Suostuuko teillä mies osallistumaan kesäloman kustannuksiin?
Mua ärsyttää, kun saa itse maksaa koko perheen lentoliput, hotellit ja kaikki muut! Mies on sitä tyyppiä, jolla ei ollut aiemmin edes passia. Ulkomaanreissut on hänen mielestä ihan turhia.
Mielellään nyttemmin lähtee niille mukaan, kunhan ensin varaan, maksan ja muuten suunnittelen koko matkan.
Mulla on nyt säästettävää Pariisin matkaa varten. Säästössä on jo 1500 euroa.
Miehellä on yhdellä säästötilillä 6000 euroa, toisella 3000 euroa. Kohta saa työpaikalta vuosibonuksia reilun kaksi tonnia, ja kaikki menee säästöön. Ei voi edes pariasataa euroa laittaa matkakassaan.
Ärsyttävää! Osallistuuko teillä muila miehet ulkomaan reissujen kustannuksiin?
Meitä on neljä, niin saa jo jonkin verran säästää, että päästään reissun. Ja mun tuloilla ei ole varaa kustantaa tätä porukkaa ulkomaille kerran vuodessa, joka toinen vuosi vaan käydään :(
Kommentit (21)
Menee aika tasan. Matkakulut, matkakassa.
Se maksaa joka hetii tai jolla onjust sillä hetkellä.
No, meillä minä yleensä järjestän matkat, joten rahat lähtee minun tililtäni. Mutta koska meillä rahat ovat kaikin puolin yhteisiä, niin asialla ei ole mitään merkitystä.
Onpa sulla tylsä ukko...
Minä en ainakaan suostuisi moiseen. Jos miestä ei kiinnosta matkustaa niin jääköön kotiin sitten. Kävisin reissussa joko kaverini kanssa tai lasten kanssa. Missään tapauksessa en maksaisi mieheni maksuja, jos hänellä itselläänkin olisi siihen rahaa.
Toisaalta en ymmärrä tätä omat rahat -systeemiä. Perhe on yhteinen yritys, jonka hyväksi tehdään monella tasolla uhrauksia eikä siihen kuulu joka sentin laskeminen eikä tilejä, joilla säilytetään omia rahoja.
Mutta siis toimisin näin:
1) Mies ei pääse mukaan
2) Kerron lapsille, että äiti vie teitä ulkomaille ja isä laittaa rahansa itseensä
3) Vaatisin miestä maksamaan säästötileiltään minun tililleni jo tehtyjen matkojen kustannukset
Luepa aloituksesi oikein rauhallisesti läpi. Huomast itsekin miten mahdottomalta tuo kuulostaa.
Lähde matkalle ilman miestäsi, tai ystäväsi kanssa. Vaihtoehtoisesti unohda matkustelu. Jos mies haluaa lähteä mukaan, hänen tulee maksaa vähintään oma osuutensa. Ihan naurettavaa. Ja sinä vielä alennut tollaseen. Kyllä on ukollas kissan päivät, säästää omiin jurtuihinsa kun sinä säästät hänen matkaansa. Olet oikeasti hieman hölmö...
mutta mies haluaisi väkisin maksaa matkojen kustannukset yksin. Laitan kuitenkin hänen tililleen puolet kuluista jo ajoissa ennen matkaa. En halua matkustaa toisen siivellä, kun molemmat käyvät töissä. Annan toki hänen tarjota matkalla lounaan, kahvit tai viinilasillisen.
Yhteisiä lapsia ei meillä ole, ja jos olisi, minusta enemmän tienaava voisi silloin maksaa heidän kulunsa, ainakin suuremman osan niistä.
en päivääkään katselisi tuollaista ukkoa. ainakaan en ottaisi häntä mukaan matkalle. Mitä iloa sinulle hänestä on, jos häntä ei kiinnosta? Minulta menisi tunnelma pilalle, jos toinen ei olisi yhtä innoissaan uusista paikoista kuin minäkin.
