Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50v juhlat, onko tökerö lahjapyyntö?

Vierailija
07.06.2012 |

Oikeasti en halua mitään lahjoja (=roinaa), mutta jos ihan väkisin joku haluaa muistaa, niin läheiseen puutarhaliikkeeseen ostettu lahjakorti tulisi varmasti käytettyä.

Rahan pyytäminenhän on ahnetta (palstalta opittua).

'Lahjalistalla' voisi myös olla 1h talkooapua puutarhatöissä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko pois!

Porukka ei tee kunnolla hommia vaan ne pitää tehdä uudestaan itse.

Laita kutsuun, että haluat lahjakortin puutarhaliikkeeseen.

Vierailija
2/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "ei lahjoja" niin saat varmasti kaikkea kamalaa pikkukrääsää. (tai miljoona vinkkupulloa) Muotoile jotenkin kivasti, ettei lahjasta niin väliä, mutta jos jotain haluatte tuoda, niin tuo lahjakortti puutarhaliikkeeseen. Ja tää kannattaa laittaa jo siihen kutsuun, ettei kaikki ala sitä krääsää tuomaan. Olin tässä hiljattain 40v-juhlissa, jossa oli kutsussa mainittu, ettei haluta lahjoja. Kutsussa oli myös muotoiltu hauskasti, että kun olette tarpeeksi nauttineet virvokkeita, niin voitte pudottaa haluamanne summan matka-arkkuun. Ja juhlapaikalla oli sellainen iso arkku, johon sai pudottaa haluamansa summan. (eikä kukaan nähnyt laitoitko vähän vai paljon) Tällä samalla idealla voisit laittaa kutsuun, että halutessanne voitte pudottaa kastelukannuun "ravinteita" puutarhaa varten. Ja sitten laitat juhlapaikalla kauniisti esille kastelukannun (aukon voit sulkea niin, että siitä mahtuu vain pudottamaan rahaa, ei työntämään kättänsä sinne) ja jokainen voi sinne jättää haluamansa summan. Kastelukannuhan voisi olla pienellä pöydällä, jonka päälle on laitettu erilaisia puutarhakukkia (osta puutarhaliikkeestä pari, ja juhlien jälkeen istuta ne puutarhaasi) ja ruukkuun voisi laittaa kyltin "puutarharavinteet tähän, kiitos."

Ei 50-vuotiaat esitä lahjatoiveita, kuin pikkulapset. Antaa ihmisten tuoda mitä haluaa, myy sitten vaikka kirpparilla pois, tai lahjoittaa eteenpäin. Tai jos haluaa vähemmän sitä krääsää, laittaa kutsuun, että ei lahjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ihmiset aina haluavat antaa kukkia, niin voithan sanoa, että haluat ulkokukkia tai muuta puutarhaan sopivaa. Minusta lahjan hankkijana on nimittäin kiva saada valita itse. Tietysti saatat olla tarkka siitä, mitä istutat tai kaikki on jo istutettu, mutta tuskin yksi villimpi penkki haittaisi.

Vierailija
4/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ihmiset aina haluavat antaa kukkia, niin voithan sanoa, että haluat ulkokukkia tai muuta puutarhaan sopivaa. Minusta lahjan hankkijana on nimittäin kiva saada valita itse. Tietysti saatat olla tarkka siitä, mitä istutat tai kaikki on jo istutettu, mutta tuskin yksi villimpi penkki haittaisi.

Tästä sais kätevän ohjelmanumeron juhliin...

perusta kukkapenkki valmiiksi ja sitten juhlassa kaikki istuttaa tuomansa kukat. Sitten onkin seuraavana vuonna "hyvä syy" kutsua porukkaa kahville ja kukkia katsomaan.

Vierailija
5/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan sanoa mutta meillä ainakin mies välitti tiedon kysyjille kun ilmoittautuivat juhliin:)

Sainkin sitten lahjaksi rautakaupan, stokkan, kauneushoitolan, ravintolan ja puutarhaliikkeen lahjakortit kaiken muun kivan lisäksi:) Aivan mahtavia lahjoja mun mielestä!!

