellainen ongelma, mitä ei poisteta pelkästään sillä että kiellän miestä pitämästä yhteyttä exäänsä.
Näen mäkin omaa exääni viikoittain. Ei mulla silti mitään halua ole palata hänen kanssaan yhteen, saati paneskella.
Tää on kuitenkin hyvä tapa testata uusia kumppaneita että onko kyseessä tolkun ihminen, jolla itseluottamus kunnossa, vai joku mustasukkainen kilari.
Itse olen nyt kihloissa miesystäväni kanssa. Itsellä ollut huono menneisyys enkä ole yhdenkään exäni kanssa väleissä oikeastaan. Nykyinen kumppani taasen on jokaisen exänsä kanssa väleissään joten sitä on vaikea ymmärtää. Noh yritin ymmärtää asiaa, vaan sattuipa kerrak vastaan tapaus jossa yksi exä laitteli hänelle vieläkin pusuhymiöitä ja viestejä kuten että "olet rakas! Nähdään joskus!" Ja lähetteli jopa kuvia itsestään pelkillä rintaliiveillä. Sellaista en alkanut katsella. Toinen hänen existään haukkui minut ihan pystyyn. Tämäkin tapahtui niin että ensin nyksäni sanoi menevänsä onnittelemaan häntä synttäreistä, mutta oikeasti jäikin kiinni valheesta, ja oli menossa kaljalle baariin exänsä kanssa vain kuullakseen exänsä haukut minusta. En voi vieläkään käsittää tätä. Meillä on perheenalkua tulossa, ja tämä exä olikin siitä sanonut että "tällaisen läskin kanssa hän suunnittelee perhettä." Joten hyvin vaikea sanoa katsoisinko tämän perusteella exien yhteydenpidot hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Jos erotaan niin erotaan sitten kunnolla. Paskaaks sitä sitten sen jälkeen enää mitään jaarittelemaan. Tää on mun mielipide ja näin olen myös elänyt, samoin nyksäni.
Näin täälläkin.Tosin mua ei kiinnostais edes pettäjän kanssa olla tekemisissä. No toinen exä ei pettäny mutta jos ei seura kelvannu silloin niin hittooko sitä eron jälkeen olla mitään frendei.
Jos olisi ollut yhteyksissä erosta asti ja avoimesti niin ok. Jos nyt melkein 20v myöhemmin alkais käydä exän kanssa kaffella kuukausittain niin en ymmärtäisi.
Mulla on itselläni takana friends with benefits-tyyppinen tapaus ja silloin tällöin nähdään oluella tai kaffella ja parannellaan maailmaa. Oli mulle kynnyskysymys aloittaa suhde uuden miehen kanssa, että miespuoliset ystävät on hyväksyttävä.
Mun miehen ex on mun parhaita kavereita niin olisi vaikeeta jos ei voitais hengata porukalla :)
Minusta on aidosti ok. Jonkun lyhyen suhteen jutun kohdalla ehkä eri juttu, mutta pitkän parisuhteen aikana toisesta tulee usein myös yksi tärkeimmistä ystävistä ja minusta ihan ok olla silloin tällöin yhteydessä ja nähdäkin kerran vuodessa tms. Jos on yhteisiä lapsia, puolisonsa toivoisi olevan eksäänsä yhteydessä viikottain! Ei tarvitse kokonaan lakata pitämästä yhteyttä mielestäni.
Mutta olenkin hyvin epämustasukkainen henkilö. Minusta on esim. vaan söpöä jos toiset naiset flirttailevat puolisoni kanssa ja etäsuhteen aikana harkitsisimme jopa avointa suhdetta. Kaikkien ei tarvitse hyväksyä samaa, jos ei tunnu hyvältä.
Apua osoitteesta (Priestadu@gmail.com) oli ihanaa, minä ja vaimoni olemme taas yhdessä kahden vuoden eron jälkeen, Herra siunatkoon sinua ja temppeliäsi.
Olen yhteydessä edelleen ex-kihlattuuni, jonka kanssa erosimme 15 vuotta sitte. Kummallakin on perhe tahollaan.
Miksi ei oltaisi kun olemme sovussa ja pidämme toisistamme(ei sillee, ei tulisi mieleenkään).