Av-mammojen aloitukset käy yhä kummallisemmiksi.
jos mies ei halua matkustaa ja kokee joutuvansa mukaan sun pakottamana. en mäkään maksa meidän autosta, jota en tarvitse ja käytä. maksan oman bussikorttini ja junalippuni, mies maksaa auton kustannukset, koska ei halua kulkea bussilla vartin työmatkaa. kuskaa toki lapsia välillä treeneihin ja sukuloimme autolla pari kertaa vuodessa (jolloin maksetaan bensat suunnilleen puoliksi).
painostatko miehen mukaan vai oletatteko vain molemmat että koko perhe lähtee mutta sinä jostain syystä maksat? mitä järkeä on edes laittaa aikuisen matkaan tuhottomasti rahaa, jos tämä ei edes haluaisi lähteä? sun tarvitsee kerätä paljon vähemmän, kun lähdet yksin lasten kanssa. tai kuten joku ehdottikin, kaverin kanssa. mene vaikka joka toinen vuosi lasten kanssa viikon reissuun ja joka toinen vuosi kaverin kanssa minilomalle:) saman verran menee sulla rahaa, mutta käytät ne itseesi ja lapsiisi, saat miehen viikon matkakassalla itsellesi kaupunkiloman tms.
koska ansaitsee enemmän. Joskus mä saatan maksaa lentoliput ja mies kaiken muun. Minä hoidan yleensä varaukset.
Laita nyt mies edes maksamaan oma lentolippunsa. Ostat sun ja lasten lennot ja sanot, että ollaan lähdössä, osta oma lippu jos haluat mukaan.
Mutta meen myös lapsen kanssa kaksin viikoksi kiertelemään Englantiin, ja sen maksan itse.
Meillä ei pelkästään suostu vaan liittomme alusta lähtien on aina ollut molemmille itsestään selvää, että eletään yhteistä elämää ja varat ovat yhteiset. Emme ole aina samaa mieltä siitä, miten rahoja käytetään mut keskustelemalla niistäkin kinoista päästään. Juu ja matkoja on maksettu ihan yhdessä.
niin siitä ne lomatkin maksetaan. Ei tarvitse tuostakaan riidellä...
Jätä mies kotiin...
En halua matkustaa toisen siivellä, kun molemmat käyvät töissä. Annan toki hänen tarjota matkalla lounaan, kahvit tai viinilasillisen. Yhteisiä lapsia ei meillä ole, ja jos olisi, minusta enemmän tienaava voisi silloin maksaa heidän kulunsa, ainakin suuremman osan niistä.
En tajua sitten patkaakaan! Mies "tarjoaa" lounaan!!??? Kun kayt kaupassa, "tarjoatko" sina miehelle jaakaapin sisallon??? Kuka teilla "tarjoaa" asunnon???
Ehka olisi keskustelun paikka. Minusta selvinta on etta
Omat tilit johon tulee palkka
Yhteinen tili josta maksetaan perheen menot, (ruoka, sahkolasku, lyhennykset, autojen menot, jne., mahd. lasten menot) Talle tilille laitetaan summa molempien palkoista, joka on suhteessa tilipussiin.
Erinaisia saastotileja, jos ei halua kartuttaa tuota em. yhteista tilia, esim. matkoja tai muuta suurempaa hankintaa varten.
joten minä ja lapset reissaamme ilman miestä. Ei ole minulta pois, jos mies on töissä ja minä lasten kanssa Lontoossa. Tietenkään mies ei maksa, koska ei ole mukana.
Minäkin suostuin avioliittoon hänen kanssaan. Sen jälkeen kun perustimme perheen, emme laske rahojamme ominamme. Sehän on ihan järjetöntä. Sovimme yhdessä mitä rahoillamme teemme. Joskus lähes kaikki menee laskuihin, ruokaan, polttoaineeseen jne. Useimmiten jää aina vähän ylimääräistäkin. Käytämme sen sitten mm. yhteisiin matkoihin.