Vierailija
6/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä sais kätevän ohjelmanumeron juhliin... perusta kukkapenkki valmiiksi ja sitten juhlassa kaikki istuttaa tuomansa kukat. Sitten onkin seuraavana vuonna "hyvä syy" kutsua porukkaa kahville ja kukkia katsomaan.

Vierailija
7/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänvaiheessa, että ei tosiaan enää esitä lahjatoiveita. Ainoa sosiaalisesti hyväksytty muoto minusta on hyväntekeväisyyteen lahjoittaminen.

Mutta sen sijaan puoliso/muu läheinen voi KYSYTTÄESSÄ kertoa, että puutarhanhoito on sinun harrastuksesi. Ja että on tietty homma, mihin tarvitset apua.

Tai voihan siihen kutsuun laittaa, että et halua lahjoja, mutta halukkaat voivat tulla silloin ja silloin mukaan johonkin tiettyyn pihaprojektiin. Eli valmiiksi aika ja mitä tehdään. Ja sekin vapaaehtoisena.

Vierailija
8/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 50v täyttävällä on oikeus sanoa, mikä olisi mieluista, vaikka ei lahjalistaa tee. Kun vastasivat kutsuuni, kysyivät lahjatoivetta ja sen osasin ääneen sanoa. Krääsää ei tullut lahjaksi yhtään, rahaa tuli yli 3000 e (vaikka sitä en pyytänyt).

Vierailija
9/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjaTOIVEITA. Yleensä sitä lahjan kanssa viiskymppisille mennään. Ilmaise asia jotenkin, että läheisestä puutarhalikkeestä löytyy kaikki mitä sinä halua. Tai että jos tuotte kukkia, niillä saa mieluusti olla juuret mukana?

meillä on kotona ainakin miehelle kestotilaus, että mun lahjat pitää aina hakea puutarhaliikkeestä. Vaikka sitten säkki multaa.

Vierailija
10/19 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kehtaisi pyytää mitään

sitä turhaa roinaa kaapin perälle??

ap.

Vierailija
11/19 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihjailisin vieraille (ennen juhlia siis) ettet halua mitään oikeita lahjoja, mutta esim. lahjakortti voisi olla kiva.

Ei ole mun mielestä mitenkään törkeää pyytää, parempi vaan kun vieraat tietää mitä ostaa, säästää monen vieraan lahjan osto-stressiltä.

Vierailija
12/19 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä hyvä ajatus. Varsinkin, jos pidät juhlat, voit ihan hyvin kutsuessa mainita, että jos ovat lahjusta tuomassa, niin mieluiten sitten se puutarhaliikkeen lahjakortti.

Vierailija
13/19 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä hyvä ajatus. Varsinkin, jos pidät juhlat, voit ihan hyvin kutsuessa mainita, että jos ovat lahjusta tuomassa, niin mieluiten sitten se puutarhaliikkeen lahjakortti.

Hyvä idea tuo lahjakortti!

Itse pidin toissa viikolla nelikymppiseni. (tosin tänään vasta oikea synttäripäivä) :-) Ja minä kyllä pyysin ihan suoraan rahaa, oli ahnetta tai ei.Vapaaehtoista tietty tuo rahalahja. Olin laittanut pöytään säästöpossun, johon sai laittaa tai olla laittamatta. Ja 112 e sinne tuli, 14 vierasta. Tyytyväinen olen!! Käytiin perheen kanssa Korkeasaaressa, ja huomenna lähden tyttökaverin kanssa terassikierrokselle niillä rahoilla. Tosin ihan pienelle, mutta kuitenkin. :-)

Vierailija
14/19 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI pitää pyytää mitään?

Eikö the point ole että ihmiset tulevat ja on mukavaa yhdessä?

Laita kutsuun ei lahjoja kiitos, that's it.

Ei ole niin vaikeaa.

Vierailija
15/19 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat kutsuun että ei lahjoja kiitos. Tai et laita mitään mutta jos joku kyselee niin voit mainita tuon puutarhaliikken lahjakortin esimerkkinä.

Minusta kaikenlaiset lahjapyynnöt on tökeröitä. Häälahjalistat nyt vielä menettelee mutta tommoset synttärilahjapyynnöt on mauttomia.

Vierailija
16/19 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanoo ettei lahjoja tai laittaa kutsuun niin, niin silloin ihmiset juuri tuovat sitä krääsää. Ajatellaan, että koska päivänsankari ei halunnut lahjaa, niin ei siihen nyt tarvitse niin panostaa, mutta "kiva viedä jotain hauskaa".

Mun mielestä tuo on tosi hyvä idea. Mut jostain syystä tämä on sellainen tunteita herättävä aihe, että monien mielestä mikä tahansa yritys saada juhlissa, joissa lahjoja joka tapauksessa annetaan, ihmiset antamaan jotain mikä olisi itselle mieluista, on ihan kamalan tuomittavaa ja moukkamaista.

Vierailija
17/19 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjatoiveestasi. He osaavat sitten kysyville kertoa, mistä voisit pitää. Toisekseen saattavat ryhtyä vaikka puuhaamaan kimppalahjaa.

Vierailija
18/19 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisinhän vietetään ties mitä kolmikymppisiä ja muita pilipalisynttäreitä, mutta viiskymppiset on syntymäpäiväjuhlista ensimmäiset viralliset ja arvokkaat, jotka jo työpaikankin puolesta huomioidaan. Ja uskoisin että sekä ystävät että sukulaiset haluavat kunnolla muistaa 50-vuotispäivänä.

Jos haluaa hienotunteisemmin esittää lahjatoiveen, niin voisi sen ilmaista jotenkin niin, että "Elämässä on tärkeää vain puutarhanhoito eikä sekään niin tärkeää." Sinulle varmaan olisi tervetulleita muutkin puutarhanhoito-aiheiset lahjat kuin lahjakortit? Minä osoittaisin lahjatoiveet siis tuohon suuntaan, mutta jättäisin tulijoille mietittäväksi mitä haluavat antaa. Heillä saattaa olla kekseliäitäkin ideoita, ties vaikka saisit jonkun hienon puun, joka porukalla pystytettäisiin!

Vierailija
19/19 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "ei lahjoja" niin saat varmasti kaikkea kamalaa pikkukrääsää. (tai miljoona vinkkupulloa)

Muotoile jotenkin kivasti, ettei lahjasta niin väliä, mutta jos jotain haluatte tuoda, niin tuo lahjakortti puutarhaliikkeeseen. Ja tää kannattaa laittaa jo siihen kutsuun, ettei kaikki ala sitä krääsää tuomaan.

Olin tässä hiljattain 40v-juhlissa, jossa oli kutsussa mainittu, ettei haluta lahjoja. Kutsussa oli myös muotoiltu hauskasti, että kun olette tarpeeksi nauttineet virvokkeita, niin voitte pudottaa haluamanne summan matka-arkkuun. Ja juhlapaikalla oli sellainen iso arkku, johon sai pudottaa haluamansa summan. (eikä kukaan nähnyt laitoitko vähän vai paljon)

Tällä samalla idealla voisit laittaa kutsuun, että halutessanne voitte pudottaa kastelukannuun "ravinteita" puutarhaa varten.

Ja sitten laitat juhlapaikalla kauniisti esille kastelukannun (aukon voit sulkea niin, että siitä mahtuu vain pudottamaan rahaa, ei työntämään kättänsä sinne) ja jokainen voi sinne jättää haluamansa summan.

Kastelukannuhan voisi olla pienellä pöydällä, jonka päälle on laitettu erilaisia puutarhakukkia (osta puutarhaliikkeestä pari, ja juhlien jälkeen istuta ne puutarhaasi) ja ruukkuun voisi laittaa kyltin "puutarharavinteet tähän, kiitos."