Ap, olisin kovasti, kovasti huolissani tuosta, enkä jatkaisi tuolla systeemillä.
tuosta aloituksesta saa vähän rivien välistä sellaisen käsityksen että mies ei olisi millään halunnut lähteä minnekään matkalle, mutta lopulta ap sai pitkien keskustelujen jälkeen suostuteltua hänet mukaan lupaamalla hoitaa kaikki matkan järjestelyt ja kulut. Ja nyt sitten ihmetellään miksi nuo järjestelyt ja kulut ovat hänen kontollaan, vaikka mieskin on tulossa mukaan.
menimme naimisiin, hommasimme yhteisen tilin! Sinne tulee molempien palkat, etuudet jne. Lisäksi on pari muuta tiliä.
Ei tulisi mieleenkään elää tuollaisessa "toinen maksaa sitä minä tätä" taloudessa!
Ja molemmat ostamme myös omia juttuja niillä yhteisillä rahoilla!
Tai lähes kaiken, koska itselläni ei juuri tuloja ole. Töissä olen ollut pätkittäin, viimeksi vuonna 2007.
Lomamatkat on meillä aina yhdessä suunniteltu ja mies ne on käytännössä maksanut. Aina ei toiveet osu yksiin, joten joustetaan sitten puolin ja toisin. Meillä mies ei välitä tehdä alle viikon matkoja, itselleni muutaman päivän kaupunkiloma olisi ihan jees.
Jos oma miehesi et matkustamisesta piittaa, niin älä hyvä ihminen silloin rahojasi häneen haaskaa! Anna hänen jäädä kotiin. Eivät kaikki välitä matkustamisesta.
Minulla yksi mukavimmista muistoista on tytön kanssa tehty muutaman päivän reissu Berliiniin. Tyttö oli silloin 5-vuotias ja oli tosi rentoa lähteä matkaan kahdestaan, kun ei ollut miestä siinä hermoilemassa. Meillä mies aina hermoilee ennen lähtöä ja tartuttaa sen toisiinkin. Tytön kanssa oli tosi leppoista ja jäi kokonaan pois se normaali tiuskiminen ja äksyily, mikä on meillä normikuvio kun lähdetään koko perheellä.
Jätä se mies ihan hyvällä omallatunnolla kotiin tuijottamaan pankkitilin saldoa ja nauti matkasta lasten kanssa :-)
Tai lähes kaiken, koska itselläni ei juuri tuloja ole. Töissä olen ollut pätkittäin, viimeksi vuonna 2007.
Lomamatkat on meillä aina yhdessä suunniteltu ja mies ne on käytännössä maksanut. Aina ei toiveet osu yksiin, joten joustetaan sitten puolin ja toisin. Meillä mies ei välitä tehdä alle viikon matkoja, itselleni muutaman päivän kaupunkiloma olisi ihan jees.
Jos oma miehesi et matkustamisesta piittaa, niin älä hyväihminen silloin rahojasi häneen haaskaa! Anna hänenjäädä kotiin. Eivät kaikki välitä matkustamisesta. Mies maksaa yleensä kaiken, jos minulla on ollut projektiluontoinen työ se menee myös yhteiseen käyttöön. Ei mitään riitoja.
Minulla yksi mukavimmista muistoista on tytön kanssa tehty muutaman päivän reissu Berliiniin. Tyttö oli silloin 5-vuotias ja oli tosi rentoa lähteä matkaan kahdestaan, kun ei ollut miestä siinä hermoilemassa. Meillä mies aina hermoilee ennen lähtöä ja tartuttaa sen toisiinkin. Tytön kanssa oli tosi leppoista ja jäi kokonaan pois se normaali tiuskiminen ja äksyily, mikä on meillä normikuvio kun lähdetään koko perheellä.
Jätä se mies ihan hyvällä omallatunnolla kotiin tuijottamaan pankkitilin saldoa ja nauti matkasta lasten kanssa :-)
Ihan pakko on ihmetellä. Ja mihin muuhun se kieltäytyy osallistumasta?
Teillä taitaa olla pienen keskustelun paikka siitä, mihin teidän perheen rahat noin ylipäätään kulutetaan.